Agenda Constructiilor
Marti, 19 Noiembrie 2019
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - BRASOV: Semnare contracte de 40 milioane lei, cu finantare europeana POR
BRASOV: Semnare contracte de 40 milioane lei, cu finantare europeana POR
Oportunitati & Comunicate Publicat de AG&F 17 Oct 2019 07:30
Primarul municipiului Brasov, George Scripcaru, va semna primele contracte cu finantare europeana nerambursabila, prin Programul Operational Regional, dupa ce mai multe proiecte depuse de municipalitate au obtinut punctajul necesar in urma evaluarii tehnico-economice, informeaza un comunicat al edililor brasoveni. Cele mai avansate proiecte, din punct de vedere al pregatirii lor pentru semnarea contractelor, sunt: amenajarea de benzi dedicate transportului public in municipiul Brasov si trotuare adiacente, reabilitarea si modernizarea Colegiului Tehnic Maria Baiulescu si realizarea unui spatiu multifunctional de recreere si sport in zona „La Iepure”.
„Sper ca in urmatoarele saptamani sa semnam primele contracte de finantare cu fonduri de la Uniunea Europeana, pentru proiectele prevazute in Strategia Integrata de Dezvoltare Urbana (SIDU), proiecte pe care municipalitatea le-a depus deja la ADR Centru pentru finantare prin Programul Operational Regional. In urma evaluarilor tehnice si financiare, mai multe proiecte au obtinut punctajul necesar si au intrat in faza precontractuala. Cele mai avansate sunt cele referitoare la benzile dedicate pentru autobuze, reabilitarea Colegiului Tehnic Maria Baiulescu si amenajarea zonei de agrement din zona «La Iepure». Alte proiecte pentru care s-a finalizat procedura de evaluare sunt: pistele de biciclete, terminalul de la gara, Park & Ride-ul de la Bartolomeu, sistemul de monitorizare al traficului, achizitia de troleibuze si autobuze ecologice si garajul pentru RAT BV. Sper sa semnam cat mai repede contractele de finantare, pentru a putea demara procedurile de licitatie. Chiar daca termenul pentru finalizarea lucrarilor si achizitiilor este decembrie 2023, avand in vedere experienta cu prelungirea termenelor din cauza contestatiilor sau pentru ca firma care a castigat licitatia nu a putut duce la bun sfarsit lucrarea, vreau ca in prima parte a anului viitor sa semnam contractele de lucrari pentru multe dintre aceste proiecte”, a declarat primarul George Scripcaru.
Pentru proiectul de amenajare a benzilor dedicate transportului public in municipiul Brasov si trotuarele adiacente, lungimea traseelor identificate va fi de 16,26 km si se va realiza pe urmatoarele strazi/tronsoane de strazi:
- Traseul 1: sensul Astra-Bartolomeu: Strada Poienelor – 90 m pe sensul catre Bulevardul Saturn; Calea Bucuresti -1.990 m; Strada Toamnei – 300 m (sens unic); Bulevardul Mihail Kogalniceanu -750 m (sens unic); Bulevardul Iuliu Maniu -1.100 m (sens unic); Strada Nicolae Iorga -600 m (sens unic); Strada Lunga -2.050 m; Calea Fagarasului -800 m;
Traseul 2: sensul Bartolomeu – Astra: Calea Fagarasului -800 m; Strada Lunga -2.050 m; Bulevardul Eroilor -890 m (sens unic); Bulevardul 15 Noiembrie -1.550 m (sens unic); Calea Bucuresti – 1.990 m;
Traseul 3: Bulevardul Victoriei -1.300 m (cate 650 m pe fiecare sens).
