Agenda Constructiilor
Joi, 19 Septembrie 2024
RAWLPLUG
PAGINA PERSONALIZATA


METROREX SA

METROREX SA

Adresa: B-dul Dinicu Golescu nr. 38, Bucuresti, S1
Telefon: 021/319.36.70
Fax: 021/312.51.49
E-mail: contact@metrorex.ro
Web site: www.metrorex.ro
Domenii: Institutii publice
Descriere activitate
Metrorex SA - gestioneaza circulatia publica subterana.
Prezentare companie/institutie
Fonduri nerambursabile de 600 milioane euro pentru investitii
Metrorex beneficiaza de fonduri nerambursabile pentru investitii cu o valoare cumulata de 2,9 miliarde lei (circa 600 de milioane de euro) pana in anul 2027, din care 1,8 miliarde lei din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) si 1,1 miliarde lei din Programul Operational Transport 2021-2027. Aceste finantari vor sprijini construirea retelei de transport cu metroul din Bucuresti prin dezvoltarea de magistrale noi, precum M6 catre Otopeni, dar si extinderea magistralelor existente cu noi statii si modernizarea liniilor circulabile. In 2024, Metrorex beneficiaza de un buget aprobat de circa 1,4 miliarde lei, din care aproximativ 729 milioane de lei sunt fonduri alocate investitiilor. Aceasta suma este stabilita pentru implementarea proiectelor programate a fi executate in anul 2024.
In acest moment, lungimea retelei de metrou a municipiului Bucuresti se intinde pe 78 de kilometri cale dubla de rulare, distribuiti pe cinci linii magistrale si 64 de statii, precum si 6 depouri.
In prezent, Metrorex are in derulare unul dintre cele mai importante proiecte pentru Romania, Magistrala 6, care va asigura legatura retelei de metrou cu Aeroportul International "Henri Coanda", de la Gara de Nord.
"M6 va avea un traseu de 14,2 km si va cuprinde 12 statii de metrou. Noua linie de metrou va deservi toti locuitorii capitalei, inclusiv navetisti, oameni de afaceri, turisti, imbunatatind considerabil atat oportunitatile de munca si calatorie, cat si mediul si calitatea vietii. La acest moment, se afla in executie doua contracte, care vizeaza proiectarea si executia structurilor de rezistenta a statiilor, galeriilor si tunelurilor in cadrul ambelor loturi ale proiectului, respectiv Lotul 1.1 ce cuprinde 6 statii pe segmentul 1 Mai - Tokyo si Lotul 1.2, cu celelalte statii, dintre Tokyo si Aeroportul Otopeni", a precizat Mariana Miclaus, directorul general al Metrorex.
Investitii in modernizarea retelei de metrou
In perioada urmatoare, Metrorex urmeaza a contracta finantarea necesara realizarii obiectivului "Imbunatatirea serviciilor de transport public de calatori cu metroul pe Magistrala 2. Berceni - Pipera. Cale de rulare si instalatii pe interstatii", cererea de finantare in cadrul Programului Transport 2021-2027 fiind deja depusa pentru analiza la institutiile abilitate. Proiectul are ca obiective principale cresterea vitezei circulatiei si a frecventei de operare si reducerea duratei de deplasare cu metroul.
De asemenea, Metrorex are in program proiecte noi de investitii in modernizarea retelei existente de transport subteran. Unul dintre acestea vizeaza integrarea sistemului de control acces al Magistralei 4 (Racord 1 - Nicolae Grigorescu 2 - Anghel Saligny si Racord 2 - Gara de Nord 2 -Straulesti) cu Magistralele 1, 2, 3 si TL. Proiectul se afla pe circuitul de aprobare a indicatorilor tehnico-economici prin hotarare de guvern. Lucrarile vor fi executate la 12 statii de metrou, situate pe cele doua racorduri ale Magistralei 4 de metrou - Racordul 1 cu statiile Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie, Nicolae Teclu si Anghel Saligny, si respectiv Racordul 2 cu statiile Gara de Nord 2, Basarab 2, Grivita, 1 Mai, Jiului, Parc Bazilescu, Laminorului si Straulesti.
"Proiectul vizeaza integrarea sistemului de control acces al Magistralei 4 Magistralele 1, 2 si 3 si TL pentru realizarea unei exploatari functionale unitare. Vor fi executate lucrari de modernizare si compatibilizare privind conditiile de acces, utilizarea suporturilor moderne pentru titlurile de calatorie, functionarea unitara a sistemului de control acces pe intreaga retea de metrou si simplificarea interactiunii cu calatorii", a explicat Mariana Miclaus.
Un alt proiect aflat pe lista de investitii a Metrorex vizeaza dezvoltarea Magistralei 7: Voluntari - Bragadiru. Sectiunea Piata Unirii - Bragadiru este prevazuta in Strategia de dezvoltare a metroului din Bucuresti 2016-2023 a Metrorex si in Planul Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport (2021-2030), aprobat prin HG nr. 1312/2021. De asemenea, in acelasi Plan este inclus si proiectul noii Magistrale 8 - Semi-inelul Sud Crangasi - Dristor 2.
Obiectivele Metrorex in 2024
Printre obiectivele aflate in strategia Metrorex pentru anul 2024 se numara:
   ● cresterea fiabilitatii materialului rulant de metrou si a elementelor de infrastructura, a securitatii si confortului calatorilor, precum si reducerea costurilor, prin dotarea intregii retele cu trenuri si echipamente noi realizate dupa tehnologii de ultima generatie;
   ● mentinerea in parametrii de exploatare a infrastructurii metroului (statii, tunele, cale de rulare, lifturi, escalatoare, instalatii);
   ● corelarea graficelor de circulatie cu cerintele, micsorarea intervalului de urmarire intre trenuri;
   ● imbunatatirea continua a calitatii serviciului de transport prestat prin asigurarea unor conditii imbunatatite de ambient, de curatenie, de securitate, de comportament al personalului, in statii, pasaje, trenuri etc.;
   ● finalizarea lucrarilor pe Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor din Magistrala 5;
   ● cresterea veniturilor proprii ale societatii din activitatea curenta de transport calatori cu metroul, precum si din alte activitati conexe activitatii de transport (proiecte speciale, filmari etc.). In 2023, cifra de afaceri realizata de Metrorex a depasit un miliard de lei;
   ● finalizarea documentatiei de atribuire si initierea procedurii de achizitie a pachetului 2 de Proiectare si executie lucrari de arhitectura, cale de rulare, instalatii electromecanice si de curenti slabi (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni);
   ● incadrarea in limitele indicatorilor de performanta stabiliti prin contractul de servicii publice incheiat de Metrorex SA cu Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
(opinie aparuta in revista Agenda Constructiilor, editia August 2024)
 

