Agenda Constructiilor
Sambata, 19 August 2017
GHID de INSTALARE
PAGINA PERSONALIZATA

ROMSTAL IMEX SRL

ROMSTAL IMEX SRL
Adresa: Sos. Vitan-Barzesti nr. 11A, Bucuresti, S4
Telefon: 021/332.09.02, 021/334.94.63
Fax: 021/332.09.04
E-mail: office@romstal.ro
Web site: www.romstal.ro
Domenii: Armaturi si obiecte sanitare | Tevi, fitinguri si tubulatura | Retele de magazine si depozite | Rigole, sisteme de pompare & statii de epurare | Sisteme HVAC
Descriere activitate
Materiale pentru instalatii termice, sanitare si electrice; placi ceramice si sisteme de pardoseli.
Prezentare companie/institutie
ROMSTAL: Echilibru pe piata produselor pentru instalatii
Grupul ROMSTAL a incheiat anul 2013 cu o cifra de afaceri de 110 milioane de euro, situandu-se in graficul stabilit initial de managementul holdingului in ceea ce priveste evolutia financiara pe termen scurt. Pentru 2014, conducerea companiei isi propune ca obiectiv principal obtinerea unui avans de cel putin 12%, ceea ce ar insemna devansarea ritmului de crestere a pietei de instalatii, preconizat sa se situeze in jurul valorii de 10%. Romstal are deja o experienta de peste doua decenii pe piata de profil din Romania, in prezent activand prin intermediul a 100 de puncte de vanzare, distribuite la nivel national. In prezent, portofoliul de produse acopera, in mod complet, cererea companiilor specializate in realizarea diverselor tipuri de instalatii, oferta incluzand un numar important de marci consacrate pe piata internationala. Holdingul cuprinde mai multe firme, cele mai importante pe segmentul materialelor pentru constructii fiind Romstal Imex, Valrom Industrie (producator de sisteme de tevi din material plastic) si Valplast Industrie (specializat in fabricatia de tubulatura si fitinguri din PVC).

Catalin Anghel, director de marketing al Romstal :
„Compania noastra este un furnizor global si complet de solutii si materiale pentru instalatii si, in consecinta, portofoliul de produse este foarte echilibrat, fara a exista diferente notabile intre diversele sortimente din nomenclator. Observam totusi cateva accente in evolutia cererii, fiind vorba mai ales despre o anumita concentrare a comenzilor spre polii ofertelor, fie spre economic, fie spre lux, in detrimentul modelelor de nivel mediu. De asemenea este vizibila, in ultima perioada, o accelerare a procesului de crestere a cererii pentru solutii destul de noi, cum ar fi de exemplu, cele din categoria incalzirii prin pardoseala si producerii energiei regenerabile cu ajutorul panourilor solare si pompelor de caldura”.

