Agenda Constructiilor
Luni, 27 Martie 2017
PAGINA PERSONALIZATA

ROCKWOOL ROMANIA

ROCKWOOL ROMANIA
Adresa: Str. Ocna Sibiului nr. 46-48, Bucuresti, S1
Telefon: 021/233.44.40
Fax: 021/233.44.41
E-mail: info@rockwool.ro
Web site: www.rockwool.ro
Domenii: Materiale pentru izolatii
Descriere activitate
Producator de vata minerala bazaltica; termoizolatii rezistente la foc; solutii si sisteme pentru izolarea cladirilor.
Prezentare companie/institutie
ROCKWOOL: Cota de 33% pe piata termoizolatiilor de vata bazaltica
 
 
 
 
 
 
Florin Popescu (46 de ani)
Functia/Firma: Business Unit Director, ROCKWOOL Romania;
Experienta profesionala: 22 de ani in domeniul constructiilor.
 
In anul precedent, subsidiara locala a grupului ROCKWOOL a comunicat o cifra de afaceri de peste 50 milioane de lei, iar prognozele aferente lui 2016 indica o noua crestere, de aproximativ 20%. Analizele actuale atesta faptul ca vata minerala bazaltica castiga tot mai mult teren in Romania, in acest context ROCKWOOL Romania anuntand, pentru primul semestru al anului in curs, o majorare a incasarilor de 40%. Prognoza pentru intregul exercitiu financiar este de crestere cu 20% a volumului de produse livrate.
 
- Estimati o valoare totala a pietei autohtone de vata minerala.
- Potrivit informatiilor pe care le detinem, acest segment se situeaza la un volum de circa 2 - 2,2 milioane mc anual, in timp ce, din punct de vedere valoric, ajunge la circa 40 - 50 milioane de euro. Principalii clienti de vata bazaltica raman cei industriali, care realizeaza hale metalice pentru productie sau logistica, la acestia adaugandu-se companiile care executa centre comerciale. Din punctul de vedere al pozitionarii pe piata, compania noastra ocupa o pozitie favorabila, cota de piata situandu-se la circa 33%, conform cu estimarile noastre.
- Cum au evoluat vanzarile in ultima perioada?
- In primul semestru al acestui an, livrarile de izolatii din vata minerala bazaltica au fost cu aproximativ 40% mai mari fata de perioada similara din 2015. Chiar daca 2016 a inceput foarte bine, ne asteptam ca in partea a doua a anului sa nu se mentina aceeasi rata de crestere. Totusi, domeniul izolatiilor termice in constructii este unul de foarte mare actualitate, tot mai multi intelegand necesitatea unei protectii termice corecte a cladirilor, in vederea asigurarii eficientei energetice, securitatii la incendiu, precum si obtinerii unui climat confortabil la interior.
- Care sunt cele mai solicitate produse din portofoliu?
- Materialele unice realizate cu ajutorul tehnologiei „Dual Density” ne diferentiaza, devenind referinte pentru izolatii cu vata bazaltica in toate domeniile de aplicabilitate. De asemenea, tehnologia “Slimpack” contribuie la consolidarea pozitiei noastre pe piata difuza a izolatiilor generale. Dintre cele mai recente proiecte la care am livrat produse specifice, pot fi mentionate Veranda Shop&Stay, One Herastrau, The Park, Timpuri Noi Square, Muzeul Zambaccian, Centrul Logistic Mega Image etc.
- Ce prevede strategia de dezvoltare a companiei, in ceea ce priveste investitiile?
- Cel mai important eveniment din acest punct de vedere este reprezentat de lansarea recenta pe piata din Romania a termosistemului REDArt - o solutie premium completa, pe baza de vata minerala bazaltica, la care stratul de izolatie este protejat de o tencuiala decorativa siliconica, disponibila intr-o gama variata de granulatii si cu o paleta de peste 350 de culori. Sistemul este promovat in contextul cererii tot mai mari de produse ecologice de izolatie, care sa poata asigura, in acelasi timp, incadrarea imobilelor in categoria NZEB, cu un consum energetic foarte scazut. REDArt este raspunsul nostru pentru programul „Casa Verde Plus”, lansat anul acesta de Ministerul Mediului.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Septembrie 2016)
 

 
ROCKWOOL: Crestere masiva, pe baza proiectelor industriale
In contextul actual european, in care accentul se pune pe sustenabilitate si, implicit, pe eficientizare energetica, furnizorul danez de vata minerala Rockwool a inregistrat o imbunatatire spectaculoasa a rezultatelor pe piata din Romania. Conform datelor preliminare, cifra de afaceri realizata de subsidiara autohtona in 2012 a depasit nivelul de 39 de milioane lei, ceea ce constituie o majorare de peste 40% in raport cu incasarile aferente exercitiului financiar precedent. Tendinta respectiva a fost sustinuta puternic de cresterea cererii pe segmentul constructiilor industriale, domeniu in care compania detine o expertiza incontestabila si beneficiaza de un avantaj competitiv major. Perspectivele pe termen scurt sunt realiste, conducerea societatii estimand ca piata de profil se va mentine in 2013 la o cota similara anului precedent, eventuale imbunatatiri fiind asteptate dinspre sectorul rezidential atat pe segmentul constructiilor noi, cat si pe cel al reabilitarilor.
 
Florin Popescu, director general al Rockwool Romania:
„Rockwool este, prin definitie, o companie care pune un accent puternic pe cercetare-dezvoltare, investind in permanenta in modernizarea, imbunatatirea si eficientizarea produselor promovate. Criza economica actuala ne-a oferit oportunitatea adoptarii unor masuri care au vizat controlul costurilor, ce pot avea efecte benefice, pe termen lung. Pentru a asigura o dezvoltare sustenabila in viitor, este absolut necesar ca administratia publica sa adopte masurile necesare pentru stimularea aplicarii programelor corecte de reducere a consumului de energie. Trendul, este - practic - impus de prevederile directivei europene 31/2010/EC, care propune terminologia de cladiri cu un consum energetic apropiat de zero (NZEB), iar aceasta strategie comunitara estimam ca va exercita efecte benefice asupra companiei noastre”.
 