 
METROREX: 920 milioane euro pentru extinderea retelei de metrou, pana in 2027
 
 
 
 
 
Ec. Mariana Miclaus
Functia/Societatea: inspector general, ISC;
Experienta profesionala: 42 de ani in cadrul Metrorex, din care 22 de ani in functii de conducere.
 
Magistala 5 de metrou, pe sectiunile Raul Doamnei - Eroilor si Eroilor - Iancului, Magistrala 4 - Parc Bazilescu - Straulesti, dar si Magistrala 6, pe tronsonul 1 Mai - Otopeni reprezinta principalele obiective ale extinderii retelei de transport public subteran al Capitalei, care beneficiaza de buget pentru implementare, in acest an. In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 448 din 17 mai 2023, publicata in Monitorul Oficial nr. 437/19.05.2023, pentru anul 2023, societatii Metrorex SA i s-a alocat suma de 784,5 milioane de lei pentru activitatea de exploatare si 758,55 milioane de lei pentru investitii. Pe langa proiectele de extindere mentionate, Metrorex mai aloca, in acest an, fonduri pentru accesibilizarea statiilor de metrou pentru persoane cu deficiente de vedere, dar si pentru imbunatatirea serviciilor de transport public de calatori cu metroul pe Magistrala 2, Berceni - Pipera. In plus fata de alocarile bugetare, Metrorex va beneficia, in perioada 2021-2027, de fonduri totale de 920 milioane de euro pentru extindere, din PNRR si Programul Operational Transport.
Reteaua de metrou actuala, gestionata de Metrorex, masoara 78 km de cale dubla, structurata pe 5 magistrale, 63 de statii si 6 depouri. In anul 2023, se preconizeaza extinderea Magistralei 2 de metrou cu 1,645 km cale dubla, aferenta statiei supraterane Tudor Arghezi.
Cifra de afaceri realizata de Metrorex SA in anul 2022 a fost de 1,143 miliarde lei, iar pentru 2023 se estimeaza o valoare de 1,15 miliarde lei.
 