Consolidarea cotelor de piata si maximizarea profitabilitatii
Anul 2013 a confirmat, in opinia conducerii Romstal, plasarea pietei de profil pe un palier de maturitate, cu toate ca segmentul pentru echipamente destinate realizarii de instalatii si cel al produselor pentru amenajarea bailor au consemnat o stagnare la cotele raportate in intervalul anterior. "Dupa o perioada tumultoasa concretizata printr-o crestere necontrolata a cererii si livrarilor, urmata de cativa ani la fel de agitati in care companiile specializate s-au confruntat cu un regres puternic al activitatii, se implinesc deja 24 de luni de cand sectorul analizat are o evolutie constanta atat din punct de vedere valoric, cat si cantitativ. Industria constructiilor si activitatile specifice de dezvoltare imobiliara au avut o contributie semnificativa la asigurarea acestui echilibru, care s-a concretizat, in principal, prin stoparea declinului si stabilizarea vanzarilor la niveluri ce au permis firmelor din domeniu sa se incadreze in grafice aproape normale de eficienta. Cu toate acestea, chiar si in prezent, la o analiza mai profunda, se poate constata faptul ca exista segmente de cerere si oferta cu o volatilitate sporita, de multe ori variatiile fiind invers proportionale. Aceasta realitate ii determina pe cei mai multi dintre competitorii de pe piata sa raporteze pentru 2013 fluctuatii destul de mici si in ambele sensuri ale vanzarilor, fata de exercitiul financiar precedent. Intr-o astfel de perioada insa marea provocare nu este constituita de obtinerea unor cifre de afaceri foarte mari sau de raportarea unor cresteri spectaculoase, ci de consolidarea cotelor existente, imbunatatirea relatiilor de afaceri cu partenerii traditionali si maximizarea profitabilitatii", a declarat Catalin Anghel, director de marketing al societatii.
Abordarea profesionala duce la cresterea cotelor de piata
In primele doua luni din 2014, s-a pastrat, practic, trendul instalat in ultimi doi ani in ceea ce priveste evolutia vanzarilor Romstal, aceeasi tendinta fiind inregistrata inclusiv in ceea ce priveste piata nationala a produselor pentru instalatii. Cele mai importante cresteri au fost consemnate pentru gama de produse si branduri premium, din clasa Viessmann, Vaillant, Buderus (Bosch), Grundfos, precum si pe segmentul de obiecte sanitare Villeroy & Boch, Keramag, Huppe, Ideal Standard, Gardenia Orchidea etc. "Cuvantul de ordine a fost din nou stabilitatea in ceea ce priveste volumul vanzarilor. Este totusi imbucurator faptul ca inregistram majorari ale cifrei de afaceri fata de perioada de referinta, chiar daca progresul este destul de modest inca. Sperantele de majorare a performantelor Romstal din acest an le asociem mai putin cu influentele de natura extrinseca. De fapt, politicile curente vizeaza imbunatatirea standardelor actuale de deservire a clientilor nostri permanenti, de adaugare a valorii in principal pentru partenerii din categoria instalatorilor profesionisti, precum si pentru beneficiarii finali ai produselor noastre. Credem cu tarie ca, daca vom reusi sa oferim in continuare celor pentru care calitatea instalatiilor reprezinta o conditie primordiala un mediu profesional optim, unde pot identifica produsele ce li se potrivesc, consultanta de specialitate de la experti din domeniu, precum si recomandarea unor specialisti in instalatii pentru punerea in opera, ne vom maximiza sansele de a atinge tintele propuse si, in acelasi timp, de a evita dependenta nedorita de unele masuri administrative sau de alta natura, legate de perioadele electorale. Dincolo de aceasta idee insa, piata constructiilor in general, inclusiv cea de materiale si echipamente pentru instalatii, depinde si este influentata de politicile sociale, economice si de dezvoltare initiate si sustinute la nivel guvernamental", a adaugat oficialul holdingului.
Polarizare a cererii spre produsele exclusiviste si cele economice
In prezent, pozitionarea pietei constructiilor si a echipamentelor si materialelor pentru instalatii pe un palier de deplina dezvoltare atrage dupa sine o acutizare a competitiei, mediul concurential fiind complet. In opinia directorului de marketing al Romstal, "exista deja companii ce acceseaza resursele acestui sector de mai bine de 20 de ani, firmele respective adresandu-se unor segmente clare ale cererii si diferentiindu-si oferta in mod explicit. Practic, identificam patru categorii relevante de companii, respectiv cele specializate ce se adreseaza consumatorilor productivi (instalatori, dezvoltatori, constructori) si care utilizeaza tehnici clasice de promovare de tipul «business to business», retele de bricolaj care comunica tot mai intens cu beneficiarii finali prin strategii de marketing orientate, de regula, catre pret, firmele de nisa specializate pe segmente foarte inguste de produs si societatile incadrate in clasa generica a ofertei nereglementate ce propune sortimente «no-name», prin magazine de cartier sau in zone cu vad comercial traditional pentru acest tip de produse. Se poate astfel reconfirma ideea ca asistam la o polarizare a cererii spre modele exclusiviste sau economice. Din pacate, aceasta orientare afecteaza negativ zona mediana, ce include foarte multe produse performante si marci care s-ar putea constitui in solutii optime pentru diverse tipuri de aplicatii".
Dificultati generate de lipsa lichiditatilor financiare
In pofida consolidarii indiscutabile a pozitiei competitive, Romstal s-a confruntat cu o serie de dificultati, majoritatea fiind generate de problemele specifice unei perioade de recesiune. "Dintre acestea, cele mai grave dezechilibre sunt legate de nivelul inca redus al investitiilor si resurselor destinate lucrarilor de infrastructura si celor de constructii rezidentiale. De asemenea, nu se aloca suficiente fonduri pentru imbunatatirea standardelor de calitate a vietii si a nivelurilor de confort. Aceste elemente au implicat atat diminuarea cererii, cat si orientarea catre ofertele economice, in detrimentul solutiilor recomandate de expertii nostri. Trebuie sa recunoastem ca asemenea atitudini ale consumatorilor au avut efecte nocive aspra activitatii unor companii precum Romstal, care se orienteaza in mod explicit catre calitate si performanta. Totodata, un element ce afecteaza in egala masura toate companiile din bransa este legat de nivelul redus de lichiditate pe piata si de riscurile majore de neincasare a contravalorii produselor vandute, in special la proiecte mari si importante", a subliniat managerul societatii.
