Fabryo si-a propus o crestere valorica de 30% Imprimare
Izolatii & Finisaje 19 Mar 2008 02:00

Aliz Kosza
Functie/Firma:
Director General Executiv al Fabryo Corporation; Experienta profesionala: CEO al Orkla Foods Romania SA; octombrie 2000 - decembrie 2003 Managing Director la MOL Romania;
Hobby: arta si cultura orientala.

Fabryo Corporation, firma infiintata in 1994 ca producator de antigel si alte produse pentru intretinerea autoturismelor, produce vopsele din 1998. Societatea are in prezent un portofoliu diversificat de sortimente pentru decorarea si intretinerea peretilor, a suprafetelor din lemn si metal. Din 2006, firma a devenit companie romano-suedeza, prin vanzarea a 49% din actiuni fondului de investitii Oresa Ventures.

- Cum credeti ca va evolua piata specifica?
- Piata vopselelor decorative este competitiva si bine segmentata. Totodata, maturizarea acesteia se accelereaza, iar optiunile de consum se schimba rapid, implicarea in luarea deciziei de cumparare a clientului final fiind din ce in ce mai importanta. Toate acestea vor determina dezvoltarea de produse «personalizate», adresate marilor consumatori. Exista o puternica orientare de la produsul propriu-zis la solutii integrate pre si post-vanzare din partea producatorilor. Pentru piata constructiilor civile, in 2008, se estimeaza un trend ascendent comparativ cu anii precedenti, pentru ca multe dintre proiectele mari demarate in ultimii doi ani vor ajunge la stadiul de finisaj. Ritmul de crestere medie, de 12% -15% pe an, se va mentine si in urmatorii trei - patru ani. 

- Ce noi produse si servicii ati lansat pe piata?
- Anul 2007 a reprezentat unul de consolidare a portofoliului de produse proprii. Vanzarile la Savana cu Teflon Surface Protector (produs lansat in 2006) s-au dublat in 2007. In a doua jumatate a anului trecut a fost lansat pe piata sortimentul de vopsea lavabila cu substante anti-mucegai sub marca Innenweiss (pentru baie si bucatarie) si lacul ecologic pentru parchet Savana. De asemenea, s-a imbunatatit formula pentru vopseaua lavabila de interior Innenweiss. Odata cu finalizarea investitiei de 15 milioane de euro de la Popesti-Leordeni vom incerca sa valorificam cat mai bine capacitatea de productie de care dispunem. Pentru produsele noastre colaboram deja cu specialisti din strainatate si vom continua parteneriatul si in 2008. 

- Care sunt rezultatele financiare ale firmei?
- Piata vopselelor decorative s-a majorat anul trecut cu aproximativ 14%, conform datelor furnizate de institutul de cercetari de piata MEMRB. In acest context, cresterea valorica neta pentru Fabryo a fost de 34% pentru vopselele decorative, categorie ce reprezinta circa 85% din total venituri. Cifra de afaceri, in 2007, a sporit la 42 milioane de euro (fata de 32,5 milioane de euro, in 2006). Pentru anul in curs, ne propunem sa crestem in continuare valoric cu peste 30%. Mizam pe majorarea ponderii canalelor de vanzare «business to business»si a retelelor de conturi speciale, precum si a tendintelor de consum catre produse premium.

-Ce obiectivele si-a propus compania?
- Am inceput inca de acum doi ani procesul de transformare organizationala de la stadiul de antreprenoriat de succes intr-o companie moderna. Obiectivele principale ale firmei au vizat, in special, consolidarea retelei de distributie indirecta, extinderea magazinelor-cheie din Bucuresti, cresterea suprafetelor de expunere in rafturi cu 64% la nivel national si stimularea vanzarilor la Savana, prin proiectul national «Ia startul in circuitul premiilor». Am finalizat investitiile pe platforma de productie de la Popesti-Leordeni si am inceput fabricatia la sectia de vopsele pulberi. Anul acesta vom aloca fonduri destinate proiectelor de standardizare a fabricii si pentru cele legate de distributie - showroom-uri, extinderea retelei de masini de colorat, prin instalarea unui numar de aproximativ 100 de utilaje noi in magazinele de specialitate, transformandu-le in centre de microproductie. In acestea clientul va putea colora, dupa dorinta, nu numai vopselele decorative sau tencuielile structurate, dar si lacurile sau emailurile ecologice. Astfel, numarul centrelor va fi de circa 500 pana la sfarsitul anului. Pentru informatii suplimentare, www.fabryo.com