Agenda Constructiilor
Miercuri, 28 Iunie 2017
GHID de INSTALARE
PAGINA PERSONALIZATA

LINDAB SRL

LINDAB SRL
Adresa: Soseaua de Centura nr. 8, Stefanestii de Jos, Judet Ilfov
Telefon: 021-209.41.00
Fax: 021-209.41.21
E-mail: office@lindab.ro
Web site: www.lindab.ro
Domenii: Materiale pentru constructii | Sisteme de hale, panouri termoizolante si acoperisuri
Descriere activitate
Furnizor de sisteme metalice complete pentru constructii.
Prezentare companie/institutie
LINDAB: Reducerea TVA va avea un impact negativ asupra vanzarilor
 
 
 
 
 
 
Andrei Sulyok (47 de ani)
Functia/Firma: director general, Lindab Romania;
Experienta profesionala: peste 20 de ani pe piata invelitorilor metalice.
 
Afacerile Lindab Romania s-au inscris pe un trend crescator in primele noua luni din 2015, fata de aceeasi perioada din 2014, in contextul in care piata locala de tigla metalica s-a dezvoltat semnificativ in ultimii ani. Pentru 2014, compania a raportat o cifra de afaceri de 74,1 milioane de lei, in crestere cu 8.4% fata de nivelul din 2013, lucrand, in medie, cu 100 de angajati. Lindab Romania este subsidiara locala a grupului suedez Lindab, cu afaceri anuale de 750 milioane de euro.
 
- Cum credeti ca se va dezvolta piata de tigla metalica pe termen scurt si mediu?
- Dupa primele trei trimestre ale anului in curs, piata acoperisurilor de tigla metalica se afla pe un trend crescator, dar in luna octombrie vanzarile s-au situat sub asteptari, din cauza ploilor. Foarte multe proiecte s-au amanat pentru perioada noiembrie-decembrie 2015 sau chiar pentru primavara anului viitor. Incet, dar sigur, piata se maturizeaza prin contrabalansarea segmentului de renovari (60%), fata de cel al constructiilor noi (40%). Totodata, intrarea in vigoare a noului Cod Fiscal si scaderea TVA de la 1 ianuarie 2016 ar putea influenta major decizia de achizitie din decembrie 2015 si, probabil, va avea un impact nefavorabil punctual asupra cifrei de afaceri a producatorilor specializati.
- Ce produse s-au aflat in topul vanzarilor, in acest an?
- Cele mai importante produse din portofoliul Lindab raman, in continuare, cele folosite la realizarea acoperisurilor rezidentiale. In primele noua luni ale anului 2015, tabla plana pentru faltuit a inregistrat o crestere a ponderii in vanzarile totale. In ceea ce priveste ventilatia cladirilor rezidentiale, aceasta va deveni un subiect de actualitate in scurt timp. Importanta calitatii celor circa 25.000 de litri de aer respirat zilnic este esentiala si suntem convinsi ca nevoia de aer curat va aduce acest segment in atentia opiniei publice, in curand. La nivel de companie avem solutii pentru aceasta problema si, odata cu cresterea gradului de constientizare a importantei calitatii aerului din imobile, ne vom axa tot mai mult pe dezvoltarea acestui segment.
- Care sunt principalele probleme intampinate in desfasurarea activitatii?
- Problema principala este reprezentata de lipsa de informare sau, mai rau, de dezinformarea clientului final, care ajunge sa compare ofertele furnizorilor de tigla metalica si trage, de multe ori, concluzii gresite. Formarea deciziei de achizitie in necunostinta de cauza, bazata doar pe pret si fara a avea o imagine completa a ceea ce se cumpara si asupra riscurilor pe care le presupune o invelitoare necorespunzatoare, afecteaza atat activitatea producatorilor de buna-credinta, cat mai ales calitatea proiectului si confortul clientului. Revanzatorii de acoperisuri, care ofera consultanta, pierd teren in fata vanzarilor directe practicate de unii producatori si a vanzarilor realizate «la roata camionului» si fara acte de asa-zisii «montatori».

LINDAB: VAT reduction will have a negative impact on sales
The turnover of Lindab Romania registered an upward trend in the first nine months of 2015 compared to the same period in 2014, due to the semnificant growth of the Romanian market of metal roofing in recent years. For 2014, the company reported a turnover of 74.1 million RON, up to 8.4% from the level in 2013, working with an average number of 100 employees. Lindab Romania is the local subsidiary of Swedish Lindab group, with an annual turnover of 750 million euro.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie-Decembrie 2015)
 

 
LINDAB inaugureaza o noua linie de productie, la Stefanestii de Jos
Lindab Romania, companie cu activitati in domeniul profilelor metalice, sistemelor pentru cladiri si ventilatiilor, inaugureaza o noua linie de productie pentru acoperisul faltuit SRP Click, cu o capacitate de 604.800 metri liniari (ml) pe an in cadrul fabricii de la Stefanestii de Jos (judetul Ilfov). Subsidiara grupului suedez este prezenta pe plan local din anul 1994 si, in cadrul unitatii de la Stefanestii de Jos, are posibilitatea de a realiza peste doua milioane ml de tigla metalica (disponibila in sase profile), 1,81 milioane ml de tabla cutata, circa 403.000 ml de elemente de tinichigerie, 362.000 ml de casete de fatada si 97.200 ml de profile formate la rece, toate acestea intr-un singur schimb. Anul trecut, afacerile Lindab Romania s-au situat la aproximativ 20 milioane de euro, stabilizandu-se la nivelul din 2011, in contextul in care piata locala a acoperisurilor a inregistrat o contractie de circa 8%, pana la o valoare de 123 milioane de euro, suma corespunzatoare unei cantitati de 26 milioane de metri patrati.

Andrei Sulyok, director general al Lindab Romania :
„ Am hotarat sa investim intr-o linie noua de productie, pentru ca piata locala are nevoie de solutii mai avantajoase si flexibile pentru proiectele de renovare. Segmentul este in continua dezvoltare, in 2012 acesta avand o pondere de 50% din volumul total al lucrarilor. Mai mult, cererea pentru tabla faltuita este in crestere. In pofida faptului ca nu exista date oficiale referitoare la aceasta tendinta, credem ca sporirea cererii se datoreaza unor referinte arhitecturale importante, care au creat un trend, precum si influentelor vestice”.