Benzile dedicate transportului public se vor amenaja adiacent trotuarelor, astfel incat sa se pastreze toate zonele amenajate pentru oprirea autobuzelor, in vederea debarcarii/imbarcarii calatorilor. Amenajarea intregului traseu al mijloacelor de transport in comun s-a realizat in asa fel incat autobuzele sa aiba mereu prioritate fata de traficul privat, cu exceptia traversarii intersectiilor, unde toate vehiculele din trafic vor respecta legislatia in vigoare.
Conform normativelor in vigoare, benzile dedicate vor avea latimea de 4 metri pe fiecare sens de circulatie. Amenajarea se va face prin frezarea stratului de uzura pe toata lungimea traseului, pe o adancime de 4 cm, apoi se va asterne un strat de uzura din beton asfaltic colorat pe inaltimea de 4 cm, astfel incat sa se pastreze cota existenta a terenului amenajat si pentru a fi usor de remarcat in trafic. Se va reface marcajul longitudinal si transversal, cu vopsea reflectorizanta, pe toata lungimea traseului si pe toata latimea carosabilului.
Durata estimata de executie este de 16 luni (inclusiv organizarea procedurii de achizitie pentru proiectul tehnic si a detaliilor de executie).
Pe suprafata benzilor dedicate, la inceputul fiecarui sector (in zona intersectiilor), se va aplica un marcaj „BUS ONLY”, care va informa participantii la trafic despre existenta benzii dedicate. De asemenea, se vor monta, aditional semnelor de circulatie existente, indicatoare rutiere de avertizare si informare asupra dispunerii benzii dedicate transportului in comun in cadrul carosabilului.
Delimitarea fizica a benzilor dedicate pentru mijloacele de transport public de calatori, fata de celelalte benzi rutiere, se va putea realiza atat cu profile din cauciuc de inaltime joasa, cat si cu marcaje in relief cu rezonanta. Ambele solutii tehnice nu distrug sistemul rutier actual, prin taiere longitudinala pe o distanta de 16,26 km, si permit traversarea benzilor dedicate de catre masinile de interventie sau a salvarii, in cazuri de urgenta.
Valoarea proiectului este de 16.635.940,40 lei, inclusiv TVA, contributia Primariei Brasov fiind de 2% din valoarea eligibila.
Un alt proiect, in valoare totala de 8.864.327,31 lei (inclusiv TVA), cu aceeasi contributie, de 2%, din partea Primariei Brasov este cel care vizeaza realizarea unui spatiu multifunctional de recreere si sport in zona „La Iepure”.
Astfel, zona va fi amenajata cu un poligon pentru ciclism, pentru invatarea scolarilor sa se deplaseze in trafic cu ajutorul bicicletei, ca mijloc de mobilitate complementar celui auto. In acest sens, proiectul propune o pista pentru biciclete cu latimea de 2,00 m – doua benzi de circulatie pe o lungime totala de circa 300 m, cu un traseu sinuos, prevazut cu treceri pentru pietoni, indicatoare de circulatie rutiera, semafoare si un sens giratoriu. Terenul fiind in panta, prin lucrarile de sistematizare verticala premergatoare amenajarilor, panta acestuia va fi valorificata, pistele pentru biciclete fiind proiectate pe teren in panta, lucru des-intalnit la strazile din municipiul Brasov. In momentul examenelor, vor intra pe traseu pana la patru masinute electrice, pentru ca simularea sa fie cat se poate de apropiata de problemele reale cu care viitorii biciclisti se vor confrunta in trafic. Pot participa simultan la curs cel mult 40 de cursanti, repartizati la doi instructori.
In plus, o alee pietonala principala pietruita strabate terenul pe axa nord-sud, facand legatura dintre accesul pe teren, pavilionul administrativ si platoul Belvedere, situat la cota cea mai inalta a amplasamentului. Aceasta alee face legatura cu toate zonele amenajate pentru recreere – aparate fitness, foisoare, balansoare pentru adulti, locuri de joaca pentru copii. Din loc in loc, de-a lungul acesteia, sunt prevazute banci din lemn pentru odihna.
