Agenda Constructiilor
Miercuri, 24 Ianuarie 2018
GHID de INSTALARE
PAGINA PERSONALIZATA

CRH CIMENT (ROMANIA) SA

CRH CIMENT (ROMANIA) SA
Adresa: Piata Charles de Gaulle nr. 15 etaj 1 si 2, sector 1, Judet Bucuresti
Telefon: 021-307.52.00 , 021-307.53.00
Fax: 021-307.52.86
E-mail: office@ro.crh.com
Web site: www.crhromania.ro
Domenii: Ciment, betoane si agregate
Descriere activitate
Productie si comercializare: cimenturi si filer calcar; agregate de cariera si balastiera; betoane.
Prezentare companie/institutie
LAFARGE estimeaza un trend ascendent al vanzarilor de ciment
Producatorul de materiale pentru constructii Lafarge Group (Franta) a consemnat in raportul financiar pentru anul 2012 publicat pe portalul oficial al companiei o cota de 31% a subsidiarei Lafarge Romania pe piata locala a cimentului (evaluata la circa 600 milioane de euro pe an). La nivel national compania detine doua unitati de fabricatie (la Hoghiz si Medgidia) si una de macinare (in Targu Jiu), corespunzatoare unei capacitati totale de productie de 4,9 milioane de tone pe an. Potrivit aceluiasi document citat, Romania reprezinta a doua piata ca dimensiune din regiunea Europei Centrale si de Est pentru companie, dupa cea din Polonia, unde detine trei fabrici de ciment, insumand peste 5,7 milioane mp pe an. Totodata, la nivel national, Lafarge coordoneaza 16 cariere de extractie a agregatelor si balastiere si alte 16 statii de betoane, responsabile, in 2012, de vanzari de 3,5 milioane de tone de agregate, respectiv de 0,5 milioane de metri cubi de beton.

Sonia Artinian, CEO al Lafarge Romania :
„ Cred ca marile proiecte de infrastructura vor continua sa fie principalul motor al pietei in perioada urmatoare. In ceea ce priveste sectorul constructiilor rezidentiale, consider ca va dura mai mult timp pana ce acesta se va revigora, pentru ca se bazeaza intr-o mare masura pe sumele trimise in tara de persoanele care lucreaza in afara granitelor Romaniei si, asa cum stim, rata somajului a crescut in cea mai mare parte a tarilor din UE. Investitiile pe termen lung, in care se incadreaza si proiectele de constructii, necesita increderea populatiei in economie, care este cel mai dificil de redobandit. Prin urmare, piata constructiilor va reveni pe un trend ascendent sustenabil cel putin pe termen mediu ”.

