Agenda Constructiilor
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - POR: Modernizare de 200 milioane lei pentru traseul rutier intre Brasov si Covasna
POR: Modernizare de 200 milioane lei pentru traseul rutier intre Brasov si Covasna
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 07 Feb 2018 17:46
Pe podul peste raul Olt din comuna Augustin, la granita judetelor Brasov si Covasna, a avut loc evenimentul de semnare a doua noi contracte de finantare pentru modernizarea traseului interjudetean Brasov-Covasna, care uneste DN13 cu DN 12, prin Maierus-Brasov, ocolind muntii de la Baraolt si Bodoc, cu revenire la cursul superior al Oltului, in comuna Malnas. Este vorba despre finantarea reabilitarii unor portiuni din DJ 131, apoi DJ 131B, precum si DJ 122, pe traseul DN 13-Maierus-Apata-Ormenis-Augustin-limita judete-Baraolt-Biborteni-Malnas-DN 12. Proiectele semnate au denumirile ”Modernizare drum interjudetean Covasna - Brasov, care face legatura intre drumul national DN 12 si drumul national DN 13 - format din DJ 131 KM 0+000 - 7+856 si DJ 131 B 0+000 - 12+978”, pentru partea brasoveana, precum si ”Reabilitare drum judetean interjud Covasna-Brasov”, de la DN 12 la DN 13, prin Malnas Bai, Baraolt, Augustin si Maierus - tronson Covasna, de la DN 12 prin Malnas Bai, Baraolt, pana la limita judet Augustin si Maierus”. Proiectele au fost semnate de presedintii celor doua Consilii Judetene, pentru Covasna de domnul Sándor Tamás si pentru Brasov de domnul Adrian Ioan Vestea, impreuna cu Simion Cretu, director general ADR Centru, in prezenta reprezentantilor administratiei publice din localitatile de pe traseul acestor drumuri. Finantarea modernizarii acestor drumuri, in valoare totala cumulata de peste 190 milioane lei, este asigurata de Programul Operational Regional 2014-2020, Axa prioritara 6 - care vizeaza imbunatatirea infrastructurii rutiere de importanta regionala, respectiv Prioritatea de investitii 6.1 - ”Stimularea mobilitatii regionale prin conectarea nodurilor secundare si tertiare la infrastructura TEN-T”, la care se adauga contributia beneficiarilor, judetele Brasov si Covasna.
Drumurile judetene reabilitate in aceste proiecte, prin corelarea intereselor de dezvoltare ale judetelor Covasna si Brasov, asigura o conectivitate mai buna a zonei cunoscuta sub numele de Valea Zalanului, aflata la sud de Muntii Baraolt, cu principalele artere rutiere din sud-estul Transilvaniei, respectiv DN 12 - care porneste din Brasov si traverseaza municipiile resedinta de judet Sfantu Gheorghe si Miercurea Ciuc, pana in nordul Regiunii Centru, la Gheorgheni si Toplita - dar si DN 13 - care uneste municipiile Brasov si Tirgu Mures, prin Rupea si Sighisoara. Despre Valea Zalanului se spune ca este un adevarat ”colt de rai”, mai ales dupa ce, in urma cu doua decenii, a fost descoperita si de atunci intens promovata de catre Charles, Print de Wales si mostenitorul Coroanei britanice. Despre Valea Zalanului se mai spune ca este locul de “la capat de asfalt”, unde locuitorii isi duc viata simplu, in case mici, pictate in albastru si pastrate din generatie in generatie, locul ”unde ajungi doar trecand prin tinutul padurilor”. Pentru a valorifica mai bine aceasta zona si pentru a creste mobilitatea intr-un areal tot mai cautat de turistii romani si straini, Consiliile Judetene din Covasna si Brasov au pregatit cele doua initiative, care vor asigura modernizarea unui drum care inchide, pe la nord-vest, marea bucla a raului Olt. Proiectele sunt pregatite de asa maniera incat sa raspunda prevederilor acordului de colaborare semnat in urma cu un an (7 februarie 2017) intre cele doua Consilii judetene. Aceste cereri de finantare, alaturi de proiectele depuse de judetele Covasna si Harghita, pe baza unui acord de cooperare similar, fac parte din strategia regionala de dezvoltare, care urmareste reabilitarea infrastructurii rutiere in sud-estul Regiunii Centru. Concret, prin proiectele depuse de judetele Brasov, Covasna si Harghita se va moderniza o legatura rutiera importanta intre DN 12 si DN 13, dar si dinspre acestea catre zona Sovata-Praid, prin localitatile Varghis, Ocland, Sanpaul, Feliceni si Odorheiu Secuiesc. Astfel, se va imbunatati mobilitatea bunurilor, serviciilor si persoanelor, cu conexiuni catre cele mai importante trasee rutiere, catre caile ferate de mare viteza, dar si catre aeroporturile existente, sau in curs de dezvoltare, intr-un areal foarte intins, unde locuiesc peste o treime din cetatenii Regiunii Centru.
Documentatia tehnico-economica, devizul general si indicatorii tehnico-economici pentru proiectul de reabilitare a drumurilor DJ 122, 122B si DJ 131, de la Malnas (DN 12) prin Biborteni-Baraolt si apoi pana la limita cu judetul Brasov indica faptul ca valoarea totala a investitiei este de aproape 88 milioane lei, respectiv circa 19,5 milioane euro, din care aproape 18,5 milioane euro sunt sume nerambursabile, restul fiind reprezentat de contributia beneficiarului, Consiliul Judetean Covasna. Investitiile pe traseul de peste 33 km al acestor drumuri sunt programate sa se finalizeze pana la sfarsitul anului 2021.