Pentru introducerea acestui spatiu creat in circuitul spatiilor destinate activitatilor recreative cotidiene, se vor efectua consolidari ale terenului, sistematizarea verticala a terenului si amenajari atat peisagere (plantatii perene, zone verzi, zone verzi inierbate si/sau plantate cu arbusti ornamentali si copaci specifici vegetatiei zonei climatice in care este situat amplasamentul), cat si amenajari de spatii pentru recreere (se vor realiza spatii de joaca pentru copii, foisoare, pergole, zone de odihna).
De asemenea, sunt prevazute doua traversari pietonale ale canalului, pe latura de est a amplasamentului existent, care fac legatura cu versantul vestic impadurit al Dealului Piscul Vechi.
Reabilitarea si modernizarea Colegiului Tehnic Maria Baiulescu (proiect in valoare de 14.325.259,80 lei, inclusiv TVA, contributia Primariei Brasov fiind de 2% din valoarea eligibila) tine cont destinatia principala a cladirii – si anume cladire de invatamant. Imobilul este un ansamblu de doua corpuri de constructii, avand un regim de inaltime D+P+2E+Mansarda partiala. Cladirea este rectangulara si se dezvolta sub forma unui careu in jurul unei curti interioare, pe un teren in panta.
Structura de rezistenta este alcatuita din fundatii de zidarie partial degradata de caramida si blocuri de piatra sparta, nelegate cu mortar; peretii sunt din zidarie portanta de caramida; planseele din bolti de caramida peste demisolul partial; beton si lemn in rest, iar acoperisul este de tip sarpanta din lemn. Finisajele exterioare sunt din tencuieli driscuite, tamplarie din PVC si lemn. Finisajele interioare sunt cu zugraveli pe baza de apa sau lavabile, peretii sunt placati cu faianta si lambriuri de lemn; pardoselile sunt cu parchet, gresie, mozaic; iar tamplaria interioara este din PVC si de lemn.
Se propune reabilitarea si modernizarea corpurilor de cladire existente in cadrul colegiului, astfel incat cladirea sa fie adusa la standardele impuse de legislatia in vigoare din punct de vedere tehnic si functional.
Se va proceda la: inlocuirea tamplariilor exterioare, termoizolarea cladirilor si refacerea finisajelor si instalatiilor, lucrari de intretinere si reparatii ale invelitorii; reparatii ale hidroizolatiilor de peste terase, reparatii ale cosurilor de fum si ale sorturilor din tabla, reparatii la coame si dolii, reparatii la fatade, inlocuirea instalatiilor de preluare a apelor pluviale (jgheaburi, burlane), inlocuirea parazapezilor.
Tencuiala de pe toate fatadele se va inlocui integral cu una noua, termoizolanta, pe baza de var.
Se vor realiza lucrari de refacere a finisajelor interioare, se vor recompartimenta grupurile sanitare si se reutileaza atelierele de alimentatie publica.
Se vor realiza lucrari in scopul aducerii la standardele actuale a circulatiilor si cailor de evacuare; au fost create goluri noi, prevazute cu usi cu autoinchidere in zonele casei scarilor, au fost modificate sensurile de deschidere a usilor salilor de clasa si laboratoarelor; s-a prevazut crearea unui spatiu tehnic in centrala termica; se va modifica accesul in anumite spatii si vor fi desfiintati anumiti pereti de compartimentare si pereti despartitori din gips-carton.
Se vor prevedea sisteme modulare de ventilare cu functie de recuperare de caldura in corpul B, respectiv in salile de clasa si grupurile sanitare.
Centralele termice existente se vor inlocui cu trei centrale pe gaze, astfel dimensionate incat sa poata furniza necesarul de apa calda si agent termic, in functie de temperatura exterioara si de temperatura necesara activitatilor desfasurate in diferitele spatii.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACADghid_proiectareLicente bim

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 146 (Octombrie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere