METALOBOX: Trend ascendent pe piata mobilierului metalic Imprimare
Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 17 Oct 2011 08:27
 
Iuliu Csere (35 de ani)
Functia/Firma: director general, Metalobox;
Experienta profesionala: 10 ani in domeniul vanzarilor de materiale de constructii.
 
Compania Metalobox, cu sediul in Sfantu Gheorghe (judetul Covasna), este specializata in productia si comercializarea mobilierului metalic destinat industriei, sectorului public/administrativ sau de invatamant si celui hotelier. Pentru anul in curs, managementul societatii estimeaza o crestere de circa 25% a cifrei de afaceri fata de nivelul din 2010, fiind prognozate venituri totale de un milion de euro. Activitatea firmei se afla pe un trend ascendent, in pofida faptului ca in ultimii ani piata specifica a consemnat un regres. Distributia se realizeaza la nivel national, prin intermediul a doua sucursale, localizate in Arad si Sfantu Gheorghe.
 
- Care sunt premisele pentru dezvoltarea pietei mobilierului metalic?
- Piata este, in continuare, blocata in sectorul public, unde achizitiile de mobilier s-au restrictionat, insa mediul privat se afla, inca, in dezvoltare. Perspectivele sunt pozitive pentru compania noastra, avand in vedere faptul ca, la sfarsitul acestui an si in 2012, vor fi definitivate proiectele care s-au aflat in «stand-by» in 2009 si 2010. De asemenea, o serie de fabrici se modernizeaza, ceea ce inseamna ca exista cerere. Daca in urma cu 4-5 ani in sectorul turistic nu exista nicio investitie, in acest an multe hoteluri si alte obiective de interes turistic au fost sau se afla in curs de reamenajare, datorita acestor proiecte reusind sa crestem nivelul calitativ al produselor noastre.
- Precizati principalele obiective stabilite pentru perioada urmatoare.
- Principalul obiectiv pe care l-am stabilit pentru anul 2011 a fost acela de a oferi mobilier de calitate la preturi similare celor de anul trecut. Intre timp, ne-am imbunatatit serviciile de asistenta, proiectare, transport si amenajare. Incepand din 2012, avem in vedere lansarea unor produse noi, precum si a unui catalog propriu, care va fi disponibil la inceputul anului viitor. Continuam sa ne dezvoltam, afacerile noastre aflandu-se intr-o evolutie sustinuta si, chiar daca in ultimii ani piata mobilierului metalic s-a diminuat, am reusit - prin proiecte de marketing si prin serviciile oferite - sa ne majoram, anual, cifra de afaceri.
- In ce regiuni inregistrati cele mai multe vanzari?
- In prezent, 90% din produse sunt distribuite direct din depozit, rezultatul fiind reprezentat de reducerea timpului de livrare, care se situeaza intre cinci si zece zile de la primirea comenzii. Cele mai importante cereri provin, evident, din regiunea de vest a tarii, in special pe segmentul industrial. Comenzi semnificative avem si din judetele Arges si Dolj (cu precadere in municipiul Craiova), datorita dezvoltarii pietei auto. Recent, am introdus in oferta modele noi de dulapuri metalice pentru uzine si ateliere, livrate in nuante diverse, care confera un aspect estetic deosebit spatiilor de productie.
- Care sunt principalele criterii care influenteaza decizia de achizitie a clientilor?
- In ultimii ani, piata a fost invadata de produse asiatice, incluse in special in categoria "Do-It-Yourself", foarte slabe din punct de vedere calitativ, insa comercializate la preturi scazute, influentand negativ costurile produselor locale. De asemenea, domeniul specific a fost influentat de reducerea bugetelor pentru achizitii ale firmelor, care au contribuit suplimentare la diminuarea preturilor. Din pacate, majoritatea beneficiarilor considera pretul ca fiind elementul cel mai important in momentul achizitiei, in detrimentul calitatii, insa produsele ieftine sunt de calitate inferioara si vor rezista foarte putin timp la exploatare.