POLICOLOR-ORGACHIM pregateste investitii majore pentru consolidare, in 2026 Imprimare
Izolatii & Finisaje Publicat de Ovidiu Stefanescu 22 Dec 2025 06:20
Pentru Policolor-Orgachim, producator regional de lacuri si vopsele, 2025 a fost un an al stabilizarii si al inovatiei, marcat de aniversarea a sase decenii pe piata romaneasca si de lansarea unor produse care au consolidat pozitia grupului in segmentele DIY si profesional. Pe acest fundament, compania intra in 2026 cu o strategie de consolidare orientata spre modernizarea capacitatilor de productie din Romania si Bulgaria prin investitii in echipamente eficiente energetic, extinderea portofoliului profesional si dezvoltarea de solutii accesibile pentru consumatorii DIY, precum si accelerarea digitalizarii operationale si a comunicarii online. Obiectivul este cresterea competitivitatii regionale si mentinerea ritmului de inovare.
In continuare, Irina Mandoiu, CEO Policolor-Orgachim, vorbeste despre evolutia companiei in 2025 si despre planurile strategice pentru anul 2026, precum si despre dinamica pietei vopselelor si schimbarile din industria materialelor de constructii, marcand directiile de investitii, modernizare si digitalizare. Interviul evidentiaza modul in care grupul isi consolideaza pozitia regionala si isi adapteaza portofoliul la cerintele pietei.
 
- Cum ati caracteriza anul 2025 pentru grupul Policolor-Orgachim din perspectiva rezultatelor financiare si operationale? Ce cifra de afaceri ati inregistrat in primele 9 luni din 2025 si cum estimati ca va evolua aceasta la nivelul intregului an, si in 2026?
- Pentru Policolor-Orgachim, 2025 a fost un an al stabilizarii intr-un context de piata volatil. In primele zece luni, rezultatul companiei s-a situat usor sub nivelul inregistrat in perioada similara a anului anterior. Ne-am concentrat pe optimizarea portofoliului, eficientizarea costurilor de productie si o orientare mai puternica spre produse cu valoare adaugata, in special in segmentele de vopsele decorative si sisteme profesionale. Estimam ca intregul an 2025 se va incheia cu o cifra de afaceri comparabila cu cea din 2024, iar pentru 2026 anticipam o crestere moderata, sustinuta de schimbarile din portofoliu si de consolidarea businessului in Romania si Bulgaria.
 
Inovatii si lansari de produse
- Care au fost principalele realizari ale companiei in 2025? A existat un proiect sau un moment-cheie care a definit directia acestui an?
- Anul 2025 a avut o semnificatie aparte pentru Policolor, deoarece am aniversat 60 de ani de prezenta pe piata din Romania. Am marcat aceasta aniversare prin lansarea a doua produse inovatoare sub brandul SPOR. Primul, SPOR Total Paint, este probabil singura vopsea pe baza de apa din Romania care poate fi aplicata pe aproape orice suprafata, de la faianta, lemn, metal, MDF si sticla pana la PVC. Este un produs eco-friendly, creat pentru proiecte de renovare rapida si pentru publicul DIY care isi doreste rezultate rapide, fara costuri mari si fara complexitate. Cel de-al doilea moment major a fost lansarea SPOR de Interior cu formula Penta, o vopsea super-lavabila, fara miros, care ofera un alb impecabil si rezistent in timp. Produsul raspunde unui trend confirmat de studiile Wisemetry, potrivit carora peste 60% dintre romani prefera albul in locuintele lor, de la living si dormitor pana la baie si bucatarie. Toate aceste proiecte au facut ca 2025 sa fie un an al inovatiei si al reconectarii cu consumatorii.
 
Evolutia pietei de vopsele in 2025
- Cum a evoluat piata de lacuri si vopsele in 2025 si in ce masura v-au influentat aceste tendinte?
- Desi piata materialelor de constructii a avut o crestere la inceputul anului fata de 2024, vizibila prin numarul ridicat de autorizatii de constructie, proiectele de finisaje au incetinit la inceputul sezonului din cauza vremii nefavorabile si a instabilitatii economice. Odata cu venirea anotimpului cald, cererea s-a mutat catre proiecte de renovare si catre produse cu pret echilibrat, dar cu calitate ridicata. Policolor s-a orientat mai degraba catre vopsele lavabile cu performanta crescuta, precum SPOR de Interior, si catre solutii pentru renovari rapide, cum este vopseaua multi-suprafete SPOR Total.
 
