Agenda Constructiilor
Sambata, 20 Iulie 2019
 
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - ALFA SOFTWARE: Impactul inteligentei artificiale (AI) asupra sistemelor ERP
ALFA SOFTWARE: Impactul inteligentei artificiale (AI) asupra sistemelor ERP
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 03 Mai 2019 06:30
Pe masura ce inteligenta artificiala (AI) continua sa influenteze viitorul segmentului business, companiile trebuie sa se asigure ca nu raman in urma si sa isi revizuiasca strategiile IT, pentru a beneficia din plin de avantajele integrarii AI si ERP.
Fara indoiala, inteligenta artificiala va avea un impact major asupra solutiilor ERP in viitorul apropiat. Ea va permite organizatiilor sa isi optimizeze modul de operare, care inglobeaza procesele de business, aplicatiile software, structurile de conducere si infrastructura tehnica. In cadrul blogului nostru am discutat tehnologiile revolutionare din campul AI si am analizat cresterea impresionanta a valorii globale a acestei piete.
In continuarea acestei serii, vom identifica care sunt cele mai importante zone de influenta ale noilor tehnologii asupra sistemelor de planificare a resurselor intreprinderii. Pentru a prospera in climatul de afaceri al viitorului, business-urile necesita instrumente mai avansate decat cele oferite de traditionalele sisteme ERP.
Prin intermediul lor, companiile vor fi capabile sa isi optimizeze constant modelul de operare si sa reduca drastic costurile operationale. In cadrul fluxului de lucru, solutiile inteligentei artificiale pot prelua sarcini de rutina, realizate in prezent de catre oameni si pot spori eficienta celor din urma.
AI este deja in curs de dezvoltare intr-un numar ridicat de domenii, inclusiv in cel al serviciilor cu clientii. In cadrul sau, noile tehnologii pot fi utilizate in scopul cresterii engagement-ului consumatorilor prin intermediul canalelor de Social Media. Integrarea sistemelor inteligentei artificiale este o optiune viabila, deoarece companiile au nevoie de solutii care sa le garanteze rentabilitatea afacerilor si sa le usureze gestionarea datelor structurate si nestructurate.
Cu toate acestea, pentru a profita in totalitate de integrarea respectiva, companiile trebuie sa-si reevalueze strategiile actuale ale dezvoltarii tehnologice si sa fie pregatite sa se adapteze progreselor inteligentei artificiale. Mai mult decat atat, ele trebuie sa renunte la ideea ca aceasta din urma poate rezolva toate problemele implementarii unei solutii ERP.
Capacitatea tehnologiei de a veni in sprijinul functionarii optime a proceselor unui business este evidenta, dar din ea nu rezulta si preluarea integrala a lor. Totusi, exista anumite arii care vor beneficia puternic de pe urma inteligentei artificiale.
Serviciile de relatii cu clientii
AI si ERP sunt reunite in acest domeniu cu scopul de a crea un software eficient si productiv. O solutie ERP bazata pe tehnologia inteligentei artificiale integreaza interactiunea cu clientul si procesul de gestionare a ordinii de lucru. Ea este capabila sa invete din fluxuri si rapoarte anterioare, altfel spus aceasta poate prelua informatii si oferi raspunsuri la intrebarile clientilor fara un efort considerabil.
In functie de natura solicitarii, o astfel de solutie propune un raspuns agentului uman, asistand la planificarea si programarea lucrarii prin identificarea celui mai scurt timp posibil pentru expedierea unui tehnician de service. Acest lucru este posibil datorita calcului competentelor necesare si a disponibilitatii instrumentelor de reparatie, realizat de catre inteligenta artificiala.
Utilizarea celei din urma poate ajuta organizari cum ar fi orasele, oferind numeroase servicii rezidentilor si clientilor comerciali. In acest caz, un client poate avea mai multe dificultati in acelasi timp. O solutie ERP fundamentata pe tehnologia inteligentei artificiale detine capacitatea de a oferi o perspectiva asupra statusului tuturor lucrarilor, accesand si interpretand datele provenite din mai multe sisteme.
