Henkel si-a consolidat pozitia pe piata de adezivi Imprimare
Izolatii & Finisaje 07 Mar 2008 02:00
In 2007 Henkel Romania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 472 milioane lei (140 milioane de euro), in crestere cu peste 36% fata de anul precedent, pentru 2008 fiind estimata o crestere de doua cifre a afacerilor. Aceste rezultate au contribuit la clasarea companiei pe primul loc in clasamentul tarilor membre ale Henkel Central Eastern Europe din punct de vedere al ritmului de crestere in anul 2007. Pe urmatoarele pozitii s-au clasat Ucraina si Rusia, cu majorari de 35%, respectiv 31%. "Toate categoriile de produse si solutii din portofoliul diviziei Adezivi au cunoscut cresteri semnificative in 2007. Pietele pe care Henkel este lider sunt cele de adezivi pentru placari ceramice, chituri de rosturi, adezivi pentru pardoseli si gleturi. Pentru anul in curs estimam o majorare a cotelor de piata. Cererea este foarte mare, iar unitatile de productie vor lucra la capacitate maxima. De asemenea, ne propunem lansarea unor sortimente noi pe piata, care sa acopere operatiuni cat mai diverse. Cel mai nou produs il constituie gletul de exterior CT227", a declarat Andrei Dumitrescu, sales & marketing manager, Divizia de Adezivi Henkel Romania.
Investitii de 11,5 milioane de euro in 2008
Cea mai importanta investitie realizata anul trecut a fost deschiderea fabricii de adezivi de la Campia Turzii, cu o capacitate anuala de 200.000 de tone. Odata cu aceasta, valoarea totala a investitiilor Henkel in unitati de productie s-a ridicat la 30 milioane de euro. "Divizia de adezivi a companiei a acoperit anul trecut peste jumatate din afacerile Henkel Romania, depasind 70 milioane de euro. Pentru 2008, estimarile diviziei indica un ritm de crestere de 40%. Compania are in plan investitii de circa 11,5 milioane de euro pentru anul acesta. "Intentionam sa investim circa 10 milioane de euro in constructia unei fabrici de adezivi in nord-estul tarii. Aceasta va avea o capacitate anuala de circa 200.000 tone, la fel ca fabrica de la Campia Turzii", a precizat Andrei Dumitrescu. Compania aloca fonduri importante si pentru programe speciale de training. Astfel, Academia Tehnica Henkel reprezinta un proiect educational dedicat partenerilor si angajatilor, pana in prezent fiind organizate 50 de programe, la care au participat 50 de companii si aproximativ 500 de specialisti. *** Infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Austria (devenita - in 1998 - Henkel Central Eastern Europe), Henkel Romania are, in prezent, circa 600 angajati, iar portofoliul sau cuprinde aproximativ 30 de marci, mii de produse, de la cosmetice, detergenti, adezivi comerciali si profesionali pana la tehnologii. In anul fiscal 2007, grupul Henkel a realizat vanzari de 13,074 miliarde euro. Pentru informatii suplimentare, www.henkel.com