Agenda Constructiilor
Joi, 17 August 2017
GHID de INSTALARE
Home - INDEX COMPANII - FURNIZORI DE UTILAJE & ECHIPAMENTE - Scule electrice - ROBERT BOSCH SRL - DEP. SCULE ELECTRICE
PAGINA PERSONALIZATA

ROBERT BOSCH SRL - DEP. SCULE ELECTRICE

ROBERT BOSCH SRL - DEP. SCULE ELECTRICE
Adresa: Str. Horia Macelariu nr. 30-34, sector 1, Judet bucuresti
Telefon: 021/233.13.13
Fax: 021/233.13.13
E-mail: infoEW@ro.Bosch.com
Web site: www.bosch-pt.ro
Domenii: Scule electrice
Descriere activitate
Scule electrice profesionale; accesorii universale.
Prezentare companie/institutie
BOSCH: Consolidare a pozitiei din Romania si noi planuri de dezvoltare
Grupul Bosch, lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, a raportat o crestere cu 18% a vanzarilor locale in 2013 fata de nivelul anului anterior, pana la 212 milioane de euro. Compania este activa pe piata autohtona in domeniile tehnologiei auto si industriale, precum si pe segmentul bunurilor de larg consum si al serviciilor, motorul cresterii afacerilor din tara noastra fiind reprezentat de industria auto, in dezvoltarea careia grupul german a investit, in ultimii ani, peste 120 milioane de euro, la Blaj si Cluj-Napoca. Anul trecut, compania a alocat fonduri de peste 70 milioane de euro pentru unitatile din Romania, in special in finalizarea fabricii de tehnologie auto din Cluj-Napoca. La inceputul lui 2014, Bosch avea aproximativ 1.700 de angajati, numarul acestora fiind intr-o continua crestere. Evolutia afacerii in 2014 urmeaza cursul prognozat la inceputul anului, depasind in cazul unora dintre departamentele comerciale cresterea pietei.

 
Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch SRL si reprezentantul grupului in Romania: „Anul 2013 a fost foarte important pentru Bosch in Romania, perioada fiind caracterizata prin dezvoltarea solida a tuturor activitatilor grupului, evolutie confirmata pana in prezent. In plus, ne-am consolidat semnificativ prezenta pe piata romaneasca, iar in anii urmatori dorim, de asemenea, sa continuam extinderea activitatii noastre”.
 
Crestere importanta pe segmentul de scule electrice
 
Mircea Georgescu, director regional de vanzari al departamentului de scule electrice Bosch: „Luand in considerare faptul ca piata de scule electrice si accesorii a fost puternic afectata de criza economica din 2008 si 2009, fara sa-si revina semnificativ in ultimii ani, ne asteptam ca in 2015 sa continue trendul ascendent inregistrat in prima parte a acestui an si, astfel, sa intram intr-o perioada de revigorare sustinuta a domeniului”.
Potrivit datelor departamentului de scule electrice din cadrul Bosch, in primele noua luni ale anului in curs vanzarile de pe piata de profil s-au inscris pe un trend crescator, atat in ceea ce priveste segmentul sculelor profesionale, cat mai ales in cazul celor dedicate sectorului DIY. Departamentul de scule electrice si accesorii Bosch comercializeaza atat produse profesionale marca Bosch, cat si unelte destinate segmentului DIY, din gamele Bosch, Skil si Dremel. "Datorita diversitatii sortimentale si unei retele de distributie care acopera toate segmentele de piata la nivelul intregii tari, incercam sa exploatam fiecare oportunitate din acest sector de activitate. In 2014 s-au evidentiat pozitiv sculele electrice profesionale Bosch, precum si cele din gama Skil, care confirma faptul ca reprezinta o solutie foarte apreciata de clientii din Romania", a mai spus directorul diviziei. Pentru anul 2015 conducerea companiei si-a propus continuarea extinderii gamei de scule electrice cu acumulator, segment care s-a aflat, in ultimul timp, in atentia companiei. "De asemenea, asteptam cu interes lansarea de produse noi pentru utilizatorii din sectorul DIY si al sculelor de gradinarit. In general, distribuitorii nostri sunt informati de lansarea produselor noi cu cateva luni inainte, astfel incat, in acest moment, este prea devreme pentru a discuta de planul de lansari", a mai spus Mircea Georgescu.
Potrivit datelor companiei, Bosch are o cota de circa 30% pe piata locala a sculelor electrice profesionale, compania consolidandu-si pozitia pe acest segment in tara noastra. Principalii competitori ai grupului in Romania sunt reprezentati de Hilti (Elvetia) si Makita (Japonia). In special in domeniul sculelor electrice cu acumulatori, Bosch a inregistrat cresteri de doua cifre.

Cota de 23% pe piata centralelor murale in condensare
 
 
Adrian Balsanu, directorul diviziei de termotehnica din cadrul Bosch: „Vanzarile diviziei se situeaza peste nivelul anului 2013, in segmentul centralelor murale, ca urmare a cresterii semnificative a livrarilor de centrale murale cu condensare, precum si a evolutiei generate de introducerea de noi produse in portofoliu”.
In ceea ce priveste segmentul de echipamente termotehnice, compania este prezenta pe piata locala de profil cu marcile Bosch si Buderus. "Deservim, prin intermediul depozitului propriu, intreaga tara si Republica Moldova, avand posibilitatea de a livra din stoc in maximum 48 de ore in orice regiune a Romaniei. Importam produsele de la fabricile grupului din intreaga Europa si, prin directa coordonare cu acestea, reusim sa eliminam problemele legate de disponibilitatea produselor noastre, care pot fi regasite in peste 300 de puncte de vanzare la nivel national", a mai precizat Adrian Balsanu. In continuare, activitatea diviziei de termotehnica Bosch va fi concentrata pe lansarea de noi produse la nivelul tuturor segmentelor relevante pe care le deserveste.
Bosch are cote de 11% pe piata locala a echipamentelor HVAC si de 23% pe segmentul centralelor murale cu tehnologie in condensare, sector ce va lua o amploare deosebita in intervalul urmator. "Piata centralelor murale este dominata, in continuare, de echipamentele conventionale (90% din vanzarile totale), in timp ce produsele eficiente reprezinta numai 10% din sector. Situatia se va schimba radical din luna septembrie 2015, cand va intra in vigoare noua legislatie europeana in domeniu, care prevede interzicerea comercializarii centralelor murale traditionale. Legea va fi aplicata imediat - fara nicio tranzitie - si va schimba total piata de profil, inclusiv in Romania", a explicat directorul diviziei de termotehnica din cadrul Bosch.
Contractie anuala a pietei locale a echipamentelor HVAC
Conform informatiilor departamentului de termotehnica al Bosch, primele noua luni ale anului in curs au fost caracterizate de o scadere a pietei de echipamente de incalzire si preparare a apei calde menajere, in ansamblu. Principala cauza a fost generata de involutia pietei constructiilor, ce a influentat atat segmentul rezidential dominat de centralele murale in tehnologie conventionala si in condensare, cat si domeniul comercial, unde lipsa acuta de proiecte a dus la o diminuare a vanzarilor de cazane de sol. "Sectorul rezidential a fost marcat de o crestere a cererii pentru echipamentele cu tehnologie in condensare, fenomen ce demonstreaza preocuparea utilizatorilor finali pentru achizitia de echipamente eficiente energetic. Totodata, este confirmat un nivel ridicat de informare a populatiei cu privire la noua legislatie europeana, ce impune comercializarea exclusiva a centralelor in condensare incepand cu septembrie 2015. Aceasta situatie este favorabila pentru noi, avand in vedere pozitia companiei de lider european pe piata centralelor ce utilizeaza tehnologia in condensare", a mai afirmat Adrian Balsanu. Un alt motiv ce a determinat contractia pietei locale a echipamentelor HVAC este, potrivit managerului, legat de involutia economiei, ce a generat o diminuare a cererii si o reducere a apetitului populatiei pentru consum, ceea ce a determinat scaderea numarului de deconectari de la sistemele centralizate de incalzire si preparare a apei calde menajere. "Tot mai putini beneficiari isi permit sa achizitioneze sisteme individuale, ce necesita o investitie initiala semnificativa. Totodata, subventiile acordate de catre autoritati pentru incalzire, combinate cu pretul gazului nu reprezinta, din punct de vedere economic, o justificare a acestei investitii, in conditiile de nesiguranta pentru viitor. Remarcam, de asemenea, o crestere a cererii de solutii de incalzire si preparare a apei calde menajere ce utilizeaza combustibilul solid si, in special, a celor universale, ce necesita o investitie initiala mai mica, dar si o crestere a cererii de boilere electrice de preparare a apei calde menajere, efect probabil al crizei politice regionale, precum si al nevoii populatiei de a avea o solutie ieftina ca alternativa la problemele legate de furnizarea centralizata a apei calde", a explicat Adrian Balsanu. In ceea ce priveste livrarile pe segmentul industrial, lipsa investitiilor in noi capacitati de productie a generat un recul al vanzarilor de cazane industriale de apa fierbinte si abur.
Estimari pozitive pe segmentul echipamentelor termotehnice
Pentru 2015, conducerea departamentului de termotehnica Bosch estimeaza o crestere a vanzarilor de echipamente HVAC atat datorita proiectelor de inlocuire a centralelor existente, care vor lua amploare deoarece foarte multe sisteme au fost montate in perioada 2000-2005, cat si implementarii noii legislatii europene. "In plus, mult-asteptata retehnologizare si modernizare a sistemelor centralizate de incalzire si preparare a apei calde menajere va determina, cu siguranta, cresterea cererii de cazane de sol si industriale. Revine totodata si interesul pentru sistemele ce folosesc energii regenerabile si, in acest sens, estimam o evolutie a cererii de panouri solare si pompe de caldura, chiar daca nu vor exista subventii de genul celor acordate in anii anteriori prin programul «Casa Verde», a mai spus Adrian Balsanu.
Afaceri anuale totale de peste 46 miliarde euro
Vanzarile grupului german Bosch s-au situat la 46,1 miliarde euro in 2013, insa, potrivit datelor companiei, "ca urmare a unei modificari in normele legislative care reglementeaza consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar intr-o masura limitata cu cifrele din 2012". In 2014 este asteptata o crestere cuprinsa intre 3% si 5%. La nivel global, Bosch are 281.000 de angajati. Grupul cuprinde firma Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat in aproximativ 150 de state ale lumii. Anul trecut, compania a investit aproximativ 4,5 miliarde de euro in cercetare si dezvoltare si a inregistrat aproape 5.000 de patente pe plan international.
Tinte ambitioase de sustenabilitate, stabilite la nivel de grup
Potrivit angajamentului de sustenabilitate asumat pe plan international de grupul Bosch si prezentat in cel mai recent raport intitulat sugestiv "Acum!", compania face apel la actiune imediata pentru a raspunde unor provocari deosebite in ceea ce priveste consumul de energie, protectia mediului, responsabilitatea sociala etc. "Este momentul actiunii in favoarea sustenabilitatii, deoarece in 2013 cererea mondiala de energie a continuat sa creasca si se estimeaza ca va spori cu 30% pana in 2035, in conditiile in care populatia globului a generat mai mult de 3,5 milioane de tone de deseuri in fiecare zi", se arata in partea introductiva a raportului. Comentand aceasta situatie, dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului administrativ al Robert Bosch GmbH, a explicat ca "in fiecare zi expertii grupului dezvolta tehnologii integrate in sloganul «Tehnica pentru o viata», pe toate meridianele globului. Aceasta inseamna acordarea unei atentii deosebite in ceea ce priveste impactul pe care produsele Bosch il au asupra mediului, concretizate prin reducerea consumului energetic al solutiilor pentru instalatiile de incalzire si pentru aplicatii casnice, in timp ce, cu ajutorul senzorilor micromecanici, echipa internationala de specialisti ai Bosch va identifica noi tehnologii pentru cladirile inteligente, care isi stabilesc singure cantitatile de energie necesare exploatarii. In prezent, circa 40% din vanzarile holdingului constituie aportul comercializarii de sisteme prietenoase cu mediul si/sau eficiente energetic". Pana in anul 2020, conducerea Bosch si-a propus sa diminueze cu 20% emisiile de dioxid de carbon ale tuturor unitatilor de productie, comparativ cu nivelul anului 2007 si luand in considerare valoarea adaugata. Pana in 2013 a fost atins, deja, un prag de reducere de 16%. Compania isi mentine angajamentul antreprenoriatului social asumat de fondatorul Robert Bosch, donand 13,6 milioane de euro in 2013 pentru sustinerea diverselor initiative civice.
BOSCH: Optimal developments in all business divisions
The Bosch Group, a global leader in providing technology and services, reported a 18% increase for the local sales in 2013 compared to the previous year,up to 212 million EUR. The company is active on the domestic market in automotive, industrial, construction and consumer goods segments, and the growth engine of the business in our country is represented by the automotive industry for whose development the German group has invested in recent years more than 120 million EUR in Blaj and Cluj-Napoca. Last year, the corporation has allocated funds of over 70 million EUR in Romania, especially for the completion of the auto technology factory in Cluj-Napoca and the expansion of the existing one in Blaj. In early 2014, Bosch had approximately 1,700 employees and, by the end of this year, their number will exceed 2,400 people. In terms of power tools and equipment ventilation, the company's sales have stabilized this year at the level of 2013. According to the Department of the Bosch Power Tools, in the first nine months of the year, the sales market profile scored on an upward trend, both in terms of professional tools segment, and especially for those dedicated to the DIY. "If we take into consideration the fact that the market for power tools was strongly affected by the economic crisis of 2008 and 2009, but recovered significantly in recent years, we expect the upward trend to continue in 2015 as it did in the first half of this year and thus to enter into a period of sustained revival of the field", said Mircea Georgescu, regional sales director of the department of Bosch. The Power Tools Department of Robert Bosch sells both professional products and tools for the DIY segment from Bosch, Skil and Dremel series. In what concerns the ventilation equipment segment, the company is present on the local market with Bosch and Buderus brands. "The sales of the division are placed above the level of 2013, due to the significant increase in deliveries of condensing boiler wall as well as the development arising from the introduction of new products in the portfolio", said Adrian Balsanu, the director of the division thermotechnics of Bosch Romania.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie-Decembrie 2014)

Lucrari de referinta

Stiri & Comunicate

 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
22152 de articole in baza de date 

Autentificare

Agenda Constructiilor - nr. 128 (August 2017)
GHID de INSTALARE
ROCKWOOL 196
hospice 2%
EURO-Constructii 2018
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020
Carpatcement 196
Piata de Tamplarie 2015