Agenda Constructiilor
Luni, 27 Martie 2017
Home - INDEX COMPANII - FURNIZORI PENTRU CONSTRUCTII - Finisaje, compartimentari & plafoane - SAINT-GOBAIN CONSTRUCTION PRODUCTS ROMANIA - RIGIPS BUSINESS UNIT
PAGINA PERSONALIZATA

SAINT-GOBAIN CONSTRUCTION PRODUCTS ROMANIA - RIGIPS BUSINESS UNIT

SAINT-GOBAIN CONSTRUCTION PRODUCTS ROMANIA - RIGIPS BUSINESS UNIT
Adresa: Sos. Pipera nr. 43, Cladirea Floreasca Park, Corpul A, Et 3, Bucuresti, S2
Telefon: 021/207.57.50 (51)
Fax: 021/207.57.52
E-mail: office.rigips@rigips.ro
Web site: www.rigips.ro
Domenii: Finisaje, compartimentari & plafoane
Descriere activitate
Sisteme din gips-carton, plafoane suspendate, profile metalice, chituri, gleturi si tencuieli.
Prezentare companie/institutie
Saint-Gobain Rigips, parte a grupului mondial Saint-Gobain, prezent in 64 de tari si avand peste 190.000 de angajati, ofera pietei romanesti inca din 1994 solutii de compartimentare pentru cladiri. Misiunea companiei este sa contribuie la construirea viitorul “Habitat” prin dezvoltare durabila asigurata de solutii inovatoare pentru eficienta energetica, confort, estetica si un mediu prietenos.
 
Solutiile de compartimentare oferite de Saint-Gobain Rigips creeaza spatii atat confortabile acustic, termic si estetic cat si sigure, din punct de vedere al protectiei pasive la incendiu, rezistentei la impact sau umiditate.
 
Compartimentarile si finisajele Rigips ofera un plus de flexibilitate in proiectarea de arhitectura, alaturi de siguranta data de sistemele testate si agrementate tehnic. Fie ca au la baza placi din gips carton sau mai putin conventionalele placi din ipsos armat sau ciment, solutiile de compartimentare Rigips sunt adecvate pentru cladiri de orice tip – rezidentiale, din domeniul sanatatii, spatii industriale sau comerciale si nu numai.
 
Portofoliul de produse al companiei include placi din gips-carton rezistente la foc, umiditate sau impact, plafoane suspendate, profile metalice, chituri, gleturi si tencuieli adaptate pentru orice solicitare specifica.
Compania are trei unitati de productie: o unitate de procesare a rocii in comuna Mihai Viteazu, judetul Cluj, o fabrica de placi de gips-carton si o fabrica de ipsos de constructii si ipsos industrial, cu spatii de depozitare proprii, toate situate in Turda, si un depozit in Bucuresti.
 

 
RIGIPS: Premise de crestere a pietei de gips-carton, pe termen mediu
Afacerile din Romania ale grupului francez Saint-Gobain au crescut cu 5% in 2013, fata de nivelul anului anterior, depasind pragul de 700 milioane de lei, echivalentul a circa 156,7 milioane de euro, in timp ce rezultatele financiare operationale ale filialelor locale s-au imbunatatit considerabil. Previziunile conducerii companiei pentru anul in curs se mentin pozitive, trendul de crestere urmand a fi consemnat si in 2015, cand grupul va aniversa 350 de ani de experienta. In Romania, Saint-Gobain coordoneaza patru societati (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips si Weber; Saint-Gobain Glass Romania, cu diviziile Glass si Abrazivi; MTI Impex Brasov si Brodrene Dahl), avand circa 1.100 de angajati si 12 unitati de productie in opt centre industriale localizate in Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Peste 50% din cifra de afaceri a Saint-Gobain Construction Products Romania este realizata de divizia Rigips.

Constantin Hariton, director general al Saint-Gobain Rigips:
„Pe termen mediu si lung, piata locala de gips-carton are premise foarte bune de dezvoltare. Fondul de cladiri existente este relativ vechi, cu mari probleme de rezistenta si performanta energetica, iar numarul de camere pentru fiecare locuinta, cel al locuintelor primare si secundare, numarul de imobile de birouri sau comerciale, al celor de educatie, sanatate, din domeniul turismului sau sportului sunt inca departe de cele din tarile dezvoltate. Aceeasi situatie poate fi observata si in cazul initiativelor de dezvoltare, atat urbana, cat mai ales rurala, care constituie motorul evolutiei oricarei tari civilizate”.