Noi puncte de vanzare deschise pe plan national si investitii masive in stocuri
Analiza conducerii Romstal in ceea ce priveste perspectivele pietei locale a echipamentelor si materialelor pentru instalatii este foarte realista, fiind preconizata o reluare lenta a tendintei ascendente din sector. "Strategia noastra se focalizeaza in acest an pe ideea de reconfirmare a misiunii asumate, de a fi principalul furnizor al unor astfel de solutii si, in acelasi timp, un partener de incredere al profesionistilor din domeniul instalatiilor. Pentru a atinge acest obiectiv, desfasuram, in mod continuu, actiuni menite sa imbunatateasca standardele de deservire si pachetele de servicii dedicate acestor beneficiari. De asemenea, avem planificata deschiderea catorva puncte de vanzare noi, precum si o foarte importanta investitie in stocurile puse la dispozitia clientilor din Romania - si nu numai", a incheiat Catalin Anghel.
***
Romstal s-a lansat pe piata instalatiilor din Romania in anul 1994. Primele categorii de produse comercializate au fost radiatoare, centrale termice, pompe de circulatie, vase de expansiune si tubulatura din polipropilena. Dezvoltarea companiei a fost rapida, atingand apogeul in 2007, cand reteaua de magazine numara, la nivel international, 101 reprezentante si 29 de filiale. Aceasta a dus la evaluarea grupului Romstal la circa 390 milioane de euro. In acelasi an, societatea isi reconfirma statutul de companie locala cu o intensa activitate pe piata internationala prin extinderea in Serbia, realizata prin preluarea Doming - o companie specializata in comercializarea echipamentelor specifice. Gratie rezultatelor obtinute, holdingul a fost recompensat cu numeroase premii si distinctii, unul dintre cele mai importante fiind acordat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei in cadrul celei de a XIV-a editii a Topului de Excelenta in afaceri, prin care au recunoscute meritele pentru activitatea deosebita pe segmentul de franciza. Dupa doua decenii de activitate sustinuta, Romstal a devenit lider al pietei de profil din zona de sud-est a Europei. In prezent, oferta companiei include peste 50.000 de articole, grupate in sase categorii gestionate de diviziile specializate Thermo, Klima, Hydro, Sanni, Electro si Ceramic. Toate sortimentele sunt caracterizate de o calitate recunoscuta pe plan mondial, dintre acestea remarcandu-se produsele promovate de Danfoss, Dewalt, Franke, Geberit, Grohe, Grundfos, Huppe, Ideal Standard, Jacuzzi, Kludi, Keramag, Legrand, Osram, Schneider Electric, Siemens, Undefasa, Viessmann, Vaillant, Villeroy & Boch, Oliviera & Irmao, Stiebel Eltron, Aquatherm, Calpak, DAB Pumps, Uponor, Caleffi, Giacomini, Valsir etc. Pe segmentul de obiecte sanitare, 89% din solutiile livrate sunt importate de la furnizori din Italia, Germania, Olanda, Polonia si Spania, iar diferenta este constituita de productia realizata in Romania de compania Belform - parte a grupului. Angajamentul fata de clienti este asumat pe termen lung, iar politica de dezvoltare este orientata in continuare spre dezvoltarea portofoliului propriu, prin includerea unor produse inovatoare, exclusive, precum si a unor servicii de top, care satisfac cele mai exigente cerinte ale beneficiarilor. In ceea ce priveste implicarea Romstal in proiectele de responsabilitate sociala corporatista (CSR), aceasta este sustinuta si vizeaza investitii in domenii diverse, precum educatie, sanatate, sport, unde compania a realizat deja o serie de proiecte punctuale. Prin actiunile intreprinse, Romstal isi propune sa contribuie printr-un comportament civic si etic la dezvoltarea economica si, implicit, la imbunatatirea calitatii vietii in comunitatile locale.
ROMSTAL: Stability on the installation equipments and products market
Romstal is the biggest sanitary ware distributor in Romania and one of the largest companies in the field in Eastern Europe, with more than 200 specialized stores in Romania, Republic of Moldova, Ukraine, Italy, Bulgaria, Russia and Serbia. The headquarters of the company is located in Bucharest and the turnover in 2013 overcomes 110 million EUR. For current year, the company's main objective is to obtain an advance of 12%, which means a faster growth than the one that will be registered at the market level, expected to be around 10%. The group is present in Romania for more than 20 years and consolidated its leader position through a strategy of emphasizing on quality products. This goal was reached by promoting famous brands and in the same time by offering a high professionally services. The most important firms in the holding, which are active on the construction materials segment, are Romstal Imex, Valrom Industry (producer of plastic pipe systems) and Valplast Industry (specialized in the manufacture of PVC pipes and fittings). The product portfolio covers in a complete manner the requests of specialized companies. The predictions of Romstal management team for 2013 were confirmed, and now the sector is placed on a level of maturity, although some divisions communicated recently a stagnation of sales. In the opinion of Romstal officials, after a tumultuous period before the recession outset manifested by uncontrolled growth of demand and supply, followed by several years when the companies have experienced a strong decline of activity, at the moment the construction industry and real estate development activities send clear signs of revitalization. The biggest challenge for present days is not constituted by obtaining high turnovers or reporting spectacular growths of distribution network, but by strengthening the existing quotas, improving business relations with traditional partners and maximizing profitability. The most significant increases were observed, in the last period, for the range of products and premium brands such as Viessmann, Vaillant, Buderus (Bosch), Grundfos, and the segment of sanitary ware (Villeroy & Boch, Keramag, Hupp, Ideal Standard, Gardenia Orchidea etc.).
(articol aparut in Agenda Constructiilor, editia Martie/Aprilie 2014 )

Produse & tehnologii

Lucrari de referinta

 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
22171 de articole in baza de date 

Autentificare

Agenda Constructiilor - nr. 128 (August 2017)
GHID de INSTALARE
ROCKWOOL 196
hospice 2%
EURO-Constructii 2018
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020
Carpatcement 196
Piata de Tamplarie 2015