Prezenta activa pe trei continente, prin intermediul a 27 de fabrici
Grupul Rockwool International a fost infiintat in anul 1937, pe infrastructura unei mici companii manufacturiere existente din 1907 pe insula Great Belt (Storebælt), din Danemarca. Succesul mondial s-a cristalizat in anii ’70, cand, pe fondul crizei petroliere si majorarii substantiale a pretului la energie, beneficiarii din intreaga lume au inceput sa puna accent pe izolarea constructiilor. Astfel, in deceniul respectiv, cifra de afaceri la nivel de grup s-a majorat de la 360 milioane de coroane daneze (DKK), la 1,6 miliarde DKK. In urmatorul deceniu, societatea a experimentat o evolutie fulminanta, extinzandu-si foarte mult portofoliul prin introducerea unei game largi de produse din vata minerala, fabricata pe baza unor tehnologii avansate. Au aparut, astfel, solutii performante de fonoizolare, de compartimentare, de izolare a peretilor si acoperisurilor etc. Cea mai mare expansiune a avut loc incepand cu 1990, cand a fost inaugurata unitatea de fabricatie din America de Nord (in apropierea orasului Toronto), insotita de extinderea spre Europa de Est, ca urmare a schimbarii radicale a orientarii politice din regiune. In 1993 au fost deschise facilitatile din Polonia, urmate, in 1997 si 1998, de fabricile din Ungaria si Cehia, respectiv, in 1999, de o impresionanta structura de productie, dezvoltata in Federatia Rusa. Nu a fost ignorata nici zona de sud a continentului, fiind vizate in special pietele Spaniei si Italiei. In fine, in anul 2000 a fost accesata inclusiv zona Extremului Orient, prin achizitia unei fabrici in Malaezia. In prezent, grupul este lider mondial pe segmentul produselor de inalta tehnologie, avand peste 9.700 de angajati in peste 40 de tari de pe mapamond, ce activeaza in cele 27 de fabrici si peste 80 de reprezentante comerciale. Analiza financiara la nivel de grup indica, pentru 2012, incasari de 14,66 miliarde DKK (1,9 miliarde euro), fiind consemnata o sporire de 6,7% fata de nivelul din anul precedent. In ceea ce priveste vanzarile din regiunea Europei de Est, acestea au consemnat o majorare de 11,8%, pana la cota de 3,38 miliarde DKK. Cel mai recent raport financiar al companiei arata ca piata est-europeana a sistemelor de izolatii (excluzand produsele din polistiren) are o valoare totala de 1,5 miliarde euro, din care vata bazaltica detine o pondere de 40%, urmata de spumele chimice speciale, cu 35% si vata minerala de sticla (20%).
Dinamica spectaculoasa a vanzarilor din Romania
Subsidiara din tara noastra si-a inceput activitatea in anul 1998, cand pe plan local a demarat distributia sistemelor performante de vata bazaltica. Intrucat capacitatea de productie disponibila in Europa de Sud-Est a devenit insuficienta in perioada de boom imobiliar din anii 2005-2007, grupul s-a retras din promovarea activa in Romania. Acesta a revenit insa rapid, in 2008 fiind consemnata reluarea operatiunilor, dupa o serie de investitii majore in sporirea capacitatilor de productie la nivel european. Decizia echipei manageriale din Danemarca s-a dovedit a fi inspirata, reprezentanta autohtona inregistrand o dinamica deosebita, caracterizata prin cresteri masive ale vanzarilor, de la un an la altul. „Numele companiei noastre sugereaza ideea de soliditate, bazandu-se pe o traditie indelungata si fiind sustinuta pe un fundament care ne permite o dezvoltare sustenabila, pe termen lung. Estimam ca factorul de baza care va duce la cresterea cererii pentru produsele din categoria celor promovate de Rockwool este reprezentat de constientizarea de catre beneficiari a realitatii conform careia o investitie initiala de valoare mai mare (necesara pentru izolarea corespunzatoare pe intreaga durata de exploatare a cladirii) este in avantajul lor”, a declarat Florin Popescu, director general al Rockwool Romania. Cele mai importante lucrari la care societatea a livrat produse in 2012 sunt reprezentate de complexurile industriale Bosch, Pirelli, Continental, Plexus, Honeywell, centrul logistic Lidl, precum si cladiri de birouri, dintre care cea mai reprezentativa este Sky Tower din Bucuresti.
Orientare spre produse de izolatie a fatadelor
In prezent, piata constructiilor din Europa - si, implicit, cea din Romania - se confrunta cu o situatie mai dificila, generata de contractia activitatii de constructie a imobilelor noi, ceea ce a generat o majorare a ponderii lucrarilor de reabilitare. „Noul context economic a afectat inclusiv piata produselor pentru izolatii. De aceea, la nivel de grup au fost implementate masuri speciale de contracarare a efectelor negative ale crizei economice, prin controlul strict al costurilor si ajustarea productiei in functie de cerere. Strategia actuala prevede mentinerea cotelor de piata existente si a pozitiei de lider al domeniului izolatiilor din vata bazaltica. In Romania, in pofida unor conditii de piata nefavorabile si chiar mai dure decat se estima initial, performanta Rockwool nu a fost afectata. Exista un potential urias pe segmentul de reabilitare a imobilelor existente, iar cererea pentru constructii noi ramane mare, cu toate ca, momentan, este insolvabila din punct de vedere financiar. Desi cantitatile de produse livrate de subsidiara noastra sunt in permanenta crestere, nu se impune inca dezvoltarea unei unitati de fabricatie, importul din Ungaria, Cehia si Croatia constituind solutia optima in acest moment. Un obiectiv major de marketing este constituit de consolidarea prezentei pe segmentul de izolatie a fatadelor, aplicatii pentru care promovam produse speciale, de inalta performanta. De asemenea, in viitor ne vom concentra inclusiv pe segmentul izolatiilor tehnice, avand in vedere tendinta actuala manifestata pe piata halelor industriale, unde sistemele rezistente la foc, de exemplu, ar putea avea un succes deosebit”, a subliniat managerul companiei.
Criteriul achizitiei in functie de pret reprezinta un obstacol major
In mod evident, criza economica a fost insotita si de o serie de dificultati, manifestate inclusiv la nivelul companiilor care au demonstrat flexibilitate in abordare si au implementat strategii coerente de limitare a efectelor negative. „Din pacate, cererea de produse de izolatie din vata minerala este oarecum blocata de o mentalitate eronata, multi beneficiari evitand investitiile ce urmeaza sa fie amortizate intr-o perioada mai lunga de timp. Unii clienti prefera inca sa efectueze achizitii realizate pe baza criteriului de pret, al caror impact asupra performantei energetice este limitat sau nul. Insuficienta fondurilor financiare din perioada curenta amplifica acest fenomen. Este clar faptul ca adaptarea pietei locale la exigentele legislative actuale, ce prevad niveluri foarte stricte ale gradului de termoizolare incepand cu deceniul urmator, va duce probabil la modificarea abordarii consumatorului final, care va deveni direct interesat de sporirea gradului de confort. Firmele din Romania vor trebui sa se adapteze rapid la aceste noi realitati si sa-si ajusteze modul de lucru, renuntand la maniera actuala caracterizata prin utilizarea necorespunzatoare a anumitor materiale, generata de lipsa de profesionalism si responsabilitate”, a mentionat oficialul companiei.
Metode inovatoare de ambalare, pentru optimizarea transportului
Una dintre inovatiile recente promovate de Rockwool se refera la sistemele inovatoare, din gama Slimpack, seriile Multirock C si Airrock LD. Acestea sunt utilizate intr-o masura considerabila ca izolatii generale pentru: mansarde, pereti despartitori, plafoane false, fatade ventilate etc. Dimensiunile mai mari ale placilor - de 1.200 mm x 600 mm - asigura un montaj mult mai rapid. Practic, cu acelasi efort se izoleaza o suprafata cu 20% mai mare fata de aria acoperita cu placile cu dimensiunile clasice, de 1.000 mm x 600 mm. Avantajul tehnologiei Slimpack pentru clientii Rockwool este evidentiat prin reducerea costurilor de manipulare, depozitare si transport. Astfel, printr-o procedura de vidare se asigura reducerea semnificativa a volumului produsului, care revine la grosimea nominala dupa desfacerea ambalajului. Principalele proprietati ale celor doua sisteme sunt constituite de: nivel ridicat de termoizolare, protectie la foc, rezistenta impotriva propagarii incendiului, izolare fonica, permeabilitate la vapori, stabilitate dimensionala, anduranta la mediul alcalin. Produsul Airrock LD se recomanda in aplicatii unde nu sunt necesare rezistente mecanice ale stratului de izolatie (casete structurale pentru fatade metalice, pereti de compartimentare, fatade ventilate, mansarde etc.), in vreme ce seria Multirock-C a fost conceputa pentru izolatii generale, mansarde, casete orizontale pentru fatade etc.
Solutii tehnologice inovatoare, in sprijinul cresterii gradului de termoizolare