- Care este valoarea totala a finantarilor disponibile pentru investitii in infrastructura Metrorex prin PNRR si Programul Operational Transport 2021-2027?
- In cadrul programului PNRR Componenta 4 - Transport sustenabil, reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizat si siguranta rutiera, investitia I4 - Dezvoltarea retelei de transport cu metroul in Municipiile Bucuresti si Cluj-Napoca, Metrorex SA are prevazut proiectul Magistrala 4 de metrou, Sectiunea 1: Gara de Nord - Filaret, cu o lungime de 5,2 km si 6 statii, iar suma alocata din PNRR este de 299 milioane de euro (fara TVA).
Prin Programul Operational "Transport", in cadrul Prioritatii 6: Dezvoltarea mobilitatii sustenabile in nodurile urbane, Obiectivul specific: RSO 2.8. Promovarea mobilitatii urbane multimodale sustenabile, ca parte a tranzitiei catre o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, au fost incluse proiectele Metrorex SA care se vor finanta in cadrul Programului in perioada de programare 2021-2027. Valoarea totala a operatiunilor finantate prin intermediul acestei prioritati este de 621 milioane de euro.
- Ce investitii sunt in derulare la reteaua de metrou, in prezent?
- In cazul Magistralei 5: Drumul Taberei - Pantelimon, obiectivul principal al proiectului este acela de a facilita legatura intre vestul si estul orasului Bucuresti prin intermediul unei linii de transport cu metroul. Traseul are 16,2 km de tunele si galerii de metrou, 22 de statii si doua depouri. Sectiunea 1: Raul Doamnei - Hasdeu (Opera), inclusiv Statia, Depoul si Galeria de Legatura Valea Ialomitei, are o lungime totala de 6,9 km, 9 statii si interstatiile aferente, respectiv o statie, un depou si o galerie de legatura. Valoarea proiectului este de 3,22 miliarde lei. Sectiunea 2: Eroilor (PS Opera) - Piata Iancului are o lungime totala de 5,4 km, 6 statii si interstatiile aferente, si o valoare de 2,92 miliarde lei. In plus, pentru M5 Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor, inclusiv Valea Ialomitei, au fost contractate 13 trenuri, cu posibilitatea de a achizitiona suplimentar inca 17 trenuri.
Un alt proiect prioritar pentru Metrorex este constructia Magistralei 6: 1 Mai - Otopeni. Aceasta este deosebit de importanta, deoarece asigura legatura retelei de metrou cu Aeroportul International "Henri Coanda". M6 va avea un traseu de 14,2 km, cu 12 statii si se va compune din urmatoarele sectiuni: Sectiunea de Sud, intre statiile 1 Mai si Tokyo, cu o lungime de 6,6 km si 6 statii, respectiv Sectiunea de Nord, intre statiile Tokyo - Aeroport Otopeni, cu o lungime de 7,6 km si 6 statii. In cadrul acestui proiect, sunt in derulare trei contracte, respectiv:
   ● Contract de servicii de consultanta, asistenta tehnica si supervizare lucrari pentru realizarea proiectului;
   ● Contractul de servicii de proiectare si executie structura de rezistenta statii, galerii si tuneluri. Sectiunea de Sud: intre statiile 1 Mai-Tokyo, cu termen de finalizare stabilit in anul 2026;
   ● Contractul de servicii de proiectare si executie structura de rezistenta statii, galerii si tuneluri. Sectiunea de Nord: intre statiile Tokyo - Aeroport Otopeni, cu termen de finalizare in 2027.
