Soseaua de centura din sudul Capitalei va avea patru benzi de circulatie Imprimare
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 26 Nov 2008 16:47
Ministerul Transporturilor (MT) a semnat contractele de atribuire a lucrarilor de constructie a ultimului tronson din soseaua de centura a Capitalei, care sunt planificate a fi definitivate pana la sfarsitul anului 2010. Lucrarile constau in largirea si modernizarea drumului, in cadrul obiectivului de investitii "Largire la patru benzi - Centura Bucuresti Sud intre A2 (km 23+600) si A1 (km 55+520)". Operatorul economic care va executa lucrarile aferente primului tronson, pe o lungime de 10,6 km (in sectorul 1, km 23+600 - km 33+600), este reprezentat de asocierea dintre firmele Delta ACM '93, Tehnologica Radion, SIRD si Pro Cons XXI. Valoarea contractului este de 20,96 milioane de euro, durata de implementare a proiectului fiind de 24 de luni. Consortiul alcatuit din societatile Euroconstruct Trading '98 - Romstrade si Consitrans au castigat licitatia pentru construirea tronsonului dintre km 33+000 - km 43+000 (10 km), aferent sectorului 2. Pe o perioada de 26 de luni vor fi realizate lucrari in valoare de 26,86 milioane de euro. Ultimul tronson, desfasurat pe o lungime de 10,5 km (in sectorul 3, km 43+000 - km 55+520), va fi extins de firmele Straco Group, SCT Bucuresti SA, Genesis International SA, OJSC Mostobud, OJSC Altcom si Expert Proiect. Valoarea contractului este de 20,35 milioane de euro si va fi implementat pe o perioada de doi ani. Realizarea obiectivului va contribui la descongestionarea circulatiei din Bucuresti, prin marirea capacitatii de preluare a traficului de tranzit de pe A1, DN 1A, DN 7, DN 2 si A2, precum si a celui periferic generat de zonele rezidentiale din jurul Capitalei.

Contracte in valoare de 2,3 miliarde lei pentru autostrazi si drumuri nationale

In cadrul aceluiasi eveniment, MT a anuntat, de asemenea, companiile care vor executa lucrarile de constructie a unor tronsoane de autostrada si drumuri nationale. Astfel, contractul pentru executia sectorului Cernavoda - Medgidia, in valoare de 634,4 milioane de lei, a fost atribuit societatii Colas. Tronsonul de autostrada Arad - Timisoara va fi realizat de consortiul dintre firmele FCC Construccion si Astaldi. Contractul are o valoare de 482,9 milioane de lei. Totodata, Astaldi a primit si contractul de proiectare si executie a DN 79 (Arad - Oradea), care necesita o investitie de 266,3 milioane de lei. Firma Strabag va realiza proiectarea si executia DN 19 (Oradea - limita judetului Bihor si limita judetului Bihor - Satu Mare). Valoarea contractelor este de 190 milioane de lei, respectiv 141 milioane de lei. Asocierea dintre companiile Spedition UMB - Tehnostrade va construi DN 12 (Chichis - Bixad) pentru suma de 107,99 milioane de lei, precum si DN 15 (Reghin - Toplita) - pentru 262,3 milioane de lei. Consortiul Mochlos (Grecia) - Romstrade va proiecta si executa DN 12 (Sandominic - Toplita). Valoarea constractului este de 197,73 milioane de lei. Lucrarile sunt finantate printr-un imprumut de la Banca Europeana pentru Investitii (BEI) si de la bugetul de stat, durata de executie fiind stabilita la 24 de luni pentru fiecare proiect. Pentru informatii suplimentare, www.mt.ro