Agenda Constructiilor
Duminica, 30 Aprilie 2017
PAGINA PERSONALIZATA

HEIDELBERGCEMENT ROMANIA SA

HEIDELBERGCEMENT ROMANIA SA
Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 1A, Bucharest Business Park, intrarea C, et. 1, Bucuresti, S1
Telefon: 021/311.59.75
Fax: 021/311.59.73
E-mail: heidelbergcement@heidelbergcement.ro
Web site: www.heidelbergcement.ro
Domenii: Materiale pentru constructii | Ciment, betoane si agregate
Descriere activitate
Producator de ciment, betoane si agregate.
Prezentare companie/institutie
CARPATCEMENT si-a planificat investitii de 9 milioane de euro
Diviziile de ciment, betoane si agregate ale grupului Carpatcement, membru al grupului international HeidelbergCement, au inregistrat in 2012 o cifra de afaceri cumulata in valoare de 195 milioane de euro. Rezultatele indica o diminuare cu 7% fata de nivelul din 2011. La nivel national, compania detine trei fabrici de ciment, amplasate la Bicaz, Deva si Fieni si - din momentul accesarii pietei locale de profil - a realizat investitii totale de peste 450 milioane de euro. In prezent, Carpatcement este activa pe o piata a cimentului evaluata la circa 600 milioane de euro si furnizeaza materiale de constructii pentru cele mai mari proiecte din Romania, cum ar fi cele de infrastructura (autostrazi, drumuri nationale etc.), pentru Catedrala Mantuirii Neamului, precum si pentru diverse alte obiective ce presupun reabilitari, modernizari, reparatii, cladiri de birouri si comerciale, centre logistice etc.

Florian Aldea, director general al Carpatcement Holding :
„ Ne asteptam sa apara noi proiecte pe piata, care se va mentine stabila in acest an. Sunt, inca, multe de construit in Romania, ceea ce va face din tara noastra o tinta pentru investitori in perioada urmatoare. In masura in care volumul lucrarilor de infrastructura se va situa la nivelul anului 2012, estimam o stagnare in domeniu in acest an, avand in vedere faptul ca nu se intrevede o sporire a puterii de cumparare a populatiei. Daca ritmul lucrarilor de infrastructura va scadea, atunci este posibil ca aceasta diminuare sa se reflecte in cererea de ciment din 2013 ”.

