Opinii despre piata de placi ceramice - Pazo Grup Imprimare
Izolatii & Finisaje 30 Ian 2009 15:02
Lucian Azoitei, director general al Pazo Grup, din Bucuresti: "In 2008 am realizat venituri de aproximativ 14 milioane de euro, in crestere cu 30%, comparativ cu 2007. Consider ca in anul 2009 vom asista la turbulente mari pe piata. Am prevazut aceasta criza, motiv pentru care ne-am extins livrarile spre obiectivele din segmentul comercial si mai putin pe cele din domeniul rezidential.
Pana in prezent am preferat sa nu lucram cu stocuri foarte mari si avem pus la punct un sistem de distributie eficient. Piata de placi ceramice a inregistrat in 2008 o valoare de 186 milioane de euro. Este evident ca segmentul va spori in 2009 (cu aproximativ 10%-12%), dar asistam la o polarizare pe piata (domeniul produselor premium se va majora cu 10%-15%, iar cel mediu-inferior cu 20%). De asemenea, vor creste importurile de produse ieftine din China, Egipt si Spania. Totodata, preturile materialelor ceramice se vor majora cu minimum 10% datorita costurilor energiei (80% din pretul pentru realizarea produselor este alocat curentului electric). Consumul estimat de placi ceramice pentru 2008 este de aproximativ 48 milioane de metri patrati in timp ce productia nationala maxima este de 4,5 milioane de metri patrati. Anul 2009 va fi unul de consolidare a afacerilor. In acest context, mizam pe dezvoltarea serviciilor, acestea fiind cele care vor face diferenta intre companiile ce activeaza pe piata. Dintre obiectivele prevazute pentru anul 2009 pot fi amintite: deschiderea unui showroom in Pipera (pe o suprafata de 700 mp) cu produsele marca Jacuzzi si finalizarea proiectului imobiliar de lux amplasat pe strada Polona, din sectorul 1 al Capitalei".