O alta solutie inovatoare din portofoliul Rockwool este reprezentata de placile „dual-density” Frontrock Max E, recomandate pentru izolarea fatadelor. Sistemul consta in placi rigide din vata minerala in dublu strat integrat, complet hidrofobe (nu retin apa). Partea superioara, avand o grosime de pana la 20 mm, prezinta o densitate marita, care ii confera rezistenta superioara la actiuni mecanice si impact, iar stratul inferior asigura imbunatatirea gradului de termoizolare. Placile sunt inscriptionate pentru asigurarea unui montaj corect, iar lipirea acestora pe suport se va face pe fata neinscriptionata. Principala aplicatie este termoizolarea fatadelor, aducand avantaje nete legate de protectia fonica si asigurarea protectiei la foc a fatadelor. Instalarea se realizeaza prin lipire cu adeziv in contact cu suprafata suport si prin ancorare suplimentara cu dibluri (nu se recomanda amplasarea in zona de soclu si in cea de contact cu terenul). Principalele beneficii sunt: diminuarea coeficientului de transfer termic, protectie impotriva propagarii flacarilor si rezistenta la foc, fonoizolare, permeabilitate mare la vapori, stabilitate dimensionala si durabilitate.
Reabilitarea imobilelor existente reprezinta un obiectiv pe termen lung
Pentru intervalul urmator, conducerea Rockwool Romania isi propune mentinerea vanzarilor la nivelul de anul trecut si, in masura in care acest lucru este posibil, o crestere a acesteia. „Ne bazam pe mentinerea ritmului actual de dezvoltare a constructiilor industriale, insa mizam inclusiv pe revigorarea cererii pe segmentul rezidential. De asemenea, ne asteptam ca programul de reabilitare a imobilelor existente sa fie reluat, insa in conditii diferite fata de cele in care s-a implementat in anii precedenti. Este necesara o abordare mai profesionista a acestor lucrari, avand in vedere faptul ca este vorba despre investitii pe termen lung. Avantajele utilizarii vatei minerale sunt incontestabile, iar diferentele de pret nu justifica din punct de vedere economic optarea pentru produse inferioare. Compania noastra, de pe pozitia sa de lider tehnologic pe segmentul produselor de termoizolare, este in continuare interesata de accesarea acestor proiecte”, a incheiat Florin Popescu.
ROCKWOOL: Massive growth, based on industrial projects
Rockwool, the Danish insulation products supplier, has reported a spectacular improvement of the revenues on the Romanian market, in the actual European context where the focus is put on sustainability and, implicitly, on energy efficiency. According to preliminary data, the turnover of the local subsidiary exceeded 39 million RON in 2012, which represents an increase of over 40% compared to the previous financial year. This trend was supported by the increase of demand on the construction sector, where the company has an undeniable expertise and major competitive advantages. The prospects on short term are realistic and the society’s management estimates that, in 2013, the profile market will maintain at a rate similar to the previous year. The eventual improvements are expected from the residential sector on both new construction and rehabilitation segments. The subsidiary from our country started its activity in 1998, when it began the distribution of mineral stone wool performing systems. Given that the available production capacity in South East Europe became insufficient during the real estate boom between 2005 and 2007, the group withdrew from active promotion in Romania. However, it quickly resumed its operations in 2008 after a series of major investments in increasing the production capacity at European level. The local representative recorded a special dynamic, characterized by massive increases in sales from one year to another. "Our company's name suggests the concept of solidity, being based on a long tradition and rooted on a groundwork which allows us a sustainable long term development. We estimate that the main factor which will lead to the increase of demand for products of the kind promoted by Rockwool is the awareness of the beneficiaries of the reality that a higher initial investment (needed for the proper insulation throughout the entire time of building usage) is to their advantage", said Florin Popescu, CEO of Rockwool Romania. The most important sites to which the company delivered products in 2012 are the industrial complexes Bosch, Pirelli, Continental, Plexus, Honeywell, the Lidl logistics center, as well as office buildings of which the most important is Sky Tower in Bucharest.

Lucrari de referinta

Stiri & Comunicate

 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
21520 de articole in baza de date / 1510 stiri noi publicate in ultimul an
HILTI

Autentificare

Agenda Constructiilor - editia nr. 125 (Martie-Aprilie 2017)
ROCKWOOL 196
hospice 2%
EURO-Constructii 2017
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020
Carpatcement 196
Piata de Tamplarie 2015