Pentru 2013 conducerea Carpatcement Holding estimeaza un nivel similar celui din 2012 al vanzarilor, insa se preconizeaza un an mult mai stabil din punct de vedere politic fata de cel anterior. "In aceste conditii, ne asteptam sa apara noi proiecte pe piata, care se va mentine stabila, fara sa mai existe fluctuatii majore. Sunt, inca, multe de construit in Romania, ceea ce va face din tara noastra o tinta pentru investitori in perioada urmatoare", a declarat Florian Aldea, directorul general al Carpatcement. Afacerile companiei s-au situat pe un trend usor descrescator in 2012, scaderea de 7% fata de nivelul din 2011 fiind cauzata, in special, de conditiile meteorologice extreme din primele patru luni ale anului trecut, in contextul in care, conform datelor Institutului National de Statistica (INS), piata locala a cimentului a scazut cu 0,2% fata de 2011. Totusi, sporirea cu 12,5% a profitului, in pofida reducerii cifrei de afaceri si a cantitatilor comercializate, s-a datorat, in special, implementarii unor masuri de restructurare a costurilor si cresterii veniturilor prin mixul de produse, prin integrarea pe verticala si prin raportul echilibrat calitate-pret. Rezultatele obtinute de Carpatcement la nivel local se inscriu in linia generala de consolidare anuntata de HeidelbergCement, din cadrul careia face parte. Anul trecut, grupul german a reusit sa obtina o crestere de pana la 2% a profitului si de 1,4% a cifrei de afaceri, din cauza cererii slabe din Europa, la care a contribuit insa majorarea cantitativa a livrarilor in America de Nord, Asia-Pacific si Africa. Rezultatele pozitive au fost obtinute in urma aplicarii mai multor tipuri de masuri strategice, cum ar fi cresterea eficientei in privinta reducerii costurilor interne si continuarea consolidarii pozitiei pe pietele aflate in dezvoltare.
Fonduri importante alocate pentru proiectele tip CSR
In vederea consolidarii pozitiei de lider detinute pe piata din Romania, grupul Carpatcement a continuat sa investeasca in 2012 in proiecte de responsabilitate sociala adresate comunitatilor locale si in alte masuri care sa permita reducerea costurilor (cresterea eficientei energetice, prin utilizarea solutiilor alternative pentru electricitate si combustibili. Fondurile totale alocate pentru investitii in 2012 s-au cifrat la 6 milioane de euro, la nivelul anului in curs conducerea companiei avand planificate obiective in valoare de circa 9 milioane de euro. "Prin investitiile constante in proiecte de CSR, Carpatcement contribuie si sustine dezvoltarea locala a comunitatilor-gazda ale fabricilor companiei - Fieni, Deva si Bicaz, iar acesta este un lucru care denota stabilitate si dezvoltare durabila", a precizat Florian Aldea. Utilizarea solutiilor alternative (combustibili proveniti din deseuri din surse interne, fara impact asupra calitatii produselor si a mediului) inscrie compania in trendul general european de implicare sociala si responsabilitate, prin asumarea rolului de depoluator ce actioneaza in sensul conservarii resurselor. Acest rol a fost recunoscut in cadrul competitiei "CSR Black Sea Awards", unde Carpatcement a castigat premiul pentru cel mai bun proiect din categoria "Alternative Energy". Firma a participat la concurs cu proiectul de utilizare a combustibililor alternativi in cele trei fabrici de la Bicaz, Deva si Fieni. Alaturi de Carpatcement au mai fost prezente in cadrul competitiei si companii din alte tari, precum Ucraina, Turcia, Romania, Rusia, Georgia, Bulgaria, Azerbaijan si Armenia. Anul trecut, Carpatcement a contribuit la dezvoltarea economica a Romaniei, cu aproximativ 130 milioane de lei la bugetul statului, prin plata de taxe si impozite.
Posibila stagnare pe piata locala a cimentului
Pentru 2013 Florian Aldea estimeaza o stabilizare pe piata locala a cimentului la nivelul anului anterior, cand valoarea totala a afacerilor din domeniu s-a situat la circa 600 milioane de euro. "In masura in care volumul lucrarilor de infrastructura se va situa la nivelul anului 2012, ne asteptam la o stagnare a pietei, avand in vedere faptul ca nu se intrevede o sporire a puterii de cumparare a populatiei. Daca ritmul lucrarilor de infrastructura va scadea, atunci este posibil ca aceasta diminuare sa se reflecte in cererea de ciment in 2013. La nivelul companiei Carpatcement, speram intr-o reasezare a situatiei macroeconomice si de relansare economica a tarii incepand din acest an", a mai spus managerul companiei. La inceputul lui 2013, Florian Aldea a fost numit in functia de presedinte al Consiliului de Administratie al grupului Carpatcement. Decizia de schimbare a conducerii companiei este, potrivit datelor firmei, in concordanta cu strategia pe termen lung a grupului ­HeidelbergCement in directia stabilitatii, continuitatii, increderii si recunoasterii profesionale a managerilor romani.
Scadere a vanzarilor din trimestrul intai