Directii strategice si provocari, in 2026
- Ce obiective strategice si investitii aveti planificate pentru 2026? In ce directii doriti sa extindeti activitatea?
- Anul 2026 va fi unul de consolidare, cu trei directii strategice principale. In primul rand, modernizarea capacitatilor de productie in Bulgaria si Romania, prin investitii in linii noi cu consum redus de energie si upgrade-uri la infrastructura de ambalare si dozare. In al doilea rand, consolidarea portofoliului profesional si concentrarea pe solutii pentru consumatorii DIY care isi doresc produse eficiente si prietenoase cu bugetul. In al treilea rand, digitalizarea proceselor operationale atat in relatia cu partenerii, cat si intern, precum si o comunicare mai concentrata pe canalele online.
 
- Ce oportunitati si provocari anticipati pentru anul 2026, avand in vedere contextul economic si al pietei constructiilor? Ce strategie aveti pentru a ramane competitivi in acest context?
- Piata va continua sa fie volatila, cu semne de revenire incepand din al doilea trimestru. Identificam cateva oportunitati importante: preferinta consumatorilor pentru produse pe baza de apa, prietenoase cu mediul, si interesul partenerilor pentru branduri cu traditie locala, precum Vinarom, SPOR si DEKO. In acelasi timp, provocarile persista, printre care presiunea costurilor materiilor prime si schimbarile legislative in domeniul sustenabilitatii. Strategia noastra ramane constanta, axata pe eficienta, calitate si investitii in tehnologie si in brandurile proprii.
 
- Cum abordati tema sustenabilitatii si eficientei energetice in portofoliul de produse si in activitatea de productie si distributie? Exista initiative concrete sau certificari relevante?
- Sustenabilitatea nu este privita ca un proiect punctual, ci ca o componenta integrata in modul nostru zilnic de lucru. Ca parte a angajamentului strategic, operam in conformitate cu sisteme de management integrat certificate ISO 9001, ISO 14001 si ISO 45001, pe care le imbunatatim constant pentru a sustine o dezvoltare durabila. Investim permanent in cercetare si in dezvoltarea de produse pe baza de apa, cu un continut redus de compusi organici volatili, precum si in tehnologii moderne de productie care diminueaza impactul asupra mediului. Derulam mai multe initiative concrete de sustenabilitate, precum calculul amprentei de carbon pentru produsele noastre, pentru a identifica oportunitati de reducere a emisiilor. De asemenea, promovam economia circulara prin reutilizarea unor produse care in mod normal ar fi considerate deseuri, cum ar fi diluantii folositi la spalarea vaselor, recuperand aproximativ 90% din cantitate si reintegrand-o in procesul de productie sau curatenie.
 
Viziunea Policolor-Orgachim pentru urmatorii 3-5 ani
- Privind in perspectiva, care este viziunea dumneavoastra asupra evolutiei companiei in urmatorii 3-5 ani? Ce doriti sa realizeze compania pentru a ramane un jucator de referinta in domeniu?
- Ne propunem ca in urmatorii ani Policolor sa devina un jucator regional puternic si relevant in zona de vopsele, rasini si solutii decorative. Ne concentram pe consolidarea brandurilor SPOR, DEKO si Protecta sub umbrela Policolor, atat in zona DIY, cat si in segmentul profesional, cu produse tot mai performante si mai usor de inteles de catre consumatori si aplicatori. Totodata, dorim extinderea exporturilor si a parteneriatelor industriale pentru a ajunge pe mai multe piete din regiune, accelerarea inovatiei, in special a formulelor pe baza de apa si a solutiilor sustenabile, digitalizarea proceselor comerciale si logistice pentru a lucra mai eficient si a oferi servicii mai bune, precum si cresterea valorii reale oferite clientilor, partenerilor si colegilor prin procese mai clare, timpi mai buni si calitate constanta. Ne uitam spre viitor cu incredere, dorind sa construim un Policolor modern si relevant pentru urmatorii 60 de ani.