Afacerile Lafarge Romania s-au inscris pe un trend crescator in 2012 la nivelul tuturor diviziilor sale, activitatea optima concretizandu-se printr-o majorare neta cu 7% a cantitatii de ciment comercializate, comparativ cu anul anterior. Condusa de Sonia Artinian, in calitate de CEO al operatiunilor locale, compania livreaza materiale de constructii si servicii pentru santiere mari ale tarii, cum ar fi Coridorul IV Paneuropean - pe segmentul de autostrada dintre Sibiu si Sebes, precum si pentru lucrarile de reabilitare a cailor ferate de pe acelasi Coridor IV. De asemenea, societatea va asigura materialele necesare realizarii altor proiecte comerciale si de infrastructura din diverse regiuni ale Romaniei, respectiv pentru podul Agigea, soseaua de centura a Brasovului, metroul bucurestean, Mallul Promenada din Capitala etc. Unul dintre proiectele notabile pentru care s-au efectuat livrari a fost reprezentat de construirea celui mai mare parc eolian din Europa, realizat in Dobrogea (pe o suprafata de 1.100 de hectare fiind instalate 240 de turbine), unde s-au furnizat trei tipuri diferite de ciment. Anul trecut, grupul a continuat implementarea unui proces de centralizare a managementului lichiditatilor in majoritatea tarilor europene - si nu numai, inclusiv in Romania, Polonia, Ungaria, Elvetia, Marea Britanie si SUA si a initiat noi parteneriate cu asociatiile pentru habitat, cu scopul imbunatatirii conditiilor de locuire. Un exemplu recent in acest sens este reprezentat de colaborarea cu Habitat for Humanity Romania, pentru case simple si accesibile.
Posibila crestere de 4% pe piata cimentului, in acest an
Potrivit datelor Lafarge Romania, piata locala a cimentului a inregistrat o usoara crestere de 1%-2% anul trecut, fata de 2011. "Aceasta majorare s-a datorat, in principal, proiectelor de infrastructura, in timp ce segmentul constructiilor rezidentiale a avut o evolutie destul de slaba. Pentru 2013, nu estimam ca vor fi observate schimbari majore, dar cred ca piata poate inregistra un nivel mai mare de crestere, de pana la 4%, daca se intrunesc anumite conditii. O rata superioara de absorbtie a fondurilor europene ar avea cu siguranta o contributie semnificativa in acest sens", a declarat Sonia Artinian, CEO al Lafarge Romania. In opinia sa, proiectele de infrastructura vor reprezenta, in continuare, motorul pietei locale a cimentului, fie ca sunt vizate lucrari noi, fie de reabilitare: autostrazi, sosele de centura, cai ferate, aeroporturi, utilitati (alimentare cu apa, gaze naturale), sisteme de furnizare si/sau tratare a apei etc. "In ceea ce priveste piata cladirilor, designerii si constructorii tin cont, tot mai mult, de aspectele legate de eficienta energetica, iar Lafarge implementeaza si ofera noi solutii pentru constructii, cu beneficii in ambele directii: estetica si durabilitate", a precizat managerul companiei.
Obiective ambitioase de sustenabilitate, stabilite pe plan local
Principalele obiective stabilite pe termen lung vizeaza continuarea promovarii de produse si servicii inovatoare, care sa contribuie la dezvoltarea durabila a mediului construit. "Vom investi si in viitor in cercetare si dezvoltare, promovandu-ne inovatiile, astfel incat sa ne convingem clientii de importanta materialelor de calitate pentru construirea de locuinte mai bune si de orase compacte, durabile, mai bine conectate si, bineinteles, mai frumoase. De exemplu, tocmai am lansat o formula imbunatatita si cu un aspect ecologic pronuntat pentru principalul nostru ciment la sac, Romcim si suntem increzatori ca nivelul de calitate a acestui produs va da un impuls foarte bun vanzarilor din magazinele de tip do-it-yourself si ne va creste livrarile catre clientii finali si lucratorii independenti specializati", a mai spus Sonia Artinian. Alte obiective indicate de conducerea Lafarge Romania vizeaza continuarea implementarii masurilor de reducere a costurilor si pastrarea unei pozitii competitive pe piata, intr-o maniera sustenabila, protejand mediul si contribuind la crearea de locuri de munca pe plan local. "De exemplu, un punct-cheie pentru noi este reprezentat de intensificarea utilizarii combustibililor alternativi, avand obiectivul ambitios de a atinge o rata de substitutie de 50% pana in 2020 in toate fabricile de ciment ale grupului. Combustibilii alternativi sunt mai flexibili si adaptabili, implica riscuri reduse si au numeroase beneficii atat pentru mediu, cat si pentru comunitatile in care activam, comparativ cu cei conventionali. De aceea, vom continua sa investim in gestionarea deseurilor ca parte a angajamentului nostru de a cladi orase mai «verzi». Mai mult, ca urmare a investitiei in statia de sortare a deseurilor din Brasov, Lafarge poate fi considerat un depoluator, deoarece nu mai este un simplu