Sarcom previzioneaza venituri de 30 milioane de lei Imprimare
Actualitatea interna 21 Nov 2008 09:41
Sarcom, din Ramnicu-Valcea, producator de lacuri si vopsele lavabile, a inregistrat - in primul semestru din 2008 - o cifra de afaceri de 14,3 milioane de lei, in crestere cu 9,5% fata de perioada similara din 2007. Pentru 2008, societatea estimeaza un nivel al veniturilor de 30 milioane de lei. In prezent, productia se realizeaza la fabrica din comuna Mihaiesti (judetul Valcea), situata pe un teren de 3,5 hectare, unde sunt amplasate unitatile de productie, depozitare si birourile. Pentru realizarea vopselelor lavabile firma detine o instalatie complet automatizata (productie si ambalare), cu o capacitate de 35.000 de tone/an. "Pentru 2009 avem in vedere investitii de aproximativ 2 milioane de euro in modernizarea unitatilor de productie, ambalarea produselor si extinderea spatiilor pentru depozitare. In acest an am lansat produse sub o noua marca, denumita Coral, ce cuprinde vopsele lavabile, lacuri colorate, grund de impregnare pe baza de apa si lac pentru parchet. Acest brand va contine numai produse pe baza de apa. De asemenea, sub marca Sticky am lansat un nou produs - pigmenti superconcentrati pentru zugraveli", a declarat Marinica Potop, director general al societatii. Cantitativ, produsele pe baza de apa au sporit, iar celelalte (pe baza de solventi) au scazut. In 2009, compania va introduce in fabricatie emailuri pe baza de apa marca Coral, avand in vedere ca, datorita normelor europene, din 2010 se va reduce comercializarea vopselelor cu un continut ridicat de compusi organici volatili (COV).
Conform reprezentantilor firmei, societatea detine o cota de piata de 14% pe segmentul vopselelor lavabile si de 5% pe cel al emailurilor pe baza de solventi. Ponderea cea mai importanta in nivelul vanzarilor este reprezentata de vopselele lavabile si tencuielile decorative - 70% din total, ponderea de 30% fiind acoperita de lacuri, vopsele alchidice, diluanti si adezivi. Compania activeaza pe o piata in care sase mari producatori detin o cota de peste 75%, celelalte procente fiind acoperite de alti 30 de producatori zonali. Pentru informatii suplimentare, www.sarcom.ro