Valoarea investitiei in noua linie de productie de la Stefanestii de Jos s-a cifrat la aproximativ 100.000 de euro, decizia de a incepe fabricatia de panouri prefaltuite SRP Click in Romania fiind luata in urma unei cresteri de peste 78% a vanzarilor acestui tip de acoperis in 2012 (fata de nivelul anului anterior), pana in prezent sortimentul fiind importat de la fabrica grupului din Ungaria. „Pentru anul in curs avem in vedere dublarea vanzarilor SRP Click, ca urmare a inaugurarii noii unitati, pana la un nivel cantitativ de 45.000 mp. De asemenea, printre obiectivele stabilite se afla sporirea gamei de culori disponibile de la 15 la 21 de nuante si oferirea pe piata a unei varietati mai mari de forme si dimensiuni ale elementelor”, a declarat Andrei Sulyok, directorul general al firmei. Potrivit datelor companiei, sistemul SRP Click reprezinta o varianta economica a tablei plane faltuite (ce poate fi comercializata cu pana la 50% mai ieftin fata de modelul traditional PLX), fiind destinat in special renovarilor si restaurarilor cu bugete reduse. „Am hotarat sa investim intr-o linie noua de productie pentru ca piata locala are nevoie de solutii mai avantajoase si flexibile in cazul proiectelor de renovari. Segmentul este in continua dezvoltare, in 2012 acesta avand o pondere de 50% din volumul total al lucrarilor. Mai mult, cererea pentru tabla faltuita este in crestere. In pofida faptului ca nu exista date oficiale referitoare la aceasta tendinta, credem ca sporirea cererii se datoreaza unor referinte arhitecturale importante, care au creat un trend, precum si influentelor vestice. De exemplu, solutiile utilizate pentru renovarea Castelului Peles au stabilit noi tendinte in Valea Prahovei, in Bucuresti se observa noile concepte ale arhitecturii frantuzesti, iar in Transilvania sunt vizibile cele germane”, a explicat Andrei Sulyok. Noua linie de productie are o viteza de lucru de 400 metri liniari/minut si disponibilitatea de a profila doua profile distincte, cu variatiuni de forme.
Stabilizare a pietei locale de acoperisuri, in acest an
Pentru 2013, conducerea Lindab Romania estimeaza o stabilizare a pietei acoperisurilor la nivelul din 2012, respectiv la 123,47 milioane de euro din punct de vedere valoric, prag corespunzator unei cantitati totale de 25,8 milioane de metri patrati. „Livrarile vor fi sustinute si in perioada urmatoare de lucrarile de renovare, care s-au situat pe un trend crescator in ultimii ani, ajungand, in 2012, la 34,6% din proiectele totale, in timp ce cota constructiilor noi s-a situat la 57%. Diferenta este reprezentata de lucrarile de mansardari si extinderi”, a mai spus Andrei Sulyok. Prin comparatie, este relevanta mentionarea faptului ca, in 2008, ponderea lucrarilor de renovare din totalul constructiilor era de circa 10%. Aproximativ 61% dintre cei care opteaza pentru inlocuirea acoperisului au drept motivatie deteriorarea celui existent, circa 22% invoca dorinta de imbunatatire a confortului termic din locuinta, in timp ce 12,2% reprezinta cota celor ce deruleaza proiecte de mansardare. Lindab are o cota de aproximativ 15% pe piata locala a tiglelor metalice, aproape 30% din livrari fiind destinate sectorului industrial/comercial si 70% celui rezidential. Valoarea totala a investitiilor realizate de grupul suedez Lindab in Romania se situeaza la 18 milioane de euro.
Lipsa lichiditatilor se mentine in topul riscurilor din domeniu
Potrivit datelor Lindab, principala dificultate va fi reprezentata, in continuare, de lipsa lichiditatilor. „Tinem sub control acest risc major al pietei, in contextul in care inregistram in mod permanent solicitari pentru cresterea termenelor de plata. Totul depinde de negocieri, dar, in principiu, nu acceptam sa vindem daca nu avem siguranta incasarilor”, a mai spus Andrei Sulyok. In pofida unui start dificil al pietei constructiilor in 2013, managerul Lindab Romania este optimist, declarandu-se multumit de livrarile de la inceputul anului. De cand SRP Click este in portofoliul Lindab Romania, compania a livrat panouri prefaltuite pentru cladiri de referinta, cum ar fi Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU) Baia Mare, centrul comercial Cora Constanta. Pentru renovarea invelitorii cladirii ISU Baia-Mare s-au utilizat 1.200 mp de panouri SRP Click, proiectul fiind realizat de arhitectul Alexandru Baban, reprezentant al biroului local Architel. „Avand in vedere ca trebuia sa modernizam o cladire specifica anilor ‚50, am considerat ca tabla plana faltuita este cea mai potrivita solutie de refacere a invelitorii. In acest