AMC Romania vizeaza marirea capacitatilor de productie Imprimare
Actualitatea interna 28 Aug 2008 11:39
ArcelorMittal Construction (AMC) Romania si-a propus, pentru intervalul urmator, depasirea capacitatii de productie a panourilor poliuretanice, estimata in prezent la peste 2 milioane de metri patrati. Indeplinirea acestui obiectiv are la baza finalizarea investitiei de circa 10 milioane de euro in vederea realizarii unei noi linii de fabricatie in cadrul unitatii din Pantelimon (judetul Ilfov). "Consumul de panouri termoizolante din tara noastra raportat la numarul de locuitori este peste media UE, dupa Spania (20 milioane de mp / an), Italia, Grecia si Turcia (cu o medie de 11 milioane mp / an). Piata autohtona continua o evolutie constanta a segmentelor de panouri si tigle metalice, proportionala cu aceea a sectorului constructiilor, respectiv cu pana la 30%", a declarat Marian Parvu, director general al AMC Romania. Tendintele pietei din Romania au relevat faptul ca pe segmentul panourilor cu izolatie poliuretanica s-au inregistrat cele mai numeroase comenzi (70% din total), un interes important fiind semnalat si pentru izolatiile realizate cu polistiren (20%) si cu vata minerala (10%).

Crestere a productiei interne de panouri termoizolante

Privitor la piata autohtona a panourilor termoizolante, conducerea firmei se asteapta, in 2008, la o majorare a vanzarilor cu 70% fata de anul trecut, respectiv atingerea valorii de 150 milioane de euro. Astfel, capacitatea de productie va depasi, in 2009, un volum de 9 milioane de metri patrati pe an, fata de 8 milioane mp / an – previziunea pentru a.c. "In urmatorii ani preconizam ca segmentul panourilor izolate cu vata minerala va avea o cota de piata de 30%. Inca din acest an, productia interna este determinanta in consum pe piata profilelor metalice, dupa 2010 importurile urmand a reprezenta doar marfuri de nisa. Exista o cerere masiva pentru profile metalice, panouri tip sandwich / termoizolante si tigle pentru acoperisuri", a precizat reprezentantul firmei. Dezvoltarea companiilor de pe segmentul de retail a facut ca 30% din cifra de afaceri a firmei AMC Romania sa fie directionata catre acest sector, reflectat prin contracte in valoare de circa 11 milioane de euro. Pentru informatii suplimentare, www.kontirom.ro