Opinii despre piata de spume poliuretanice - Henkel Romania Imprimare
Izolatii & Finisaje Publicat de Simona Ene 14 Oct 2009 14:13
Florin Chiper, director de marketing si vanzari al diviziei de adezivi comerciali din cadrul Henkel Romania: "In ceea ce ne priveste, vanzarile diviziei de adezivi comerciali Henkel (spume poliuretanice, etansanti si adezivi comerciali) au inregistrat, anul trecut, o crestere cu 25% fata de 2007, pentru 2009 fiind estimata mentinerea nivelului valoric al vanzarilor din 2008, in moneda locala, la aceasta categorie de produse.
In functie de gama sortimentala promovata, pe parcursul lui 2009 am inregistrat rezultate foarte bune la adezivii de montaj cu lipire instantanee (Moment) si la siliconul sanitar, parte din sistemul Ceresit Microprotect, ce include si chiturile de rosturi rezistente aquastatice. Cifra de afaceri a Henkel din 2008 se situeaza in jurul valorii de 590 milioane de lei, fiind mai mare cu 25% fata de anul precedent. Pe termen scurt, strategia de management a companiei prevede mentinerea acestui nivel al vanzarilor totale, situatie posibila prin implementarea unor politici de marketing si vanzari adaptate contextului actual. Incepand cu 2010, ne-am propus o crestere constanta a veniturilor, sustinuta prin investitii permanente in imagine si promovare. Referitor la piata autohtona de materiale de izolare, pentru anul in curs ne asteptam la o scadere generala cuprinsa intre 20% (in cazul segmentului de etansanti) si 35% (in ceea ce priveste spumele poliuretanice). Consider ca in 2009 firmele se vor diferentia in functie de managementul corect al afacerii din anii anteriori sau, dimpotriva, al celui deficitar, situatie valabila in cazul multor companii ce activeaza pe piata specifica. Cea mai importanta problema intampinata in derularea activitatii o constituie blocajul financiar de pe piata atat in cazul distributiei in retail, cat si al companiilor mari din constructii. Administrarea corecta a resurselor este vitala in acest interval, iar strategia de dezvoltare a societatii noastre include masuri de eficientizare a investitiilor in comunicare si in programe de marketing/vanzari, pentru a ne putea orienta cat mai mult catre asteptarile clientilor finali".