ARISTON: Venituri de peste 32 milioane de euro, in 2011 |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Elena Icleanu 26 Sep 2011 08:26 |
Catalin Draguleanu (36 ani)
Functia / Firma: director de vanzari, Ariston Thermo Romania;
Experienta profesionala: 8 ani in cadrul departamentului de vanzari al Ariston Thermo Romania.
Conducerea companiei Ariston Thermo, unul dintre principalii furnizori de centrale termice de apartament din Romania, si-a propus realizarea unei cifre de afaceri de 32 milioane de euro in acest an, in crestere cu 6,7% fata de cea anuntata in 2010 (respectiv 30 milioane de euro). In primele sase luni din 2011, societatea a anuntat mentinerea afacerilor la nivelul aceleiasi perioade a anului trecut, insa a fost inregistrata o dinamica diferita a evolutiei principalelor categorii de produse. Astfel, a fost anuntata o crestere semnificativa a vanzarilor de sisteme solare si a celor de boilere electrice si o stabilizare a livrarilor de centrale termice, insa sezonul acestora din urma se afla in perioada septembrie-octombrie. In prezent, peste 65% din afacerile Ariston Thermo sunt asigurate de centralele termice murale, 25% de boilerele electrice si 10% de sistemele solare.
- Cum a evoluat piata de echipamente termice in primul semestru?
- Discutiile privind posibila eliminare a subventiilor la energia termica au avut un impact pozitiv asupra pietei inca din 2010, determinand o crestere cu 35% a vanzarilor din domeniu la 135.000 de unitati (de la 100.000 in 2009), iar la inceputul acestui an estimam mentinerea trendului ascendent al acestui segment. Totusi, anuntul Guvernului privind eliminarea subventiilor acordate pentru incalzire a fost facut destul de tarziu, iar in momentul de fata pretul la care va fi facturat agentul termic iarna viitoare ramane in responsabilitatea autoritatilor locale, care incearca sa identifice solutii eficiente. Conform datelor oficiale raportate de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC), in primele sapte luni ale anului 2010 s-au debransat peste 14.400 de apartamente de la sistemul centralizat de incalzire, in timp ce in intervalul ianuarie - iulie 2011 numarul acestora a ajuns deja la 17.700 (respectiv o crestere de 23%). Totusi, cele mai multe debransari au loc in intervalul august-octombrie, in 2010 in aceasta perioada renuntand la sistemul centralizat circa 62% din total.
- Ce previziuni aveti pentru perioada urmatoare?
- In conditiile in care anuntul eliminarii subventiilor acordate de catre Guvern a fost facut tarziu si inca nu se cunoaste pretul la care va fi facturata gigacaloria catre populatie, iar debransarea este o procedura de durata, multi consumatori vor fi dependenti de sistemul centralizat si in acest sezon rece. Probabil ca numarul debransarilor va inregistra o crestere in 2012 influentand pozitiv piata centralelor termice.
- Care a fost volumul livrarilor in primele sase luni?
- In ceea ce priveste comercializarea de centrale termice, vanzarile sunt puternic influentate de sezon, majoritatea fiind realizata in a doua jumatate a anului, cand sunt permise debransarile de la sistemul centralizat si instalarea unui sistem propriu de incalzire. In prima jumatate a anului in curs am reusit sa ne mentinem vanzarile la nivelul aceleiasi perioade din 2010 fara a beneficia de contextul favorabil al celorlalti ani. Una din zonele in care am inregistrat evolutii optime ale livrarilor este reprezentata de municipiul Timisoara, unde autoritatile locale au anuntat majorarea cotei gigacaloriei inca de iarna trecuta, motivul invocat fiind faptul ca acestea nu mai pot sustine subventiile proprii. Rezultatul a fost majorarea pretului agentului termic cu aproximativ 55%.
- Ce prevede strategia pentru dezvoltarea companiei in intervalul urmator?
- La cresterea afacerilor Ariston contribuie extinderea gamei de produse prin introducerea pe piata a unor echipamente ce inglobeaza tehnologii avansate si utilizeaza energii regenerabile (centrale termice in condensare, sisteme solare, pompe de caldura). De asemenea, dispunem de o retea proprie de distribuitori autorizati, atent gestionata si instruita pentru a recomanda solutii potrivite de incalzire si productie a apei calde menajere, insa si de o vasta retea de centre de service si un serviciu rapid de livrare a pieselor de schimb. Un impact pozitiv la vanzarile companiei este reprezentat si de proiectul de inlocuire a centralelor termice cu functionalitate depasita (programul «buy-back»), demarat in 2009, lansat la nivel national in luna martie 2010 si continuat in acest an.
|