Vanzarile de ciment ale Grupului HeidelbergCement la nivel international s-au situat pe un trend usor descrescator in primele trei luni ale anului in curs, in timp ce preturile de comercializare a materialelor s-au aflat in crestere, potrivit raportului financiar publicat pentru trimestrul intai de grupul german HeidelbergCement. "Livrarile din Romania s-au diminuat mai ales ca urmare a conditiilor meteorologice extreme din luna martie a.c., ce au blocat activitatile din domeniul constructiilor, insa si din cauza lipsei de fonduri pentru proiectele de infrastructura. Declinuri semnificative in regiune s-au inregistrat si in Polonia, Cehia si Ungaria, la polul opus aflandu-se Federatia Rusa, Ucraina, Bosnia-Hertegovina, Georgia si Kazahstan", se arata in documentul citat. In ansamblu, vanzarile de ciment si clincher din Europa de Est si Asia Centrala au scazut, in primul trimestru al anului in curs, cu 6% fata de aceeasi perioada din 2012, pana la 2,2 milioane de tone. Totodata, livrarile de agregate s-au diminuat cu 18,3%, pana la 1,8 milioane de tone, in intervalul analizat. Profitul net obtinut de HeidelbergCement in zona de referinta s-a redus, de asemenea, cu 10%, de la 195 milioane de euro in primele trei luni din 2012 la 176 milioane de euro in ianuarie-martie 2013. La nivel de grup, producatorul german de materiale de constructii a realizat o cifra de afaceri de 2,76 miliarde euro, cu 1% sub nivelul celor trei luni corespunzatoare anului trecut. Din punct de vedere cantitativ, vanzarile de ciment s-au situat la 18 milioane de tone (-2%), cele de agregate au insumat 41,9 milioane de tone (-11%), livrarile de betoane au fost calculate la 7,9 milioane de metri cubi (-1%) iar cele de asfalt s-au cifrat la 1,27 milioane de tone (-9%). Previziunile elaborate pentru intregul an de conducerea companiei iau in considerare o crestere a consumului de ciment la nivel global, ce ar urma sa se regaseasca intr-o majorare semnificativa a cifrei anuale de afaceri, a venitului operational si a profitului calculat inainte de taxe. De asemenea, sunt vizate noi economii de 240 milioane de euro.
Eforturi sustinute pentru eficientizarea energetica a productiei
Industria cimentului genereaza aproximativ 5% din emisiile globale de CO2 din activitati antropogene, iar productia unei tone de clincher genereaza in medie 800 kg de CO2. Din aceasta cantitate, aproximativ 40% se datoreaza procesului de ardere propriu-zisa in cuptor, care necesita foarte multa energie, in timp ce 60% sunt atribuite materiilor prime, emisii datorate procesului de decarbonatare a calcarului. Prin utilizarea combustibililor alternativi (cum ar fi anvelope uzate sau namol de la statiile de epurare) si nu numai, HeidelbergCement a reusit sa isi reduca emisiile specifice de CO2. O diminuare suplimentara prin masuri legate de procese (tehnologice) si utilizarea combustibililor alternativi devine posibila doar intr-o foarte mica masura. Cu toate acestea, pot fi utilizate in continuare adaosuri pentru a imbunatati bilantul de CO2 al produselor pe baza de clincher Portland. Aceste materii prime alternative pentru producerea cimenturilor cu adaosuri sunt produse secundare ale industriei siderurgice si termocentralelor pe carbune. Clincherul de ciment Portland este inlocuit partial cu materii precum zgura de furnal, cenusa zburatoare sau silice ultrafina, iar utilizarea specifica a acestor adaosuri adesea imbunatateste proprietatile cimentului. Acest lucru este posibil insa doar intr-o anumita masura, din cauza disponibilitatii limitate a materiilor prime de buna calitate. Departamentul de cercetare si dezvoltare Heidelberg­Cement Technology Center (HTC) continua, insa, eforturile de a valorifica potentialul de reducere a emisiilor de CO2, in ultimii ani specialistii germani lucrand la dezvoltarea unor lianti alternativi care incorporeaza, mai mult sau mai putin, clincher conventional. De la inceputul lui 2010, la centrul HTC din Leimen (Germania) au fost angajati noi experti pentru a dezvolta conceptul de clincher alternativ, dupa ce intr-un studiu intern datand din 2009 au fost analizate sistematic toate conceptele specifice cunoscute la momentul respectiv. Unul dintre conceptele cele mai promitatoare evidentiate de acest studiu a fost acela al unui liant pe baza de sulfoaluminat de calciu - belit (CSAB). Cimenturile pe baza de sulfoaluminat de calciu (CSA) se produc de mult timp, in special in China, fiind utilizate in industria produselor chimice pentru constructii. Acestea se utilizeaza in principal pentru sape, adezivi pentru placari si produse speciale. O caracteristica speciala a acestora este ca formeaza etringit foarte rapid, astfel ca dezvolta rapid o rezistenta foarte mare. Au fost deja derulate teste pentru utilizarea acestor cimenturi si pentru constructii, insa durabilitatea lor nu s-a dovedit suficienta. In 2010, cercetatorii de la HTC au inceput sa exploreze sub aspect chimic CSAB in diferite conditii de proces. Dupa primele teste de ardere reusite in laborator, HTC a inregistrat doua brevete pentru fabricarea de clincher care contine ternesit (Belit Sulfoaluminat de calciu Ternesit - BCT) la sfarsitul verii lui 2012 si patru brevete pentru aplicatii care utilizeaza clincher care contine ternesit in diferite sisteme de lianti (tipuri de ciment). Avantajele clincherului care contine ternesit sunt evidente: datorita compozitiei sale chimice si procesului de fabricatie la temperaturi mai scazute, noul produs genereaza cu pana la 30% mai putine emisii de CO2 decat clincherul pentru ciment Portland obisnuit. Se imbunatateste de asemenea si eficienta energetica, deoarece temperatura de ardere este cu 150 - 200°C mai scazuta, iar consumul de combustibil se reduce cu aproximativ 10%. Costurile cu energia electrica necesara in procesul de fabricatie sunt la randul lor diminuate cu circa 15%, deoarece este necesara mai putina energie, mai ales in procesul de macinare.
Investitii in tehnologii prietenoase mediului, pe plan local
Investitiile de mediu pe care le-a facut Grupul ­Carpatcement in modernizarea celor trei fabrici au insemnat un pas important pentru dezvoltarea durabila a industriei cimentului din Romania. Valoarea acestor investitii depaseste 38 milioane de euro, dintre care cele pentru combustibili alternativi se ridica la 7 milioane de euro. Cea mai importanta investitie facuta de Carpatcement in vederea reducerii impactului activitatii asupra mediului este investitia in instalatii care utilizeaza combustibili alternativi si in tehnologii ecologice, pentru reducerea nivelului de gaze cu efect de sera. Combustibilii alternativi reprezinta solutia ecologica propusa de industria cimentului pentru reducerea amprentei de carbon asupra mediului si consta in folosirea deseurilor in cadrul procesului tehnologic de productie a cimentului - "co-procesare". Cel mai important avantaj al co-procesarii consta in faptul ca sunt economisite cantitati semnificative de combustibili fosili, adica de resurse naturale neregenerabile. Totodata, se reduc si emisiile de gaze de sera. Mai mult, sunt valorificate si eliminate complet, intr-o maniera sigura pentru mediu si oameni, deseuri generate de alte industrii si activitati (industria petroliera, auto, agricultura, silvicultura, deseuri municipale). Grupul Carpatcement valorifica energetic o gama variata de deseuri in cele trei fabrici de ciment din Romania. In prezent, se pot coprocesa mai mult de 150 de tipuri de deseuri pe piata interna. Prin co-incinerarea acestor deseuri in fabricile companiei, au fost economisite cantitati importante de combustibili traditionali fosili neregenerabili si, in acelasi timp, emisiile globale de gaze cu efect de sera s-au redus semnificativ.
CARPATCEMENT has planned investments of 9 million EUR
Manufacturer of cement, aggregates and concrete Carpatcement Holding, the local subsidiary of the German group HeidelbergCement and one of the leaders of the local market, registered a total turnover of 195 million EUR in 2012. The results indicate a decrease of 7% compared to 2011. At national level, the company has three cement plants, located in Bicaz, Deva and Fieni and has made a total investment of over 450 million EUR since the moment of accessing the local market. Currently, Carpatcement is active on the market of cement valued at about 600 million EUR and provides building materials for the largest projects in Romania, such as infrastructure (highways, national roads, etc.), Catedrala Mantuirii Neamului and various other purposes that require rehabilitation, modernization, repairs, as well as commercial and office buildings, logistic centers etc. The total cement production of the company stood last year at 2.75 million cubic meters. For 2013, the top-management of Carpatcement Holding estimates a similar level of sales to the one registered in 2012. However, this year is expected to be more politically stable in comparison with the previous one. "Under these circumstances, we expect that new projects will appear on a market that will remain stable, without any major fluctuations. The are still many things to built in Romania, which will transform our country in a target for investors during the next period of time", said Florian Aldea, CEO of Carpatcement. The company's turnover stood on a slightly downward trend in 2012. The decrease of 7% compared to 2011 is due, especially, to the extreme weather conditions from the first four months of last year, whilst adding to this the fact that, according to the National Institute of Statistics (INS), the local cement market declined by 0.2% compared to 2011. However, the 11% increase of the profit despite the reduction in turnover and quantities sold was due, in particular, to the implementation of measures for restructuring costs and the increase of revenues by product mix through vertical integration and the balanced report between quality and price.

Lucrari de referinta

Stiri & Comunicate

 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
21663 de articole in baza de date / 1496 stiri noi publicate in ultimul an
HILTI

Autentificare

Agenda Constructiilor - editia nr. 125 (Martie-Aprilie 2017)
ROCKWOOL 196
hospice 2%
EURO-Constructii 2017
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020
Carpatcement 196
Piata de Tamplarie 2015