sens, solutia propusa de Lindab s-a conformat cerintelor din caietul de sarcini si a asigurat cu exactitate, prin aspect, culoare si mod rapid de montaj, imaginea anticipata prin proiect. Invelitoarea reprezinta o pondere importanta in volumul construit, dar alaturi de celelalte elemente ale fatadei, a rezultat un aspect unitar al intregii cladiri, potrivit unei institutii oficiale”, a declarat Alexandru Baban. Printre lucrarile importante unde s-a utilizat acoperisul faltuit se afla Cazinoul din Cluj-Napoca, proiectat de arhitectul Lajos Pakey si construit in 1897, responsabil fiind arh. Adrian Borda, potrivit caruia „imobilul reprezinta un simbol al orasului si trebuia restaurat. Am folosit pentru modernizarea invelitorii 2.200 mp de tigla din cupru marca Lindab si am redat cladirii o imagine noua, de centru cultural, avand in vedere faptul ca ocupantii acesteia sunt, in prezent, studentii Academiei de Arte din Cluj-Napoca”.
Cluj Arena, o referinta pentru portofoliul Lindab Romania
Lindab Romania a livrat fatada si acoperisul pentru proiectul Cluj Arena, care se remarca printr-un design spectaculos. Urmand directiile creative ale biroului de proiectare Dico si Tiganas, Lindab a livrat tabla faltuita din otel pentru acoperis, tabla perforata din aluminiu pentru fatadele impletite de la peluze si casetele de fatada din aluminiu perforat pentru tribune. Mai mult, compania a asigurat serviciile de consultanta tehnica in identificarea solutiilor optime si asistenta pe santier. Proiectul a fost finalizat la sfarsitul anului 2011, in urma unei investitii de 36 milioane de euro, lucrarile fiind executate de ACI Cluj, in colaborare cu firmele Con-A Sibiu, Transilvania Constructii, DAS Engineering Grup, Dico si Tiganas, Grup 4 Instalatii, Bogart Construct SRL si cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca. „In calitate de arhitecti, a trebuit sa selectam toate materialele si sistemele potrivite atat viziunii si designului, cat si bugetului disponibil. Acoperisul ni-l doream ca o invelitoare continua, dar fatada trebuia sa permita transparenta si sa reflecte mediul inconjurator. A fost un proiect castigat de Lindab datorita adaptabilitatii la cerintele arhitecturale. Compania a fost singura care s-a angajat sa livreze atat tabla faltuita din otel pentru acoperis, cat si tabla perforata din aluminiu pentru fatade in culoarea speciala aleasa, alaturi de posibilitatea de a furniza foi perforate din aluminiu, pentru a asigura trecerea luminii”, a declarat arh. Serban Tiganas, reprezentantul biroului Dico si Tiganas.
Scadere cu 9% a vanzarilor raportate de grup in trimestrul intai
Grupul suedez Lindab, lider al pietei europene de sisteme metalice si de ventilatii pentru cladiri, a raportat o diminuare de 9% a cifrei de afaceri aferente primului trimestru al acestui an, fata de perioada corespunzatoare din 2012, pana la 1,34 miliarde coroane suedeze (SEK) - echivalentul a circa 156 milioane de euro. Compania deruleaza activitati si la nivel national, prin subsidiara Lindab Romania, reprezentand unul dintre cei mai importanti furnizori locali de profile metalice si sisteme pentru executia de hale. Printre lucrarile semnificative realizate recent in tara noastra, sunt de mentionat: renovarea hotelului Flora, din Mamaia, extinderea complexului Doraly, din Afumati (judetul Ilfov) si mansardarea cladirii Sigma, din Cluj-Napoca, subsidiara locala aflandu-se in negocieri avansate pentru alte proiecte de notorietate. Rezultatele Lindab Romania sunt incluse in analiza regionala pentru Europa Centrala si de Est si Comunitatea Statelor Independente, divizie ce a raportat, pentru primul trimestru al anului in curs, vanzari totale de 258 milioane SEK (circa 30 milioane de euro), cu aproximativ 4,5% mai reduse fata de intervalul corespunzator din 2012. Potrivit datelor grupului, „gradul scazut de finantare a proiectelor publice in tari precum Ungaria, Romania si Ucraina a determinat un regres important al comenzilor la nivel local, precum si pierderea interesului investitorilor pentru plasarea de capital in aceste state”. Incasarile din regiune au o pondere de 19% la cifra de afaceri totala a grupului. Totusi, activitatea din aceasta zona a Europei a inregistrat cele mai bune rezultate, avand in vedere deprecierea de 9,8% raportata de subsidiarele din tarile nordice si cea de 11,7% consemnata in Europa de Vest.
Obiective ambitioase de dezvoltare durabila, pana in 2020