consumator, ci un participant activ la gestionarea deseurilor. Nu in ultimul rand, ne vom concentra, in continuare, pe aspectele ce tin de sanatate si siguranta, deoarece suntem convinsi ca exista mai multe zone-cheie ce trebuie dezvoltate, in special in ceea ce priveste siguranta rutiera. Transportam si livram produsele noastre pe intreg teritoriul Romaniei si ne dorim sa contribuim la imbunatatirea sigurantei rutiere pe soselele si drumurile din tara. Deja avem actiuni in desfasurare in acest sens, in care sunt implicati atat angajatii, cat si transportatorii parteneri. Ne-am dori, de asemenea, sa colaboram cu autoritatile pentru a le pune la dispozitie experienta noastra si pentru a ne asuma un rol activ in acest domeniu", a precizat managerul Lafarge Romania.
Dificultati legate de cresterea continua a inflatiei
In ceea ce priveste dificultatile intampinate in derularea activitatii pe plan local, Sonia Artinian a indicat cresterea inflatiei. "Incercam sa gestionam majorarea costurilor cu energia, dar ne confruntam, de asemenea, cu o lipsa de predictibilitate in domeniu, dat fiind ca proiectele noastre majore sunt legate de infrastructura", a mai spus managerul Lafarge. Avand in vedere necesitatea de a diminua consumul de energie si combustibili in conditiile mentinerii nivelului de performanta a produselor, Lafarge isi concentreaza activitatea pe crearea de materiale inovatoare, cu performante deosebite. "Promovam beton cu valoare adaugata mare, care ofera, cu siguranta, solutii mai ecologice si asigura o izolare mai buna a cladirilor. Pentru a da un exemplu pozitiv, Lafarge s-a angajat sa isi scada consumul de energie in toate sediile sale din intreaga lume, iar Romania a fost parte din programul-pilot al grupului, denumit «Cladirea mea de birouri cu un consum redus de energie», ca parte a abordarii sale legate de eficienta si sustenabilitatea cladirilor", a explicat Sonia Artinian. In ceea ce priveste politicile de responsabilitate sociala din Romania, strategia Lafarge se afla stransa legatura cu materialele pe care le produce si cu stilul de viata sustenabil al comunitatilor fata de care corporatia isi asuma obligatii explicite. In total, in cei 15 ani de prezenta pe piata locala a constructiilor, Lafarge a investit aproximativ 7,5 milioane de euro in programe de tip CSR si de reabilitare dupa dezastre, prin produse oferite, ore de voluntariat si resurse financiare.
Noi tinte privind dezvoltarea durabila pana in 2020
Activitatile intreprinse la nivel local pentru dezvoltarea conceptului de dezvoltare durabila se inscriu in strategia grupului francez de promovare a acestor actiuni. In 2012 grupul a publicat 34 de noi obiective privind dezvoltarea durabila a companiei, printre cele mai importante dintre acestea ­aflandu-se reducerea cu 33% a emisiilor de CO2 pe tona de ciment, comparativ cu nivelul din 1990 si utilizarea cu o pondere de 50% a combustibililor non-fosili in fabricile de ciment, din care biomasa sa reprezinte 30%. De asemenea, s-a stabilit ca, pana la termenul de referinta, circa 20% din betonul fabricat in unitatile Lafarge sa aiba in compozitie materii prime reciclate si refolosite in proportie de 20% si sa elimine riscurile de decese sau accidente atat ale angajatilor proprii, cat si ale contractorilor firmei. In plan social, se are in vedere ca, pana in 2020, aproximativ 35% din pozitiile de conducere din cadrul grupului sa fie ocupate de femei. La nivelul a peste 75% din tarile in care compania deruleaza operatiuni se vor pune in aplicare proiecte pentru crearea de locuri de munca la nivel local si se va incerca asigurarea de locuinte accesibile si durabile pentru aproximativ doua milioane de persoane. Un alt obiectiv este reprezentat de contributia cu un milion de ore de voluntariat pe an pentru implementarea de proiecte de mediu in anumite tari selectate in prealabil, in timp ce, la nivelul companiei, se urmareste generarea unor vanzari de trei miliarde euro pe an din comercializarea de produse sustenabile. "Obiectivele incluse in strategia de dezvoltare durabila pana in 2020 sunt stabilite in continuarea programului din 2007-2012, la sfarsitul caruia ne-am realizat angajamentul de reducere a emisiilor nete de CO2 pe tona de ciment produsa cu 20% fata de perioada de referinta din 1990. Prin cele 34 de puncte este redefinit angajamentul nostru pentru viitor si se asuma contributia grupului la crearea unei societati durabile", a declarat Bruno Lafont, directorul executiv al grupului. De-a lungul timpului, Lafarge a reprezentat un exemplu in ceea ce priveste sustenabilitatea afacerilor, protectia mediului, responsabilitatea sociala si guvernanta corporatista, in anul 2000 fiind primul producator de materiale de constructii care a stabilit si prezentat public propriile obiective de reducere a emisiilor de CO2. De asemenea, in 2001 a fost una dintre primele companii ce a publicat un raport cuprinzator privind eforturile de dezvoltare durabila si a format parteneriate cu organizatii ce au notorietate in domeniu, precum WWF. Din 2007, grupul a implementat un program de durabilitate care stabileste prioritatile si angajamentele companiei.
