PLASTSISTEM: Scadere de 25% a importurilor de panouri termoizolante Imprimare
Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 25 Iul 2011 11:14
 
Alexandru Stanean (29 de ani)
Functia / Firma: director general, Plastsistem;
Experienta profesionala: 6 ani in domeniul materialelor de constructii, 5 ani in Consiliul de Administratie din cadrul Teraplast.
 
Plastsistem (Bistrita), companie membra a grupului Teraplast, este unul dintre cei mai importanti furnizori de sisteme complete pentru constructia de hale industriale, centre logistice, spatii pentru depozitare sau comerciale. Teraplast are o participatie de 79% la actiunile firmei, din 2007 Plastsistem desfasurandu-si activitatea in cadrul Parcului Industrial de la Saratel, dupa ce s-a investit suma de 6,8 milioane de euro in relocarea activitatii. Complexul are o suprafata totala de aproximativ 200.000 mp, din care 29.000 mp se afla in proprietatea Plastsistem. Din luna aprilie a.c., director general al companiei a fost desemnat Alexandru Stanean.
 
- Care sunt principalele tendinte pe piata de panouri termoizolante?
- Anul trecut, piata panourilor termoizolante s-a situat la acelasi nivel ca in 2009, la un volum de 5,2 milioane de metri patrati, din care aproape 84% reprezinta cota sistemelor pe baza de poliuretan. Cei sapte producatori nationali, care au capacitati anuale de fabricatie de peste 14 milioane mp si-au consolidat pozitia pe piata interna, situatie confirmata si de reducerea cu 25% a importurilor inregistrate anul trecut, fata de nivelul din 2009 al acestora. Diminuarea cantitatilor de panouri importate din afara granitelor tarii a fost favorizata si de cresterea costurilor cu transportul, respectiv de stabilizarea structurii retelei locale de vanzari. Pentru anul in curs estimam o crestere cu 7%-10% a pietei, estimarile fiind fundamentate pe majorarea numarului de proiecte industriale si de retail cu aproximativ 18% in primul trimestru din 2011.
- Ati observat modificari in structura cererii?
- In 2010 s-a evidentiat o crestere a cererii de panouri termoizolante cu rezistenta sporita la foc (sisteme realizate cu spuma poliuretanica ignifuga si cu vata minerala). Ponderea acestora in totalul pietei de profil s-a majorat, astfel, de la 4% in 2009 la 14,5% anul trecut. Cea mai mare parte a vanzarilor noastre s-a efectuat in zonele de nord-est, nord-vest si centru ale tarii. Exportul a avut, totodata, o pondere semnificativa la cifra de afaceri a companiei. Situatia nu s-a modificat nici in primele luni ale anului in curs.
- Ce obiective au fost stabilite pentru perioada 2011-2012?
- Noua functie reprezinta o provocare pentru mine, insa am incredere in echipa pe care o conduc. Avem de respectat anumite angajamente fata de investitori si de clienti, iar acest lucru ne motiveaza. Mai mult, activam pe o piata care, in pofida contextului economic international, ofera, in continuare, premise pentru dezvoltarea companiei la nivel national si regional. In urmatorii doi ani ne propunem, astfel, consolidarea pozitiei pe piata autohtona si cresterea cifrei de afaceri, astfel incat sa devenim un furnizor relevant la nivel european.
- Mentionati principalele dificultati intampinate la nivel national.
- Companiile din bransa continua sa intampine dificultati legate de finantarea la costuri acceptabile a investitiilor in hale, centre logistice si comerciale, spatii pentru depozitare etc., ceea ce duce la dilatarea termenelor de incasare. O alta problema ar fi constituita de marjele mici practicate, din cauza concurentei. Lipsa unui program national destinat acestui domeniu constituie un alt impediment major. Totusi, perspectivele sunt bune, in special in ceea ce priveste activitatea din 2012, mizand pe faptul ca Romania trebuie sa recupereze decalajul fata de tarile din Europa de Vest.