Agenda Constructiilor
Luni, 27 Martie 2017
Home - INDEX COMPANII - FURNIZORI PENTRU CONSTRUCTII - Materiale pentru constructii - BRIKSTON CONSTRUCTION SOLUTIONS SA (CERAMICA SA IAŞI)
PAGINA PERSONALIZATA

BRIKSTON CONSTRUCTION SOLUTIONS SA (CERAMICA SA IAŞI)

BRIKSTON CONSTRUCTION SOLUTIONS SA (CERAMICA SA IAŞI)
Adresa: Calea Chisinaului nr. 176, Iasi, Judet Iasi
Telefon: 0232/200.200
Fax: 0232/231.538
E-mail: office@brikston.ro
Web site: www.brikston.ro
Domenii: Materiale pentru constructii | Caramida si BCA
Descriere activitate
Produse ceramice pentru zidarii.
Prezentare companie/institutie
BRIKSTON: Cota de 17% pe piata autohtona de caramida
 
 
 
 
 
Iulian Mangalagiu (44 de ani)
Functia/Firma: director general, Brikston Construction Solutions SA
(fosta Ceramica SA - Iasi);
Experienta profesionala: 17 ani in domeniul materialelor de constructii.
 
Cota de piata a producatorului de caramida Brikston Construction Solutions SA (fosta companie Ceramica SA - Iasi) a crescut de la 6% in 2008 la circa 17% anul trecut, in timp ce vanzarile firmei au ajuns la 70,2 milioane de lei in 2014. Societatea functioneaza cu noul nume din luna februarie 2015, preluand, astfel, denumirea brandului sub care sunt cunoscute produsele fabricate si comercializate. Lansata in anul 2008, marca Brikston a generat triplarea business-ului societatii in numai patru ani. Unul din motive, dincolo de calitatea produselor, a fost si faptul ca numele Brikston este puternic si incarcat de semnificatie. Pentru realizarea marcii, s-au combinat termenii «brick» (caramida) si «stone» (piatra) pentru a oferi clientilor, prin nume, cel mai important beneficiu rezultat din utilizarea caramizilor respective: rezistenta la compresiune. Brikston Construction Solutions SA are o experienta de 45 de ani pe piata locala si peste 200 de angajati. Brikston este una dintre cele mai solide marci romanesti din domeniul constructiilor.
 
- Cum credeti ca va fi perceputa pe piata schimbarea numelui companiei?
- Decizia de schimbare a denumirii in acord cu marca Brikston s-a realizat pentru a avea o comunicare unitara catre consumatori, precum si pentru a reflecta identitatea brandului care ne-a consacrat si in numele companiei. Lansarea acestei marci a fost un pas strategic, deoarece societatea noastra a castigat increderea consumatorilor, reusind sa se impuna pe piata materialelor de zidarie. De asemenea, brandul Brikston a avut un rol esential in transformarea companiei dintr-un competitor local intr-unul national. Schimbarea denumirii firmei vine si in intampinarea planurilor de extindere a exporturilor si, in acest fel, identitatea unitara a companiei si a marcii reprezinta un avantaj.
- Ce evolutie ati inregistrat in ultima perioada, din punct de vedere financiar?
- In perioada de criza, am reusit sa ne dublam vanzarile cantitative si sa crestem de trei ori cota de piata, de la 6% in 2008 la circa 17% in 2014, strategia din ultimii ani dovedindu-se a fi castigatoare. Suntem constienti ca, pentru a ne optimiza in continuare performantele, trebuie sa fim vigilenti la schimbarile din jur si la fluctuatiile economice actuale. Ceea ce am reusit sa obtinem din 2008 pana in prezent se datoreaza seriozitatii cu care am abordat fiecare cerere si parteneriat si atentiei pe care am acordat-o calitatii produselor Brikston. Strategia din 2014 a fost sa ne concentram pe produse cu valoare adaugata mare, ceea ce a determinat atingerea unei cifre de afaceri de 70,2 milioane de lei si cresterea profitabilitatii companiei. Am lansat pe piata produse care sa raspunda cerintelor noilor norme de proiectare, astfel incat acestea pot fi folosite in zonele caracterizate prin cel mai ridicat risc seismic din Romania. De asemenea, ne-am focalizat pe dezvoltarea segmentului de fatade, reusind, astfel, sa ne imbunatatim rezultatele.
- Ce investitii ati planificat pentru 2015?
- Pe fondul conditiilor din piata, al cresterii constante a preturilor la energie si gaze, pentru moment investitiile noi vor fi limitate la strictul necesar bunei desfasurari a activitatii, intrucat obiectivul nostru principal este mentinerea pozitiei actuale in domeniu. Ne preocupam de eficientizarea si imbunatatirea in mod continuu a fluxului de productie, pentru a livra sortimente cat mai bune din punct de vedere calitativ. In ultimii ani, am lansat in medie cinci produse noi pe an, acesta fiind unul din atuurile companiei noastre. In continuare, ne vom concentra pe lansarea de produse noi, care ne vor ajuta sa ne adaptam cat mai bine la nevoile consumatorilor. Tinand cont de schimbarile legislative si de noile exigente de pe piata, vom lansa in perioada urmatoare o noua generatie a produsului BRAC, respectiv noul sortiment BRAC3 25 LM+NF, incadrat in gama economica de pret.
- Cum caracterizati piata locala de zidarie?
- Anul 2014 a reprezentat prima perioada de crestere pe piata materialelor de zidarie, din intervalul posterior crizei. La nivel macroeconomic, s-a putut observa o evolutie diferita fata de anii precedenti. Daca in 2011-2012 lucrarile de inginerie erau in crestere, iar constructiile rezidentiale continuau sa scada, in 2014 volumul constructiilor rezidentiale a sporit fata anul precedent, ceea ce s-a reflectat si in majoraea pietei. Principalul factor care a sustinut revigorarea domeniului respectiv a fost reprezentat de reaparitia dezvoltatorilor imobiliari si a proiectelor, care nu mai sunt la nivelul celor din 2007-2008 (cand se construiau apartamente de lux), ci sunt orientate spre segmentul mediu de populatie, care cumpara locuinte prin programul national "Prima Casa". Constructorii au fost nevoiti sa se adapteze, la randul lor, intrucat acest program dicteaza si tipul de locuinte construite, iar majoritatea proiectelor rezidentiale se axeaza pe ansambluri de apartamente si/ sau vile cu suprafete mai mici si cu valoare de piata de aproximativ 60.000 de euro, care constituie limita maxima a creditelor acordate prin program. Acest proiect aduce insa si un inconvenient. Din cauza limitarii la suma de 60.000 de euro pentru o locuinta, constructorii cauta materialele cele mai ieftine, ceea ce orienteaza piata catre produse comercializate la valori reduse, cerere nefavorabila pentru producatori. In pofida faptului ca sectorul de caramida s-a majorat ca vanzari, acesta nu a fost lipsit de dificultati in 2014. Astfel, pe langa reorientarea consumului catre produse ieftine si cresterea preturilor la utilitati, instabilitatea sistemului fiscal a adus asupra producatorilor inca o povara. Cresterea fiscalitatii incepand cu 1 ianuarie 2014 a afectat foarte mult capacitatea de dezvoltare si investitiile in sectorul materialelor de constructii. Majorarea preturilor la energia electrica si la gazele naturale (materii prime principale in fabricatia caramizilor) a afectat activitatea intregului sector. Totodata, piata nu a evoluat uniform. In timp ce zonele de nord-vest, sud-est si Bucuresti-Ilfov sunt in crestere, cererea din celelalte regiuni a scazut. Regiunea in care se consemneaza cea mai mare dezvoltare in ceea ce priveste domeniul constructiilor rezidentiale este Bucuresti-Ilfov, unde s-a dat in folosinta cu o singura locuinta mai putin ca in primele sase luni din 2008, ultimul an de boom (8.325 de locuinte au fost livrate pe piata in 2014, fata de 8.326 de locuinte in primul semestru din 2008). Tinand cont de revizuirea datelor de la Institutul National de Statistica (INS), indicatorii se pot modifica, aratand o crestere si mai mare pentru Capitala si zonele limitrofe.