Rigips Business Unit, din cadrul Saint-Gobain, este liderul pietei locale de sisteme uscate pe baza de gips-carton (tencuieli, pereti, pardoseli), ipsos pentru constructii si sectorul industrial, precum si produse dedicate plafoanelor demontabile si fixe. "Pentru 2014, am prevazut investitii de circa 2,2 milioane de euro destinate achizitiei de echipamente pentru retehnologizarea unor procese ale unitatilor din Turda, respectiv lucrarilor necesare asigurarii unei protectii optime a mediului si consolidarii nivelului de sanatate si siguranta a muncii, contribuind la cresterea eficientei energetice si la majorarea capacitatilor de productie", a declarat Constantin Hariton, director general al Saint-Gobain Rigips. In pofida faptului ca nu exista date provenite dintr-o monitorizare oficiala a Institutului National de Statistica (INS), piata locala de gips-carton a atins, potrivit datelor Saint-Gobain, o valoare de maximum 80-85 milioane de euro la finele lui 2013, iar din punct de vedere cantitativ volumul comercializat s-a situat sub cota de 40 de milioane mp inregistrata cu doi ani in urma.
Marca Rigips, desemnata Superbrand pentru a doua oara consecutiv
In luna aprilie 2014, in cadrul unei ceremonii de premiere desfasurate la Grand Hotel Marriott din Bucuresti, Saint-Gobain Rigips a primit pentru a doua oara consecutiv statutul de Superbrand in Romania, la categoria "Household & Construction", in Programul Superbrands Romania 2013-2014. Aceasta distinctie a fost acordata dupa un riguros proces de selectie si evaluare prin care s-au luat in considerare criterii precum calitatea, increderea si diferentierea in piata. Rigips este singurul brand eligibil pentru statutul de Superbrand din segmentul finisajelor pe baza de ipsos si se bucura de o notorietate considerabila in randul consumatorilor (peste 50%). Premiul reflecta opiniile a 1.500 de consumatori din Romania, incluse intr-un studiu realizat pentru Superbrands Romania de compania internationala de cercetare de piata IPSOS, fiind precedata de un proces complex de selectie. In prima parte a procesului, Consiliul Superbrands (compus din 23 de specialisti recunoscuti in domeniul marketingului) a evaluat aproximativ 1.400 de marci din 52 de sectoare industriale. In cea de a doua etapa, 578 de marci au fost incluse in cercetarea de piata, iar in final doar 300 dintre acestea au primit certificarea Superbrand in Romania. "Acest trofeu reprezinta o recunoastere a calitatii produselor noastre si a eforturilor constante facute timp de 20 de ani pentru a inova si pentru a oferi clientilor servicii la cele mai inalte standarde. Primirea acestui premiu este onoranta pentru companie, dar ne si obliga sa pastram acelasi nivel ridicat de profesionalism in activitatea viitoare", a declarat Constantin Hariton. In cele doua decenii de prezenta pe piata din Romania, Saint-Gobain Rigips a investit continuu in cresterea nivelului de cunostinte si aptitudini a celor ce lucreaza cu produsele sale si in educarea viitorilor specialisti. La inceputul acestui an, compania a initiat programul denumit "Perspective", dedicat recrutarii si formarii tinerilor specialisti conform standardelor companiei. In cadrul programului, au fost organizate o prezentare la Facultatea de Chimie din Cluj-Napoca si o vizita la fabricile de gips-carton si ipsos de la Turda. "In urma acestor actiuni, am selectat deja un grup de interni pentru unitatile de productie din Turda. Din luna martie am inceput si un program educational, printr-o serie de prezentari teoretice si practice la liceele profesionale, primul fiind cel din Brasov si la facultatile de constructii din Bucuresti, Cluj-Napoca si Iasi. Pe tot parcursul anului vom continua aceste activitati si in alte centre universitare", a mai spus managerul companiei.
Pregatiri pentru o reluare sustenabila a cererii
In ianuarie 2014, Saint-Gobain si-a mutat sediul administrativ in cladirea Floreasca Park, noul complex de birouri situat in zona de nord a Capitalei. Birourile gazduiesc o parte din personalul principalelor doua companii membre ale grupului Saint-Gobain din Romania: Saint-Gobain Glass si Saint-Gobain Construction Products Romania (cu activitatile Isover, Rigips si PAM), precum si al Delegatiei Saint-Gobain pentru Romania. In primele luni din 2014, mai multi oficiali din cadrul conducerii executive a grupului francez au vizitat unitatile de productie ale Saint-Gobain din tara noastra. Astfel, in februarie, principalele unitati locale apartinand Saint-Gobain Glass si Saint-Gobain Construction Products - diviziile Rigips, Isover si Weber au fost gazdele unei delegatii conduse de Jean-Claude Breffort, vicepresedinte responsabil cu dezvoltarea internationala in cadrul corporatiei. Vizita de lucru din luna martie a fost condusa de Claude Imauven (vicepresedinte al corporatiei si presedinte al Sectorului de Produse pentru Constructii) si Didier Roux (vicepresedinte al grupului si director de cercetare si dezvoltare al acesteia). "Oficialii Saint-Gobain au apreciat soliditatea, buna pregatire si stabilitatea echipelor noastre, capacitatea de a configura si implementa cele mai bune strategii care sa ne permita o pozitionare optima pe pietele specifice, abilitatea de a implementa la timp si in bugetele planificate proiectele complexe de investitii, care au permis grupului sa devina liderul pietei locale a materialelor de constructii, precum si orientarea prioritara catre dezvoltarea de produse noi, cu inalta valoare adaugata", se arata intr-un comunicat al Saint-Gobain.
Reorganizare a portofoliului si lansari de produse noi
Unul din principalele obiective ale grupului Saint-Gobain este dezvoltarea si lansarea de produse inovatoare, care sa raspunda problemelor tot mai pregnante de eficienta energetica, crestere durabila si protectie a mediului inconjurator. Astfel, in ultimii doi ani compania a lansat o serie de produse inovatoare, cum ar fi placa mini Rigips 600, dedicata renovarilor (ce permite transportul, manipularea si utilizarea in locuri cu dimensiuni reduse), placa Rigips Fonic (dedicata ameliorarii considerabile a confortului acustic al incaperilor), panoul Rigitherm (compus din gips-carton si polistiren, ideal pentru izolarea termica la interior a incaperilor), placile tip Rigidur (cu rezistenta deosebita la impact, folosita cu precadere in spatii cu functiuni sanitare si educationale dar si celor din domeniul turismului), precum si o gama noua de profile metalice si accesorii adaptata cerintelor si noilor tipuri de panouri lansate pe piata. De asemenea, a fost inclusa in oferta gama de plafoane Ecophon, plafoane acustice performante, cu o gama diversificata de produse. Pentru a-si consolida pozitia pe piata produselor pe baza de ipsos, in 2013 Saint-Gobain Rigips a lansat Rimano Duoglet - glet cu grad ridicat de alb, care se aplica usor si se poate folosi atat pentru nivelarea, cat si pentru finisarea suprafetelor interioare. Lansarea acestui produs marcheaza o schimbare de imagine a marcii Rimano prin logo si ambalaje noi, din luna martie a acestui an intreaga gama fiind disponibila pe piata in noii saci. "Bazandu-ne, in special, pe calitatea excelenta a produselor promovate, pe gama diversificata, pe sistemele si serviciile inovatoare precum si pe suportul tehnic si de marketing asigurat tuturor categoriilor noastre de clienti, estimam ca vanzarile companiei vor creste usor in 2014, putin peste evolutia intregului sector", a precizat Constantin Hariton.
Saint-Gobain Gypsum International Trophy are loc pe 6 iunie
Saint-Gobain Gypsum International Trophy este un eveniment unic in industria materialelor de constructii si una din cele mai importante manifestari internationale de acest tip. Competitia a fost creata in anul 1998, cu scopul recunoasterii si rasplatirii calitatii si unicitatii executiei sistemelor uscate (utilizand gips-cartonul) si umede (folosind ipsosul) de catre firmele de constructii, trofeul promovand excelenta si inovatia in folosirea produselor pe baza de gips si a sistemelor aferente. Totodata, trofeul stimuleaza crearea de solutii noi, care raspund provocarilor momentului: eficienta energetica, protectia mediului si dezvoltarea durabila. In acest an, competitia internationala este organizata la Berlin, pe 6 iunie. Proiectele sunt inscrise si jurizate in cadrul a sase categorii: ipsos, gips-carton, inovatie si sustenabilitate, rezidential, solutii mixte/comercial si solutii pentru segmente speciale (sanatate, educatie, hoteluri), de catre un grup de experti internationali. In competitia din acest an sunt inscrise 90 de proiecte din peste 30 de tari. La finalul lui 2013, Rigips Romania a organizat prima editie publica a Rigips Trophy - etapa nationala a concursului international Saint-Gobain Gypsum International Trophy. In finala au ajuns 23 de proiecte, din care 6 au fost desemnate castigatoare de catre un juriu format din arhitecti, constructori si reprezentanti ai companiei Rigips. Patru proiecte reprezentative pentru utilizarea solutiilor si sistemelor Rigips si care demonstreaza profesionalismul in executie aratat de echipele de constructori vor participa din partea Romaniei la evenimentul international de la Berlin: Liceul Francez "Anna de Noailles" (la categoria solutii pentru segmente speciale), Maternitatea Regina Maria (pentru inovatie), Auditorium Pallady (la categoria gips-carton) si Promenada Mall (la cea de solutii mixte).