Mai mult decat atat, AI poate ajuta business-urile sa utilizeze ERP-ul lor pentru automatizarea apelurilor de service si a altor procese legate de mentenanta. Aceasta are ca rezultate economisirea timpului, eficientizarea operatiunilor si imbunatatirea generala a experientei clientilor. Utilizata corect, tehnologia inteligentei artificiale poate optimiza relatia cu cei din urma, dar si procesele din interiorul companiei.
La sfarsitul anului 2016, KLM Royal Dutch Airlines a implementat o solutie AI cu intentia de a imbunatati calitatea raspunsurilor la intrebarile clientilor primite prin intermediul canalelor de Social Media. Ea reprezinta astfel prima companie aeriana care a ales o solutie a inteligentei artificiale in relatia cu clientii.
Sistemele de deep learning si de procesare a limbajului natural utilizate de KLM au capacitatea de a raspunde unui numar de peste 80.000 de intrebari. Acesta continua sa creasca, deoarece solutia inteligenta continua sa invete si sa se adapteze procesului natural de conversatie. Decizia finala revine insa agentului uman, care determina daca sfatul trebuie urmat sau nu. Interactiunea umana este pretuita, deoarece clientii considera acest lucru ca fiind necesar.
Colectarea si analiza datelor
Chiar daca obtinerea de date pe baza sistemului ERP este in prezent facila, dificultatea este reprezentata de transformarea acestor date nestructurate in informatii utile, pe baza carora pot fi luate decizii strategice. Inteligenta artificiala amelioreaza aceasta dificultate.
Puterea de calcul a unui ERP sustine in prezent gestionarea seturilor mari de date si a algoritmilor complecsi. In acelasi timp, s-au inregistrat progrese semnificative in zona de machine learning, in principal datorita emergentei unor instrumente dezvoltate ale inteligentei artficiale. Ele ofera posibilitatea invatarii, prezicerii si executiei tranzactiilor. In urma dezvoltarilor tehnologice, sistemele ERP care utilizeaza tehnologia AI ajuta companiile sa structureze datele disponibile si sa le transforme in operatiuni eficiente si mai putin costisitoare.
Mentenanta
Mentenanta este o alta arie in care tehnologia AI va fi integrata solutiilor ERP. Un asistent digital poate ajuta un tehnician sa identifice atat cauzele problemelor de functionare, cat si cele mai bune metode de intretinere. Acesta are o intelegere complexa a structurii tehnice, a performantei si a istoriei echipamentului cu probleme.
Mai mult decat atat, asistentul digital poate calcula nivelul de functionare si eficienta echipamentului comparativ cu alte instrumente similare. El este capabil sa ofere recomandari bazate pe date empirice tehnicianului care ii adreseaza intrebari.
Solutiile AI incep sa afecteze domeniul mentenantei predictive, fundamental diferit de cel al mentenantei preventive. In timp ce prima este bazata pe informatii in timp real cu privire la performanta echipamentului, cea din urma este declansata in timp, de anumite evenimente si are ca rezultat munca programata si planificata. Mai mult, daca cea din urma recomanda inlocuirea unei parti, intretinerea predictiva poate sugera o inlocuire ulterioara, in functie de starea actuala.
Acestea sunt principalele trei zone in care impactul inteligentei artificiale isi face simtita prezenta la nivelul solutiilor ERP. Chiar daca este important sa mentinem un echilibru in analiza influentei exercitate de catre AI, ultimele dezvoltari ne fac increzatori in succesul acesteia. In prezent noile tehnologii nu afecteaza atat de mult mediul business din Romania, insa informarea cu privire la acestea ramane importanta. Echipa Alfa Software are o responsabilitate fata de clientii sai si de aceea priveste intotdeauna spre viitor.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACAD

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 143 (Iunie-Iulie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023