Evolutie consemnata pe piata globala de ciment
Potrivit datelor grupului Lafarge, in ultimii 20 de ani consumul global de ciment a crescut semnificativ, cu o rata anuala de peste 5%. In pofida recesiunii economice care a caracterizat principalele piete in ultimii cinci ani, cresterea cererii de ciment a continuat sa se situeze la minimum 5% si in 2012, pana la 3,71 miliarde tone, fiind sprijinita cu precadere de comenzile provenite de pe pietele emergente, in special din China, Brazilia, India si regiunea de sud a Africii. Conform estimarilor Lafarge, previziunile pentru perioada urmatoare se mentin pozitive, in special in tarile mentionate anterior, unde cresterea demografica va impulsiona tot mai mult cererea pentru constructii civile si de infrastructura. Grupul francez Lafarge deruleaza operatiuni in 64 de state din intreaga lume, avand 116 fabrici de ciment, 39 de unitati de macinare a clincherului si alte 6 de procesare a zgurii, iar in acelasi timp dispune de o capacitate totala de 223 milioane de tone pe an si de 65.000 de angajati. In 2012, grupul a raportat venituri totale de 15,8 miliarde euro si vanzari consolidate nete de ciment de 141 milioane de tone. In continuare, se are in vedere accelerarea implementarii planului Lafarge pentru performanta si inovatie, ce vizeaza o reducere cu 450 milioane de euro a cheltuielilor operationale si un aport adus de inovatie ce poate fi cuantificat la 200 milioane de euro. Cheltuielile initiale de capital (investitiile) se vor cifra la 0,8 miliarde euro, insa ar putea fi perturbate de anumite costuri neprevazute, impuse de tranzactiile ce presupun renuntarea la anumite activitati.
LAFARGE expects an upward trend in sales of cement
The building materials Group Lafarge - France reported, for 2012, a 31% share of the Romanian subsidiary Lafarge on the local cement market (estimated at about 600 million EUR per year). The company owns two manufacturing units at national level (in Hoghiz and Medgidia) and a grinding one (in Targu-Jiu), corresponding to a total production capacity of 4.9 million tons per year. According to the annual financial report recently published by the group, Romania is the second market in terms of size in the region of Central and Eastern Europe for the company, after Poland, where the corporation has three cement plants, totalling over 5.7 million square meters / year. Furthermore, at national level, Lafarge coordinates 11 centres of extraction and processing of aggregates and other 16 concrete plants, which reported, in 2012, sales of 3.5 million tons of aggregates and 0.5 million cubic meters of ready-mixed concrete. The activities of Lafarge Romania have entered on an upward trend in 2012 across all divisions, thus resulting a net increase of 7% of the quantity of cement sold compared to the previous year. Led by Sonia Artinian, who holds the function of CEO for local operations, the company supplied building materials and services for the country's major sites such as Corridor IV, the segment of highway between Sibiu and Sebes, and the rehabilitation of railways from the same Corridor IV. Furthermore, the company will supply the necessary materials for the execution of other commercial and infrastructure projects in different parts of Romania, namely the bridge Agigea, the ring road of Brasov, the subway and the Promenada Mall from Bucharest. One of the notable projects for which construction materials were delivered, was the largest wind farm in Europe, accomplished in Dobrogea (240 turbines were installed on an area of 1.100 hectares), where three different types of cement were provided. Last year, the holding continued to implement a process of centralization of liquidity management in most European countries - and not only, including Romania, Poland, Hungary, Switzerland, UK and the U.S. and initiated new partnerships with habitat associations in order to improve the housing conditions.
(articol aparut in TOP-Agenda Constructiilor, editia aprilie 2013)

Lucrari de referinta

Stiri & Comunicate

 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 

Autentificare

Agenda Constructiilor nr. 131 (Noiembrie-Decembrie 2017)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
hospice 2%
EURO-Constructii 2018
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2017-2018 & Perspective 2019-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2017-2018 & Perspective 2019-2023