Grupul francez vizeaza imbunatatirea venitului operational
Saint-Gobain a inregistrat o scadere de 2,7% a cifrei de afaceri din 2013 fata de cele 12 luni anterioare, pana la 42 miliarde euro. Pentru anul in curs, managerii companiei au in vedere o imbunatatire a venitului operational, in conditiile in care contextul economic va ramane, in continuare, dificil. Printre obiectivele stabilite pentru 2014 se afla, de asemenea, mentinerea sub control strict a cheltuielilor si imbunatatirea fluxului de lichiditati. Din punct de vedere al structurii vanzarilor, divizia de materiale inovatoare a raportat o scadere de numai 0,7%, in special ca urmare a cresterii de 1,5% din a doua jumatate a anului. Acest segment include atat afacerile cu sticla float (care au sporit cu 0,8%), cat si pe cele de produse de inalta performanta tehnologica (precum sistemele pe baza de ceramica, abrazive, materiale plastice speciale etc.), care s-au redus cu 2,6% in perioada analizata. In ceea ce priveste produsele pentru constructii, acestea s-au majorat usor (+1,9%), datorita, in special, avansului semnificativ consemnat in semestrul al doilea al anului trecut (+5,6%). Divizia cumuleaza vanzarile de sisteme pentru interior (+3,4%) si solutii pentru exterior (+0,5%). Totodata, afacerile din domeniul distributiei de materiale pentru constructii s-au contractat cu 1,4%, iar cele de ambalare (Verallia) au scazut cu 1,8%.
RIGIPS: Premises of growth for the drywall market on medium term
The Romanian businesses of the French group Saint-Gobain increased by 5% in 2013, compared to the level of the previous year and reached 700 million RON, equivalent to about 156.7 million EUR, while the operational financial results of the local branches improved considerably. The management's forecasts for the current year remain positive and the growth trend will be recorded in 2015 as well, when the group will celebrate 350 years of experience. In Romania, Saint-Gobain coordinates four companies (Saint-Gobain Construction Products with the divisions Isover, PAM, Rigips and Weber; Saint-Gobain Glass Romania, with the divisions Glass and Abrasives, MTI Impex Brasov and Brodrene Dahl), with about 1.100 employees and 12 production sites in eight industrial centers located in Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda and Suceava. The businesses of Saint-Gobain Construction Products Romania stabilized last year at a similar level to the one recorded in 2012, over 50% of the turnover being achieved by the activity of Rigips. The Rigips Business Unit of Saint-Gobain is the local market leader for dry systems based on gypsum (plaster, walls and floors), plaster products for construction and industry and products for fixed and removable ceilings. "For 2014, we provided investments of about 2.2 million EUR for the purchase of equipment for upgrading the processes of establishments in Turda as well as for the works necessary to ensure the optimum protection of the environment and strengthening the level of health and safety at work, helping to increase the energy efficiency and production capacity", said Constantin Hariton, CEO of Saint-Gobain Rigips. Although there are no data from an official monitoring of the National Institute of Statistics (INS), the local drywall market has reached, according to the data of Saint-Gobain, a maximum of 80-85 million EUR at the end of 2013 and, in terms of volume traded, the quantity was below the rate of 40 million sqm recorded two years ago.
(articol aparut in TOP-Agenda Constructiilor, editia Mai 2014 )

Lucrari de referinta

Stiri & Comunicate

 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
21520 de articole in baza de date / 1510 stiri noi publicate in ultimul an
HILTI

Autentificare

Agenda Constructiilor - editia nr. 125 (Martie-Aprilie 2017)
ROCKWOOL 196
hospice 2%
EURO-Constructii 2017
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020
Carpatcement 196
Piata de Tamplarie 2015