AZUR SA: Cifra de afaceri de 15,7 milioane de euro Imprimare
Izolatii & Finisaje 29 Mar 2010 11:09

Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia pietei de lacuri si vopsele, in general, si la activitatea companiei, in special,  Eugen Niculescu, director al Diviziei Vopsele Azur SA Timisoara a precizat ca, pentru acest an, pe fondul majorarii productiei pentru export, cat si al consolidarii pozitiei pe piata interna, se preconizeaza o majorare cu 5% a cifrei de afaceri. Prognozele realiste pentru 2010 arata ca nivelul cererii nu va creste comparativ cu 2009.
 
Eugen Niculescu, director al Diviziei Vopsele Azur SA Timisoara: “Piata de lacuri si vopsele a inregistrat in 2009 un trend descendent, scaderea fiind cuprinsa intre 20% - 25%. Daca in anul 2009, piata de constructii a generat cea mai mare parte a scaderii cererii, in 2010 cresterea somajului va afecta piata de retail, lucru care se va rasfrange asupra cererii pe acest segment. Desi exista o cerere latenta, aceasta nu poate fi fructificata in conditii de instablitate economica si sociala. Piata de constructii se va mentine la un nivel scazut si in 2010. Multe proiecte vor ramane blocate din lipsa de sustinere finaciara si premisele pentru proiecte noi in segmentul privat, sunt relativ mici. Prognozele realiste pentru 2010 arata ca nivelul cererii nu va creste comparativ cu 2009. Criza financiara a afectat atat sectorul privat, cat si pe cel public. Banii alocati pentru proiectele privind sustinerea consumului in domeniul constructiilor, au venit foarte tarziu (programul “Prima Casa”) sau deloc (programul privind termoizolatia pentru blocurile vechi). Bancile au inasprit conditiile de creditare in segmentul de constructii, fiind considerat cu risc foarte ridicat.
In 2009, am realizat o cifra de afaceri de 15,7 milioane de euro, in crestere cu 11,3% fata de 2008, iar pentru anul in curs ne-am propus o majorare cu 5% a acesteia, comparativ cu 2009. Aceasta crestere vine atat pe fondul majorarii productiei pentru export, cat si al consolidarii pozitiei pe piata interna. Strategia pentru dezvoltarea companiei in intervalul urmator vizeaza fructificarea oportunitatilor de crestere la export, precum si continuarea programului de investitii pentru a reduce costurile operationale. Principalele probleme cu care ne confruntam sunt reprezentate de politicile neclare ale guvernului privind produsele accizate, de evolutia preturilor la materii prime (care este din ce in ce mai greu predictibila, cauzata de modificari la nivelul pietei), precum si de presiunea asupra pretului cauzata de scaderea cererii care a afectat foarte mult profitul”.