GFK: 76% dintre cumparatorii de vopsele isi zugravesc singuri locuinta Imprimare
Oportunitati & Comunicate Publicat de AG&F 17 Iul 2019 18:20
Studiul anual GfK Romania dedicat pietei vopselurilor, aflat la a saptea editie, publicat la data de 17 iulie 2019, arata ca 76% dintre romanii care locuiesc in mediul urban prefera sa-si zugravesca ei insisi sau impreuna cu un alt membru al familiei sau prieten locuinta si doar 24% apeleaza la un zugrav profesionist. Analizand pe genuri, cei din prima categorie sunt mai ales barbatii, in timp ce femeile cer in mai mare masura ajutorul unui profesionist, se arata intr-un comunicat al GfK.
Potrivit studiului, vopselurile sunt cumparate de obicei impreuna cu un membru al familiei (in 47% din cazuri) sau de unul singur (41%). In 10% din cazuri, zugravul angajat este direct implicat in procesul de achizitie.
Aproape 7 din 10 romani cumpara vopseaua din magazinele mari de bricolaj, alese in special pentru pret si varietatea gamei de vopseluri si de branduri, depozitele de materiale de constructii sunt preferate de 18%, iar magazinele specializate din apropierea casei (de tip metalo-chimice), de 12%.
Culoarea cea mai des folosita este albul, fiind utilizata pentru toate tipurile de camere. Cu toate acestea, vopseaua in diverse nuante este mai utilizata pentru camera copilului, dormitor si living room, in timp ce albul este preferat pentru bai si bucatarii. Astfel, conform cercetarii, 46% dintre consumatori au folosit vopsea alba, 26% vopsea colorata, iar 28% deopotriva vopsea alba si colorata. Mai mult, 71% dintre cei care au zugravit anul anterior au zugravit bucataria si 60% alte camere din apartament.
Cele mai dificile activitati in procesul de renovare a casei sunt considerate curatenia de dupa (47%), acoperirea mobilierului si a podelelor (42%), pregatirea suprafetelor pentru zugravire (36%), aplicarea chitului pe pereti (31%).
Loialitatea fata de branduri a scazut de la 56% in 2015 la 52% in 2018. Aproape 46% dintre cei care renoveaza ar schimba brandul in cazul in care cel cautat nu este disponibil si in acelasi procent decid ce marca sa achizitioneze direct in magazine. Cele mai puternice surse de influenta sunt prietenii si familia (51%), zugravul (47%) si vanzatorul (45%). Dintre canalele de comunicare, TV-ul este cel mai influent.
***
Studiul GfK monitorizeaza tendintele si evolutia principalilor indicatori de performanta de pe piata vopselelor lavabile din Romania, in anul 2018. Esantionul studiului a fost de 800 de respondenti (500 de persoane care si-au renovat locuintele si 300 de mesteri zugravi) din mediul urban.
La randul sau, GfK conecteaza datele si stiinta. Solutiile inovatoare de cercetare ofera raspunsuri la intrebari esentiale de business din jurul consumatorilor, pietelor, brandurilor si media, acum si in viitor. Ca un partener de cercetare si analiza, GfK promite clientilor sai din toata lumea „crestere prin cunoastere”.