LIBERTY livreaza produse din otel pentru podurile de pe A10 Sebes-Turda Imprimare
Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 03 Iun 2020 12:20
Otelul produs de Liberty Galati este folosit la constructia podurilor peste raul Mures ale unui segment din Autostrada A10 Sebes - Turda. In prezent se lucreaza la ridicarea celor 12 grinzi metalice ale podurilor care vor traversa raul Mures la Radesti si la Sancrai.
"Suntem mandri ca tabla groasa produsa la noi este folosita in proiecte majore de infrastructura, cum este acesta. Cautam in permanenta cele mai bune solutii tehnice, logistice si comerciale, adaptate clientilor nostri", a declarat Bogdan Grecu, directorul general al Liberty Galati.
Cele doua poduri fac parte din Lotul 2 al autostrazii A10 (de 70 km), care va conecta autostrazile A1 si A3.
Uzinate la Arad, grinzile metalice au circa 115 tone fiecare si sunt ridicate cu o macara de mare capacitate. Montarea acestora foloseste o tehnologie speciala care implica mai putine cofraje sau chiar renuntarea la acestea.
Pentru acest proiect Liberty Galati a produs si a livrat 3.500 de tone de tabla groasa testata ultrasonic, cu grosimi intre 6 si 80 milimetri, in nu mai putin de 320 de formate.
Otelul a fost contractat de compania Aktor (co-antreprenor general al lucrarii) si este utilizat de Retter, cea care construieste podurile si alte elemente de supra-structura. Aktor este cea mai mare filiala a grupului elen Ellaktor, cu o prezenta internationala in 25 de tari in: constructii, infrastructura, proiecte industriale si cladiri, energie solara, exploatarea carierelor si management de proiect.
Beneficiarii s-au aratat impresionati de performanta Combinatului, atat din punctul de vedere al calitatii cat si din cel al livrarilor, conform graficelor transmise. Contractele au fost duse la bun sfarsit, fara nicio reclamatie. 
Autostrada A10 este un proiect in valoare de circa 420 de milioane de euro, finantat in proportie de 85% din fonduri europene si 15% de la bugetul de stat.
Otelul produs de Liberty Galati este, in prezent, folosit in mai multe proiecte de infrastructura mare, inclusiv la construirea Podul de peste Dunare de la Braila.