Vorbind despre aceasta cerere de finantare din surse nerambursabile, domnul Sándor Tamás, Presedintele CJ Covasna, a spus: ”Acest proiect, dezvoltat in parteneriat cu judetul Brasov, completeaza investitiile pe care le-am inceput in urma cu mai bine de sapte ani, odata cu reabilitarea DJ 121, tot cu fonduri europene. Acum, investim pentru a sustine viitorul acestui nou traseu al apelor minerale, deoarece vom atrage mai multe investitii in zona Bodoc-Malnas Bai-Biborteni-Baraolt, prin reabilitarea acestui drum. Raspundem astfel cerintelor populatiei din aceasta zona a judetului, unde drumurile nu sunt intr-o stare foarte buna si facilitam nu doar accesul rutier, dar si posibilitatea de interconexiune cu caile ferate, fie pe magistrala Brasov-Sighisoara-Teius, fie pe ruta Brasov-Sfantu Gheorghe-Toplita-Deda. Dupa aceasta investitie, va creste siguranta circulatiei pe la poalele muntilor Baraolt si estimam ca va creste si atractia turistica a acestei zone, despre care nu se va mai putea spune ca este la capatul asfaltului”, a completat domnul presedinte Tamás.
Portiunea de DJ 131 si traseul DJ 131B din judetul Brasov, reprezinta peste 15,5 km, aflati in acest moment intr-o stare precara. Circulatia intre localitatile Maierus, Ormenis si Augustin se desfasoara cu dificultate, iar conexiunea orasului Baraolt cu DN 13 este foarte dificila. De aceea a fost pregatita cererea de finantare pentru reabilitarea celor doua drumuri de pe teritoriul brasovean, cu fonduri REGIO 2014-2020, parte a conceptului general de dezvoltare a infrastructurii rutiere din Regiunea Centru, intre DN 12 si DN 13, cu conectivitate catre judetele Harghita si Mures. Valoarea totala a proiectului este de aproape 111 milioane lei, circa 24,6 milioane euro, la care se adauga cofinantarea Consiliului Judetean Brasov. Se estimeaza ca lucrarile sa se incheie pana in 31 august 2021.
”Suntem foarte concentrati pe dezvoltarea infrastructurii de transport a judetului Brasov. Daca in urma cu cinci luni am semnat primul proiect din fonduri europene pentru judetul nostru, ca sa reabilitam ”drumul de sub munte”, acum investim pentru buna colaborare cu judetul Covasna, pentru cetatenii din zona de nord-vest a judetului nostru. Avem nevoie de o mai buna conectivitate intre Valea Zalanului si zona Rupea-Cohalm, deoarece sunt foarte atragatoare pentru turistii straini. Acest drum completeaza si investitiile pe care le vom derula prin PNDL sau din resursele judetene de care mai dispunem. In plus, odata cu definitivarea retelei rutiere din acest areal, ne putem concentra si pe investitiile semnificative pentru proiectul aeroportului din Brasov, care ramane o prioritate pentru toti cetatenii acestei zone a Regiunii Centru, indiferent din ce judet sunt”, a declarat domnul Adrian Vestea, Presedintele CJ Brasov.
Cu cele doua contracte semnate azi, 6 februarie, la nivelul Regiunii Centru sunt semnate opt contracte de finantare in cadrul Axei prioritare 6 din cadrul POR 2014-2020, pentru modernizarea retelei de drumuri judetene care asigura conectivitatea directa cu reteaua europeana TEN-T, fie prin drumuri judetene legate direct, fie indirect (drumuri legate de retea prin intermediul unui drum national modernizat). Valoarea totala a acestor contracte este de peste 999 milioane lei, peste 221 milioane euro, valoarea sumelor nerambursabile solicitate fiind de circa 214,3 milioane euro. In scurt timp, vor mai fi semnate inca doua contracte pe acest domeniu in regiunea noastra, la nivelul judetelor Harghita si Covasna, valoarea totala a proiectelor de reabilitare a infrastructurii rutiere depasind astfel 259 milioane euro.
”Sustinem cu toata increderea parteneriatele destinate imbunatatirii mobilitatii rutiere interregionale. Recent am semnat contracte de acest gen cu judetele Mures si Sibiu si vedem ca se completeaza lista proiectelor prioritare, finantate din programul REGIO 2014-2020, pentru modernizarea drumurilor judetene care unesc judetele regiunii. Se dezvolta astfel rutele care strabat zona podisului transilvan din centrul Romaniei, legand principalele cai de transport nationale. Vom sustine si investitiile derulate pentru dezvoltarea centrelor de transfer intermodal, pentru o si mai buna fluidizare a circulatiei bunurilor din Regiunea Centru. Prin realizarea acestor proiecte va creste posibilitatea atragerii investitorilor in zonele pana acum mai putin atractive, se va imbunatati viata locuitorilor si speram sa se consolideze procesul de dezvoltare economica, locala si regional, prin inlesnirea legaturilor dintre zonele urbane si cele rurale”, a spus domnul Simion Cretu, director general ADR Centru, referindu-se la importanta proiectelor REGIO 2014-2020 prin care se modernizeaza reteaua regionala de transport rutier.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGALLBIMhiltiABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
viarom
ness project
noark
CONCEPT STRUCTURE
Acvatot 2019
quadratum
leviatan
rigips
theda mar
CDS
concelex
MAKITA
strabag nivel 1
Ubitech
FRONTALE
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
top 500
AICPS_30
ef-de-n
ROGBC 2016
top 500
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander