Agenda Constructiilor
Luni, 24 Aprilie 2017
Home - Stiri - Info-Santiere - PMUD propune proiecte in valoare totala de 7 miliarde euro
PMUD propune proiecte in valoare totala de 7 miliarde euro
Info-Santiere Scris de Elena Icleanu 13 Mar 2017 13:50
In prima jumatate a lunii februarie 2017, Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) a lansat in dezbatere publica proiectul de hotarare privind aprobarea Planului de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD) 2016-2030 pentru regiunea Bucuresti - Ilfov. Strategia vizeaza realizarea, pana in anul 2030, a unui sistem de transport eficient, integrat, durabil si sigur, ce va absorbi investitii de circa 7 miliarde euro in dezvoltarea infrastructurii de transport din Capitala si din imprejurimile acesteia. Aproximativ jumatate din suma totala, respectiv 3,5 miliarde euro, reprezinta investitii in extinderea si modernizarea metroului, fondurile urmand a proveni in principal de la bugetul de stat si din fonduri europene. Cealalta jumatate a bugetului estimat va fi utilizata pentru dezvoltarea transportului public de suprafata, pentru managementul traficului, infrastructura rutiera pentru ciclism etc. In perioada de dezbatere publica, toti cetatenii, ONG-urile sau persoanele juridice pot face sugestii cu privire la acest proiect si isi pot exprima opiniile in ceea ce priveste imbunatatirea proiectului de hotarare. Municipalitatea se angajeaza sa analizeze toate recomandarile referitoare la acest proiect de hotarare, prin completarea, modificarea si, ulterior, definitivarea actului normativ care va fi supus votului consilierilor generali.
Documentul este complementar Planului Urbanistic General (PUG), folosind un model de transport (software) ce are ca scop imbunatatirea accesibilitatii si buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate si transport in regiunea Bucuresti-Ilfov. Investitiile vizeaza cele sase sectoare ale Capitalei, precum si judetul Ilfov, format din 8 orase (Bragadiru, Buftea, Chitila, Magurele, Otopeni, Pantelimon, Popesti-Leordeni si Voluntari) si 32 de comune din proximitatea Bucurestiului.
De asemenea, PMUD va fi corelat si cu MasterPlanul General de Transport (MPGT) si cu planul de dezvoltare regionala (PDR BI), cu strategiile locale de dezvoltare urbana, dar si cu strategiile sectoriale de servicii sociale si din domeniul sanitar, educational, economic si de afaceri.
 