Mediul, angajatii, problemele sociale si dezvoltarea produselor de calitate reprezinta subiecte aflate permanent in atentia conducerii grupului Lindab, aceste teme fiind integrate in cadrul operatiunilor zilnice. „Ne straduim sa ne derulam activitatea intr-un mod ecologic si in asa fel incat principiile dezvoltarii durabile sa se transpuna in practica printr-un angajament social. Codul propriu de etica si valori constituie atat baza derularii afacerilor, cat si a ceea ce presupune contactul cu societatea, in general. Prin stabilirea tintelor de sustenabilitate se exercita si controlul riscurilor specifice activitatii, astfel incat acestea sa fie transformate, eventual, in oportunitati. Obiectivul stabilit la nivel de grup este acela de a respecta regulile globale si orientarile trasate de organizatiile internationale specializate si de expertii recunoscuti din domeniu”, se arata in declaratia-angajament a concernului. In ceea ce priveste schimbarile climatice, Lindab s-a implicat activ in reducerea amprentei de carbon, avand ca scop, pana in anul 2020, diminuarea cu 20% a emisiilor proprii de bioxid de carbon fata de nivelul de referinta din 2008. Societatea raporteaza rezultatele obtinute in acest domeniu catre Carbon Disclosure Project (CDP), calculele fiind efectuate potrivit procedurilor stabilite in protocolul de reducere a emisiei de gaze cu efect de sera (Greenhouse Gas Protocol). Astfel, conform informatiilor publicate pe website-ul corporatiei, emisiile directe de gaze cu efect de sera ale Lindab se situeaza la 6.061 tone echivalent CO2 pe an, iar cele indirecte la 19.716 tone echivalent CO2 pe an. Din punct de vedere al consumului energetic, tinta de scadere a acestuia se situeaza tot la 20%, nivelul cheltuielilor energetice directe fiind de 29.306 MWh, iar al celor indirecte de 57.842 MWh. Un exemplu pozitiv, care va deveni exemplificativ pentru intregul grup, a constat in imbunatatirea activitatii la fabrica de sisteme de ventilatie din Grevie - Suedia, prin intermediul unui proiect care a vizat o reducere de 50% a consumului de energie necesara pentru incalzirea sau conditionarea aerului din incinte.
LINDAB inaugurates a new production line at Stefanestii de Jos
Lindab Romania, a company with activities in the field of metal profiles, systems for buildings and ventilations, inaugurates a new production line for the Click SRP folding roof, with a capacity of 604,800 linear meters per year, in the factory Stefanestii de Jos (Ilfov County). The subsidiary of the Swedish group is present on the local market since 1994. In the establishment of Stefanestii de Jos, the company will be able to achieve more than two million linear meters of metal tiles (available in six profiles), 1.81 million linear meters of cladding, approximately 403,000 linear meters of bodywork elements, 362,000 linear meters of facade cassettes and 97.200 linear meters of cold formed profiles, all in one shift. Last year, the businesses of Lindab Romania stood at around 20 million EUR, stabilizing, thus, at the level of 2011, although the local roof market registered a contraction of nearly 8% up to a value of 123 million EUR, corresponding to a quantity of 26 million square meters. The investment in the new production line at Stefanestii de Jos amounted to about 100,000 EUR, the decision to begin the manufacture of pre-folding panels SRP Click to Romania being taken after an increase of over 78% of sales of this type of roof in 2012 (compared to the previous year), so far the product being imported from the group's plant in Hungary. "For this year, we aim at doubling the sales of SRP Click, as a result of opening the new unit, up to a quantity of 45,000 square meters. Among the objectives we also have the increase of the range of available colors from 15 to 21 shades and the offering on the market of a greater variety of shapes and sizes of the elements", said Andrei Sulyok, general manager of the company. According to the company's data, the Click SRP system is an economical alternative of the seam flat sheet (which can be sold up to 50% cheaper compared to the traditional PLX model), being designed primarily for renovations and restorations with low budgets. The new production line has a working speed of 400 linear meters / minute and the availability of profiling two distinct profiles with various shapes.

Lucrari de referinta

Stiri & Comunicate

 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
21919 de articole in baza de date 

Autentificare

TOP-Agenda Constructiilor - editia nr. 126 (Mai 2017)
GHID de INSTALARE
ROCKWOOL 196
hospice 2%
EURO-Constructii 2018
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020
Carpatcement 196
Piata de Tamplarie 2015