BRIKSTON: Share of 17% on the local bricks market
The market share of the brick manufacturer Brikston Construction Solutions SA (formerly Ceramica SA - Iasi) rose from 6% in 2008 to about 17% in the last year, while company sales were around 70.2 million lei in 2014. The company activates with the new name from February 2015, taking the brand name of the specific products. Launched in 2008, the brand Brikston tripled the company's sales in only four years. The decision to change name of the company and to put it in line with the brand was dictated by the need of a consistent communication to consumers about the brand identity. The launch of the brand was a strategic step because the society has gained the customers confidence, managing to conquer a strong position on the construction materials market. Also the brand Brikston has been an efficient instrument in the process of transforming a local company into a national competitor. Change of the name meets the expansion plans to exports and an unified identity of the company constitute a valuable asset. Year 2014 was the first period of growth in the construction materials market after the recession. At the macroeconomic level, the general trend was different compared to previous years. If in 2011-2012 were increasing engineering works, in the meanwhile residential constructions continued to decline, in 2014 the volume of residential construction increased compared to the previous year. The main factor which supported the revival was the reappearance of real estate developers and projects, even the investments are no longer at the level of 2007-2008. The funds are geared toward middle segment of the population that buys houses through the national program "Prima Casa". In 2014 the contractors were forced to adapt, and most of the residential projects focuses today on apartment compounds and/or villas with smaller areas and with a market value of about 60,000 euro, which constitutes the maximum limit of loans under this program.
(articol aparut in revista TOP-Agenda Constructiilor, editia Mai 2015)
 

 
CERAMICA SA: Competitia se va duce pe teren, in identificarea de proiecte
Ceramica SA Iasi, liderul sectorului de caramida din regiunea Moldovei, cu afaceri anuale de 64 milioane de lei, si-a mentinut cota de piata detinuta anul trecut, in pofida unei scaderi cantitative de 10% a vanzarilor fata de nivelul din 2011. Pentru 2013, conducerea companiei adopta aceeasi atitudine rezervata in ceea ce priveste rezultatele financiare, dezvoltarea ulterioara a afacerilor fiind dependenta, in mare masura, de evolutia pietei locale de zidarie. La nivel local, Ceramica detine o unitate de productie in Iasi, cu o capacitate anuala de 400.000 mc. Societatea a fost infiintata in 1994, din iunie 2007 fondul de investitii Advent preluand 66% din actiunile firmei, in urma unei investitii de 22,3 milioane de euro. Advent si-a majorat, ulterior, participatia la 84,9% din capitalul Ceramica SA. Potrivit datelor companiei, rezultatele anului 2012 au fost influentate, in cea mai mare parte, de involutia pietei materialelor de zidarie, ce a suferit o contractie de 10% fata de nivelul din 2011, insa si de acutizarea competitiei in zona de vest a tarii.

Iulian Mangalagiu, director general al Ceramica SA :
„ S-ar putea ca anul in curs sa aduca incetarea declinului si o stabilizare in domeniu, dar acest lucru depinde atat de evolutia economica a tarii, cat si de cea politica, iar premise favorabile exista in acest sens. Pentru prima data de la inceputul crizei, in 2013 s-a observat o crestere a numarului de dezvoltatori existenti pe piata. Astfel «lupta» se va duce pe teren si va consta in identificarea fiecarei fundatii pentru care sa se oferteze elemente de zidarie ”.

Urmand trendul descendent al pietei, societatea si-a mentinut, totusi, cota de piata, in pofida unei diminuari cantitative de 10% a vanzarilor. „Datorita promovarii unei game extinse de produse si concentrarii pe lansarea de materiale noi, cu valoare adaugata mare (cum ar fi cosul de ventilatie, blocurile ceramice de fatada si caramida plina cu model), cifra de afaceri a scazut cu numai 7% fata de 2011. Este inca prematur sa elaboram prognoze privind cuantumul vanzarilor, deoarece totul va depinde de ceea ce se va intampla pe piata. Bineinteles ca ne dorim o crestere a livrarilor si credem ca putem progresa, in pofida conditiilor dificile din domeniu, prin perseverenta, adaptarea in mod permanent la cerintele consumatorilor si oferirea de produse si servicii de calitate”, a declarat Iulian Mangalagiu, directorul general al companiei. Potrivit opiniei managerului, piata locala de caramida a avut un comportament neasteptat in 2012, dupa ce in primul semestru reprezentanti din intreaga industrie a materialelor de constructii estimau ca anul trecut ar fi urmat o sa reprezinte perioada de stagnare. „Vanzarile erau peste nivelul celor din 2011, eram optimisti si ne asteptam ca a doua jumatate a anului sa ne aduca rezultate si mai bune, insa, din pacate, incepand din trimestrul al treilea, am observat primele semne de scadere, iar la data de 1 octombrie 2012 pierdusem deja ceea ce castigasem in prima parte a anului. Ultimele trei luni au fost «lovitura de gratie» pentru aceasta piata, livrarile scazand foarte mult”, a mai spus Iulian Mangalagiu.
Piata materialelor de zidarie se situeaza la nivelul din 2006
Sectorul materialelor pentru zidarie depinde, in cea mai mare parte, de proiectele rezidentiale din mediul rural si, din cauza mediului politic instabil, multe achizitii de produse au fost amanate. In anul 2012, piata de caramida a atins nivelul celei din 2006, an in care sectorul constructiilor si cel al materialelor specifice erau in plina dezvoltare. Prin comparatie cu anul trecut, in 2013 sezonul constructiilor a inceput tarziu, in unele zone chiar si in luna aprilie fiind inregistrate temperaturi sub zero grade Celsius, primele semne de reviriment al pietei devenind vizibile abia in luna mai. In zona de sud a Romaniei, unde iarna a fost mai scurta, lucrarile au fost reluate chiar de la sfarsitul lunii martie sau inceputul lui aprilie. Datele corespunzatoare primului trimestru al anului in curs indica o continuare a contractiei pe piata constructiilor (-5% fata de intervalul similar din 2012), scadere estimata de Iulian Mangalagiu si pentru piata materialelor de zidarie. „Este destul de dificil sa previzionam evolutia pietei in acest an, din cauza unei economii care nu arata, inca, niciun semn de redresare si sectorul bancar pare destul de «speriat» ca sa reia procesele de creditare. Exista, insa, zone ale tarii in care se observa o crestere a activitatii, prin reaparitia pe piata a dezvoltatorilor de locuinte. Acestia nu se mai concentreaza pe constructia de unitati de lux, cu suprafete mari, ci sunt orientati cu precadere catre segmentul mediu, cu preturi situate sub 60.000 de euro pe apartament”, a mai spus managerul Ceramica SA. Potrivit oficialului, o tendinta negativa va fi remarcata si in anumite regiuni din Romania care depindeau foarte mult de fondurile aduse de populatia ce lucra in afara granitelor tarii. Conform rapoartelor, remitentele celor plecati la lucru in strainatate s-au redus foarte mult, ceea ce duce la o scadere a numarului proiectelor de constructii in zonele in care acestia reprezentau majoritatea investitorilor. „S-ar putea ca anul 2013 sa aduca incetarea declinului si o stabilizare in domeniu, dar acest lucru depinde atat de evolutia economica a tarii, cat si de cea politica, iar premise favorabile exista in acest sens”, a mai spus Iulian Mangalagiu.
Triplare a cotei de piata a marcii Brikston
Din 2008 pana in prezent, principala marca a Ceramica SA, Brikston, a evoluat spectaculos in pofida crizei economice, triplandu-si cota de piata, pana la aproximativ 19% si situandu-se, potrivit datelor companiei, pe locul al doilea in topul produselor similare disponibile pe piata. „Mizam, in continuare, pe mentinerea pozitiei actuale sau chiar pe o usoara crestere a cotei de piata. Produsele marca Brikston sunt exportate, incepand din 2011, in Republica Moldova si in Ucraina”, a precizat managerul Ceramica SA. Scaderea continua in domeniul imobiliar din ultimii ani, in conditiile in care in Romania exista o nevoie mare de locuinte, estimata de Iulian Mangalagiu la aproximativ 600.000 de unitati locative, a determinat reorientarea dezvoltatorilor catre constructia de apartamente mici si ieftine, care pot fi achizitionate prin intermediul programului „Prima Casa”. „In premiera de la inceputul crizei, in acest an s-a observat o crestere a numarului de dezvoltatori existenti pe piata. Astfel, in 2013, «lupta» se va duce pe teren si va consta in identificarea fiecarei fundatii pentru care sa se oferteze elementele de zidarie. Spre deosebire de anii de «boom» in constructii, zona rurala devine tot mai importanta pentru aceasta piata”, a explicat directorul general al Ceramica SA. Pentru perioada urmatoare, obiectivele stabilite la nivelul companiei includ preocuparea continua pentru eficientizarea si imbunatatirea fluxului de productie, cu scopul de a oferi produse cat mai bune din punct de vedere calitativ. Pentru 2013, managementul firmei si-a propus continuarea strategiilor care au dus la cresterea cotei de piata pentru blocurile ceramice Brikston din 2008 pana in prezent, respectiv: extinderea teritoriala, dezvoltarea gamei de produse si mentinerea la standarde ridicate a calitatii materialelor promovate. Totodata, compania va continua sa investeasca in serviciile oferite partenerilor, cum ar fi asigurarea transportului, a consultantei gratuite si a documentatiei tehnice de specialitate. De asemenea, firma ofera, in continuare, o aplicatie software gratuita, care calculeaza cu precizie cantitatea necesara de materiale pentru realizarea unei constructii.
Posibilitati de dezvoltare pentru companii, in regiunea Moldovei
Zona Moldovei este mai putin dezvoltata comparativ cu alte regiuni ale tarii, situatie intalnita mai ales in judetele Botosani si Vaslui, unde somajul atinge o rata destul de mare, cu mult peste media nationala. Lipsa locurilor de munca din zonele respective este rezultatul faptului ca investitiile in industria locala continua sa fie reduse. „In pofida faptului ca forta de munca este printre cele mai ieftine din tara, investitiile de anvergura, care ar trebui sa contribuie la dezvoltarea intregii regiuni, intarzie sa apara. Recesiunea economica a facut ca marile combinate si fabrici din zona sa-si restranga sau chiar sa-si inchida activitatea. Tehnologiile utilizate in zona se situeaza, de asemenea, sub nivelul national. Totusi, Moldova are un potential turistic foarte mare, datorita numeroaselor puncte de atractie si reliefului, care nu sunt insa exploatate cum ar trebui. In plus, din punct de vedere al pozitiei geografice, zona permite oricarui investitor sa acceseze pietele din Republica Moldova si Ucraina, prin construirea unor fabrici in regiune, beneficiind de forta de munca ieftina si bine pregatita”, sustine managerul Ceramica SA.
Se estimeaza reluarea investitiilor in proiecte rezidentiale
In ceea ce priveste industria constructiilor, Iulian Mangalagiu este de parere ca in anii urmatori va fi observata o reluare importanta a lucrarilor la proiectele rezidentiale noi si la cele suspendate in 2012. „Intrucat temperaturile negative si ninsorile de la inceputul anului in curs au facut ca proiectele rezidentiale sa fie intarziate, daca luam in calcul imbunatatirea vremii si necesarul mare de locuinte de pe piata, ar trebui ca acestea sa duca la deschiderea santierelor pentru proiectele rezidentiale si, implicit, la deblocarea pietei. Totusi, diversi factori negativi, cum ar fi lipsa de lichiditati, impiedica dezvoltarea unor proiecte rezidentiale majore, deoarece sunt putini investitori care isi permit sa sustina financiar o lucrare importanta din fonduri proprii. Cei mai multi au nevoie de credite, insa, din pacate, bancile au devenit mai stricte in ceea ce priveste acordarea de imprumuturi”, este de parere managerul. Cu toate acestea, preturile apartamentelor au scazut in ultima perioada, devenind tot mai accesibile. De asemenea, investitorii si-au revizuit modul de abordare a pietei si au inceput sa construiasca apartamente de dimensiuni mai mici si mai eficiente, atat din punct de vedere al costurilor de executie, cat si al exploatarii acestora. Din punct de vedere al principalelor dificultati existente pe piata, reprezentantul Ceramica SA semnaleaza schimbarile legislative frecvente si cu un impact sporit asupra mediului de afaceri care, de cele mai multe ori, sperie investitorii. „Avem nevoie de stabilitate legislativa si politica pentru a putea progresa. In plus, la nivel national a existat un blocaj in ceea ce priveste circulatia banilor. Multe investitii in infrastructura au fost suspendate, iar companiile de constructii nu au primit contravaloarea lucrarilor efectuate, blocand, la randul lor, alte societati furnizoare de materiale de constructii”, spune Iulian Mangalagiu. De asemenea, managerul indica drept probleme ale pietei cresterea, consecutiva si frecventa a preturilor utilitatilor, combustibililor si energiei electrice, reprezentand elemente cruciale in procesul de fabricatie a blocurilor ceramice. Drept urmare, este indicata posibilitatea de majorare a preturilor de comercializare a materialelor de constructii in perioada urmatoare, in caz contrar sectorul produselor de zidarie aflandu-se in pericol de instabilitate financiara.
CERAMICA SA: Competition will take place on the field, in identifying projects
Ceramica SA Iasi, the leader of brick industry in the Moldavian area, with annual turnover of 64 million RON, has maintained its market share last year, despite a 10% decrease in quantity of sales in comparison with 2011. For 2013, the top-management of the company will adopt the same attitude in what concerns financial results, the future development of the business being dependent on a large extent to the evolution of the local masonry market. At the local level, Ceramica has a production unit in Iasi, with an annual capacity of 400,000 cubic meters. The company was founded in 1994. In June 2007 the investment fund Advent bought 66% of the company’s stakes, following an investment of 22.3 million EUR. Advent increased afterwards to 84.9% its equity stake at Ceramica SA. According to the company's data, the results of 2012 were influenced subsequently by the decrease of the construction materials market, which has experienced a contraction of 10% in comparison with the results of 2011, but also by the increase of competition in the West region of the country. In spite of the downward trend of the market, the company has maintained, however, its market share, despite a 10% decrease in sales quantity. "Due to the advertising of a wide range of products and the focus on launching new materials with high added value (such as the basket ventilation, the facade ceramic blocks and the full brick with model), the turnover decreased by only 7% from the level recorded in 2011. It is still premature to develop forecasts on the amount of sales because everything depends on what will happen on the market. Of course we want an increase in deliveries and we believe that we can progress despite the difficult conditions in the field, through perseverance, the permanent adaptation to consumer requirements and the offering of quality products and services", said Iulian Mangalagiu, the company’s CEO. According to his opinion, the local brick market had an unexpected evolution in 2012. After the first semester the representatives from across the industry of construction materials estimated that last year would consist in a period of stagnation.

Lucrari de referinta

 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
21520 de articole in baza de date / 1510 stiri noi publicate in ultimul an
HILTI

Autentificare

Agenda Constructiilor - editia nr. 125 (Martie-Aprilie 2017)
ROCKWOOL 196
hospice 2%
EURO-Constructii 2017
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020
Carpatcement 196
Piata de Tamplarie 2015