Extinderea metroului va atrage cele mai mari investitii
Aproape jumatate din fondurile totale ce vor fi cheltuite pentru implementarea proiectelor din PMUD, respectiv 3,5 miliarde euro, vor acoperi lucrarile de extindere a liniilor de metrou din Bucuresti.
Extinderea Magistralei 4 de metrou: Aceasta prelungire pe axa nord-sud a liniei M4 ofera o importanta conexiune ce lipseste intre Gara de Nord si statia de tren Progresul, din sudul orasului, planificata pentru redeschidere. Proiectul are un numar de calatori estimat a fi foarte mare pentru 2030 si se afla in asteptarea unui studiu de fezabilitate cu finantare.
Extinderea Magistralei 5 de metrou: Pentru M5 sunt planificate doua investitii aflate, in prezent, in lucru, ceea ce face acest proiect cel mai puternic din perspectiva numarului de calatori si a schimbarii modale, deoarece conecteaza multe dintre nodurile cele mai importante din centrul orasului. Pentru sectiunea centrala (Eroilor - Iancului) o serie de aspecte tehnice specifice zonelor istorice trebuie aprofundate si tratate corespunzator. In ceea ce priveste sectiunea estica (Iancului - Pantelimon), este existenta planificarea avansata, dar totusi aceste lucrari coincid cu lucrarile de reabilitare a liniei de tramvai de pe acelasi aliniament, fapt ce presupune posibilitatea implementarii proiectului in orizontul de timp 2030. In plus, cererea pentru acest tronson nu este suficient de mare pentru a justifica acest segment ca fiind de sine statator, de aceea se recomanda implementarea proiectului dupa ce segmentul Drumul Taberei - Iancului este operational.
Magistrala 6 de metrou: Conexiunea de transport public dintre Bucuresti si Aeroportul International "Henri Coanda" (AIHC) se limiteaza, in prezent, la o forma de modernizare care sa raspunda cererea in crestere a numarului de pasageri. Aliniamentul M6 propus, Gara de Nord - 1 Mai - AIHC, face obiectul unui studiu de fezabilitate si este pregatit pentru licitare cu o treime din costuri cu finantare asigurata.
Conform unor date recente ale Guvernului, lucrarile de constructie a Magistralei 6 (M6) vor fi demarate in a doua jumatate a anului 2017, potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobati de Executiv in decembrie 2016. Traseul va avea 12 statii si o valoare totala de 5,9 miliarde lei (fara TVA), lucrarile urmand a se derula intr-o perioada de 48 de luni. M6 va asigura legatura de la statia 1 Mai pana la Aeroportul International "Henri Coanda" Bucuresti, pe o lungime de 14,2 km si cu o capacitate de transport de 50.000 de calatori/ ora, precum si legatura directa dintre Gara de Nord si aeroportul din Otopeni. Finantarea se va realiza din acordul de imprumut incheiat intre Guvernul Romaniei si Agentia Japoneza pentru Cooperare Internationala (JICA), din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 si de la bugetul de stat. Cele 12 statii ale noii magistrale sunt: Pajura, Expozitiei (Romexpo), Piata Montreal (de-a lungul Bd. Marasti), Gara Baneasa (pe esplanada din fata Garii CFR Baneasa), Aeroportul Baneasa, Tokyo (de-a lungul DN Bucuresti-Ploiesti, in proximitatea Complexului Comercial Baneasa), Washington (tot pe DN1, in zona intersectiei acestuia cu str. Jandarmeriei si Bd. Liviu Librescu, in zona Institutului de Meteorologie), Paris (pe DN1, in nordul strazii Aleea Padina, in proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles si a Tiriac Auto Service), Bruxelles (pe DN1, in dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a caii ferate de centura inspre orasul Otopeni), Otopeni, Ion I. C. Bratianu (pe Calea Bucurestilor, intre strazile Zborului si Nicolae Grigorescu) si statia Aeroportul Otopeni (sub parcarea aeroportului).
Magistrala 7 de metrou: Linia M7 va conecta zonele Voluntari si Sectorul 5 cu centrul orasului. Este de asteptat ca orasul Voluntari sa-si continue dezvoltarea, crescandu-si cererea atat rezidentiala, cat si comerciala in urmatoarele decenii, ceea ce va necesita un serviciu de transport eficient. In prezent, Sectorul 5 este slab deservit de transportul public si ar beneficia din plin de un serviciu de calitate ce l-ar conecta cu centrul orasului. Linia M7 are un numar de calatori estimat foarte mare, dar o mare lungime a infrastructurii. S-a evidentiat faptul ca o alternativa mai scurta (M7a) ofera un serviciu echivalent in timp ce scade investitia necesara cu aproximativ 5 km. In final, noua ruta necesita un terminal suplimentar la fiecare capat: Afumati sau Bragadiru si, chiar si in aceste conditii, o versiune mai scurta trebuie sa fie prelungita catre locul unui nou terminal.
Magistrala 8 de metrou: Aceasta ruta va oferi un serviciu de transport de inalta calitate spre zona de sud a Capitalei. Traseul are un numar mare de calatori previzionat, dar lungimea extrema a infrastructurii necesare, ce rezulta in costuri mari estimate, face acest proiect sa fie prohibitiv.
 
Dezvoltarea maxima a retelei de cale ferata
In ceea ce priveste dezvoltarea retelei de cale ferata din regiunea Bucuresti-Ilfov, PMUD propune mai multe solutii, unele mai putin fiabile.
Astfel, este propusa realizarea unei conexiuni de cale ferata subterana intre Gara de Nord si Obor. Tronsonul ar avea o lungime de 6 km si un cost estimat la 750 milioane de euro. O alta conexiune ferata subterana este propusa intre Gara de Nord si Gara Progresul, sector de 10 km ce ar atrage investitii de 1,25 miliarde euro. Ca alternativa la acest tronson s-a propus si reabilitarea si modernizarea Inelului de Vest al Bucurestiului, cu o lungime de 20 km si un cost estimativ de 240 milioane de euro. Aceasta varianta ar fi mai eficienta din punct de vedere al costurilor. De asemenea, se ia in calcul constructia unei linii ferate care sa lege Capitala de Snagov, fiind propuse doua posibile variante. Prima dintre acestea vizeaza reabilitarea liniei ferate existente intre cele doua orase. Aceasta are o lungime de 10 km si punerea ei in functiune ar necesita investitii de circa 60 milioane de euro. Cea de-a doua varianta este putin mai costisitoare, intrucat vizeaza constructia unei linii ferate noi pe acest tronson, cu o lungime de 31 km si o valoare a investitiei estimata la 180 de milioane de euro.
Coridor feroviar subteran: acest proiect ...

NOTA! Abonarea include posibilitatea de a consulta baza de date cu peste 24.300 de articole postate si permite accesul pe ambele site-uri. Contactati reprezentantii nostri si obtineti o oferta personalizata:
Roxana AGACHI - 021-336.04.16, email: roxana@agendaconstructiilor.ro
Mircea FILOTI - 0742-627.941, email: mircea@agendaconstructiilor.ro

 
Total stiri publicate: 21636 / Ultima postare: 21-04-2017 02:57
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
21636 de articole in baza de date / 1501 stiri noi publicate in ultimul an
HILTI

Autentificare

Agenda Constructiilor - editia nr. 125 (Martie-Aprilie 2017)
ROCKWOOL 196
hospice 2%
EURO-Constructii 2017
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020
Carpatcement 196
Piata de Tamplarie 2015