Proiectul, derulat sub titulatura "Accesibilizarea statiilor de metrou in functiune pentru persoanele cu deficiente de vedere", vizeaza accesibilizarea statiilor de metrou in functiune pentru persoanele cu deficiente de vedere si consta in dotarea celor 63 de statii de metrou in functiune cu elemente din otel inoxidabil aplicate direct pe suprafata existenta a statiilor de metrou si panouri de semnalistica Braille. Termenul de finalizare a proiectului este in anul 2023.
- Ce alte investitii veti demara in perioada urmatoare?
- Magistrala 4 (Gara de Nord - Gara Progresul), Magistrala 7 si Magistrala 8 sunt proiecte de rezerva in cadrul Programului Operational "Transport" 2021-2027. In ceea ce priveste Magistrala 4, extinderea de la Gara de Nord la Gara Progresul a fost gandita ca o jonctiune intre transportul feroviar regional, national si international cu zona urbana, asigurand premisele adaptarii transportului urban de persoane la strategiile nationale de dezvoltare a retelei feroviare, in contextul dezvoltarii durabile.
Magistrala 7, tronsonul Voluntari - Bragadiru, va asigura interconectivitatea intre doua zone populate din S-V si N-E Bucurestiului. Lungimea estimata este de 26 km, cu un numar de 27 statii si doua depouri.
Magistrala 8, semi-inelul Sud Crangasi - Dristor 2, va asigura toate relatiile de transfer ale calatorilor intre magistralele de metrou, fara a mai fi necesara traversarea prin centrul orasului. Lungimea estimata este de 19 km, cu un numar de 18 statii.
- Care sunt principalele obiective stabilite la nivelul companiei in 2023 si pe termen mediu?
- Pe langa obiectivele de investitii mentionate mai sus, Metrorex SA isi propune demararea activitatilor de constituire a obiectivelor de investitii pentru realizarea urmatoarelor extensii ale magistralelor de metrou:
   ● Extensie M2, Pipera - Petricani: tronsonul va uni magistrala M2 cu magistrala feroviara M800, in Gara Petricani. Lungimea estimata este de 1,6 km, cu doua statii;
   ● Extensie M3, Pacii - Linia de Centura Vest: tronsonul va uni magistrala M3 de inelul feroviar al Bucurestiului, in zona vestica. Lungimea estimata este de 3,7 km, cu 4 statii;
   ● Extensie M4, Straulesti - Mogosoaia: tronsonul va uni magistrala M4 cu magistrala feroviara M700, in Gara Parc Mogosoaia. Lungimea estimata este de 2 km, cu doua statii. Pentru proiectul de extindere a magistralei M2 de metrou in comuna Berceni, judetul Ilfov, este in curs de realizare Studiul de Fezabilitate, in cadrul unui parteneriat incheiat intre Metrorex SA, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, CFR SA, Sectorul 4 al municipiului Bucuresti si Consiliul Judetean Ilfov.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Iunie/Iulie 2023)

Produse & tehnologii

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
SISECAMALLBIMABONARE REVISTEhilti
ROCKWOOL 196
Editia
AUGUST 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 184 (August 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CDS
MAKITA
noark
SIGM
konsent
ELECTROGRUP
theda mar
CONCEPT STRUCTURE
ERBASU CONSTRUCT
Acvatot 2019
strabag nivel 1
leviatan
rigips
BogArt
ness project
SSAB
DRS
concelex
quadratum
Ubitech
Arduro
viarom
EDIT-Structural

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
ROGBC 2016
ef-de-n
top 500
top 500
econet

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander