Agenda Constructiilor
Luni, 27 Ianuarie 2020
 
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - PROGRAMUL flexibil mentine echilibrul intre viata personala si cea profesionala
PROGRAMUL flexibil mentine echilibrul intre viata personala si cea profesionala
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 04 Dec 2019 14:44
Lucrul la birou asa cum il stiam candva evolueaza la nivel global. Pe masura ce orasele mari devin din ce in ce mai aglomerate, locul ideal pentru toti angajatii devine mai dificil de gasit. Generatiile Y si Z pun pret pe viata personala mai mult decat generatiile anterioare. Pentru a vedea cat de mult Romania urmareste tendintele globale, Crosspoint Real Estate a lansat raportul „WORK: SPACE & TIME” intocmit pe baza unui sondaj, care prezinta ceea ce conteaza cel mai mult pentru romanii care lucreaza in principalele centre urbane de afaceri din tara, in ceea ce priveste spatiul de lucru si ce poate fi imbunatatit in viata lor profesionala de zi cu zi.
In prezent, mai mult de jumatate din angajati lucreaza intr-o cladire de birouri, cu mai putin de 15% lucrand flexibil, fie de acasa, fie din spatii de birouri de tip coworking si shared offices. Deloc surprinzator, acest tip de spatii este ocupat de generatiile tinere.
Cele mai importante caracteristici ale locului de munca pentru angajatii romani sunt confortul zonei de lucru, calitatea aerului si a luminii, temperatura si nivelul de zgomot, iar cea mai putin importanta reiese a fi designul interior, similar angajatilor din restul Europei. Birourile tip open-plan sunt inca cel mai popular tip de spatii de birouri din Romania, in conformitate cu tendintele europene, reprezentand peste 50% din spatii. Spatiul ideal este un mix intre spatiile de lucru colaborative si birourile private.
Aproape jumatate dintre angajati considera ca nu au acces la tehnologia necesara pentru a lucra mai flexibil si nici nu sunt incurajati sa faca acest lucru de catre organizatiile in care isi desfasoara activitatea profesionala. Dezvoltatorii si proprietarii cladirilor de birouri trebuie sa puna la dispozitie spatii inovatoare sau sa le imbunatateasca pe cele existente, sa se implice mai mult in asigurarea unui mediu cat mai agreabil pentru chiriasi si sa se concentreze pe crearea unor comunitati.
Accesul la cele mai noi tehnologii si o buna conectivitate la transportul public sunt in mod egal cele mai importante aspecte ale locului de munca ideal (peste 60% pe scala importantei), urmate de disponibilitatea locurilor de parcare si optiunea unui spatiu de lucru privat. In mod surprinzator, existenta unor zone amenajate pentru fumat nu sunt atat de importante in preferintele lor, cum ar fi fost de asteptat. Conform unui studiu recent privind fumatul, realizat de Institutul National de Sanatate Publica, 26% din adultii romani sunt fumatori, un procent care se incadreaza in media europeana de 27% (Grecia in top cu 37%, Suedia ultima, cu 7%). La nivel european, durata deplasarii catre locul de munca, costurile financiare implicite si un spatiu linistit se afla in primele 5 caracteristici ale locului de munca ideal.
Locatia va continua sa fie unul dintre cele mai importante lucruri pe care angajatii romani il iau in considerare, deoarece majoritatea folosesc transportul public pentru a ajunge la / pleca de la serviciu. Pe masura ce populatia din zonele urbane va creste rapid, zonele cu conectivitate buna situate in centrul orasului vor deveni supraaglomerate, factori care vor conduce la nevoia iminenta de dezvoltare a infrastructurii in zonele periferice.
Angajatii sunt cel mai multumiti de accesul facil pe care locul de munca il are la transportul public si distanta dintre casa si locul de munca si cel mai putin multumiti de faptul ca nu au posibilitatea de a lucra flexibil.
Jumatate dintre angajati sunt multumiti sau foarte multumiti de spatiul in care lucreaza in prezent. Faptul ca peste jumatate dintre romani sunt multumiti de spatiul lor de lucru este un aspect pozitiv si o reflectare a faptului ca in ultimii doi ani companiile s-au mutat in cele mai noi si mai moderne cladiri de birouri, cu acces facil la transportul in comun.
Toate imbunatatirile legate de protectia mediului sunt considerate foarte importante (peste 40% pe scara importantei), cum ar fi colectarea deseurilor, temperatura controlata independent si iluminarea in zone separate de lucru, angajatii romani fiind foarte deschisi la ideea de sustenabilitate. Responsabilitatea de a implementa aceste masuri apartine fiecarei organizatii si dezvoltatorilor, cladirile verzi fiind preconizate sa devina dominante in viitor. Peste 50% dintre romani nu doresc sa aiba influenta asupra spatiului in care lucreaza din punct de vedere al designului.
In ceea ce priveste cealalta dimensiune a mediului de lucru-timpul-peste 65% dintre angajatii romani nu au posibilitatea de a lucra de acasa. Cei 11% dintre angajatii care pot lucra 8 zile pe luna de la domiciliu sunt in mare parte freelanceri.
Aproape jumatate dintre angajatii romani folosesc transportul public, in timp ce 35% dintre acestia folosesc masina pentru a ajunge/pleca de la serviciu. Surprinzator, doar 1,8% folosesc servicii de ride sharing si taxiuri, spre deosebire de restul europenilor. Un procent de 3,1% folosesc biciclete si trotinete, inclusiv trotinete electrice.
Timpul mediu petrecut in drum spre / de la serviciu este cuprins intre 15 si 45 de minute pentru majoritatea angajatilor, mai mult de 50% dintre angajati considerand ca munca flexibila le-ar imbunatati echilibrul intre viata personala si cea profesionala.
Concluzia este ca atat angajatorii, cat si dezvoltatorii ar trebui sa fie mai preocupati de experienta si confortul angajatilor companiilor chiriase. Dezvoltatorii trebuie sa proiecteze locuri de munca primitoare, iar proprietarii si companiile ar trebui sa implementeze masuri pentru face mediul de lucru mai prietenos, de la spatiu si timp flexibile la sustenabilitate si crearea de comunitati.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACADghid_proiectareCursuri BIM

Autentificare

lafargeholcim_awards
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 147 (Noiembrie-Decembrie 2019)
ROCKWOOL 196
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
Carpatcement 196

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere