METROREX: Lucrarile pentru noua Magistrala de metrou M6 sunt in plina desfasurare Imprimare
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 25 Apr 2024 12:29
Lucrarile la magistrala M6 a metroului din Bucuresti inainteaza cu rapiditate, constructorii demarand faza de executie a pilotilor forati la viitoarele statii Expozitiei si Aeroport Baneasa. Antreprenor general al Sectiunii de Sud, Lotul 1.1., 1 Mai - Tokyo al M6 de metrou este asocierea Alsim Alarko - Makyol. Aceasta este o etapa premergatoare excavarilor cu TBM-uri (Tunnel Boring Machines) - utilajele care vor sapa tunelurile subterane, a transmis Metrorex.
La organizarea de santier principala, din apropierea Aeroportului Baneasa, au fost executate lucrari de betonare fundatii, umplutura si montare containere de santier si lucrari pentru instalatia electrica.
La viitoarea statie Tokyo, s-au efectuat sapaturi, montari de tuburi de protectie si teste de etanseitate.
La interstatia Tokyo - Aeroport Baneasa continua sondajele de utilitati.
La viitoarea statie Gara Baneasa au fost executate sapaturi de sondaje, excavatii, sapaturi pentru grinda de ghidaj, executie si betonare grinda de ghidaj.
La interstatia Piata Montreal - Gara Baneasa s-au efectuat sapaturi pentru sondajele de utilitati.
La viitoarea statie Piata Montreal s-au efectuat lucrari la grindele de ghidaj si probe de laborator pentru beton.
La viitoarea statie Pajura au fost efectuate excavatii, armari, betonari ale grindelor de ghidaj de la diverse axe si au fost instalati peste 23 de metri liniari de cofraje pentru grinzile de ghidare.
La viitoarea interstatie 1 Mai - Pajura au continuat sondajele pentru retele de utilitati.
 
 
Traficul nu este restrictionat pe niciuna dintre portiunile de lucru, a transmis Metrorex.
Lucrarile de constructii sunt executate de asocierea Alsim Alarko - Makyol, constructorul desemnat de Metrorex pentru proiectarea si executia lucrarilor de structura de rezistenta la sectiunea de sud a M6. Valoarea contractului este de 1,2 miliarde lei, iar asocierea castigatoare are la dispozitie 48 de luni (4 ani) pentru a finaliza lucrarile.
Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dubla, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne si va cuprinde 12 statii. Sectiunea sud (Lotul 1.1) reprezinta sectiunea cuprinsa intre statiile 1 Mai (existenta) - Tokyo si are un traseu de 6,6 km. Pe langa statia 1 Mai, Lotul 1.1 cuprinde sase statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo.
Valoarea totala a contractului de finantare pentru Magistrala 6 este de 6,33 miliarde lei, din care valoarea totala a cofinantarii UE este de 2,36 miliarde lei, fiind acordata din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.