ARDIMET: Peste 1.300 de companii in industria siderurgica nationala Imprimare
Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 08 Nov 2011 08:10
Valoarea pietei siderurgice din Romania va fi de maximum 2,7 miliarde euro, la finele anului curent, aceasta valoare incluzand consumul de produse siderurgice in ansamblu, respectiv produsele livrate in domeniul constructiilor, in fabricarea de confectii metalice, infrastructura, precum si alte ramuri industriale, cum ar fi industria constructiilor de masini si cea navala, sectorul energetic etc. In ultimele 12 luni, potrivit presedintelui Asociatiei Romane a Distribuitorilor de Metal (ARDIMET), preturile principalelor produse metalurgice utilizate pe piata constructiilor (otel-beton, profile si corniere laminate la cald, tabla neagra si zincata) au inregistrat evolutii similare, fapt ce evidentiaza prudenta ce caracterizeaza toti operatorii specializati, fie ca sunt furnizori de materii prime, producatori, distribuitori sau procesatori, fie consumatori.
 
Dr. ing. Calae Mandru, director general al MetalInvest Consulting si vicepresedinte al ARDIMET: "In anul 2010, in cadrul codului CAEN 4672 (comertul cu ridicata al metalelor si minereurilor metalice) erau prezenti 1.337 de agenti economici, care insumau o cifra de afaceri anuala de 5,45 miliarde lei. Scaderea consumului intern de produse metalurgice din ultimii ani a avut consecinte nefaste asupra companiilor din sectorul de procesare si din cel al distributiei produselor din otel. Aproape jumatate dintre firmele respective si-au oprit temporar sau definitiv activitatea, ca urmare a unor contractii grave pe piata metalului si a constructiilor, cele mai importante cauze fiind: scaderea dramatica a vanzarilor, inasprirea conditiilor de creditare din partea bancilor, incasarea cu intarziere a creantelor (sub presiunea reducerii lichiditatilor), aparitia mai multor incidente de plata, amplificarea, intr-o perioada scurta de timp, a situatiilor de insolventa si, nu in ultimul rand, consolidarea pozitiei dominante a producatorilor interni din cele doua mari grupuri active pe piata, respectiv ArcelorMittal si Mechel. Anticiparea, intr-o anumita masura, a evolutiei crizei si unele analize proprii ale ARDIMET, prezentate membrilor asociatiei in urma cu doi ani si jumatate, au contribuit la atenuarea efectelor negative cauzate de scaderea consumului intern. Prin urmare, in pofida faptului ca volumul activitatii si indicatorii economici s-au depreciat semnificativ, niciun distribuitor - membru ARDIMET - nu si-a suspendat activitatea. Acesta a reprezentat cel mai important obiectiv al asociatiei noastre. De asemenea, programul ARDIMET cuprinde si intalniri periodice la nivel de asociatii sau patronate cu principalii consumatori de metal, pentru a se evidentia cu acuratete situatia actuala, perspectivele si problematica destul de complexa a acestei branse".