Inspectia Muncii: Ghid privind desfasurarea activitatii in regim de telemunca Imprimare
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Elena Icleanu 09 Nov 2020 12:45
Guvernul a aprobat saptamana trecuta o ordonanta de urgenta care prevede, printre altele, ca pe durata starii de alerta, angajatorii sa dispuna munca la domiciliu sau in regim de telemunca, acolo unde specificul activitatii permite.
Totodata, in cazul in care munca la domiciliu sau telemunca nu sunt posibile, actul normativ prevede ca angajatorii din sistemul privat, autoritatile si institutiile publice centrale si locale, regiile autonome, societatile nationale, companiile nationale si societatile la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ teritoriala, care au mai mult de 50 de salariati, sa organizeze programul de lucru astfel incat salariatii sa fie impartiti in grupe care sa inceapa si sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora.
Ordonanta adoptata de Guvern completeaza si prevederile referitoare la telemunca, in sensul ca angajatorul si angajatul pot conveni, printr-un acord scris, ca angajatul sa utilizeze mijloacele proprii ale telesalariatului pentru desfasurarea activitatii de la domiciliu, cu mentionarea conditiilor de utilizare.
Pentru a veni in sprijinul angajatorilor, dar si al salariatilor care ar putea avea neclaritati in ceea ce priveste implementarea masurilor luate de Guvern privind relatiile de munca, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale va deschide, incepand de luni, un Tel Verde unde vor putea fi solicitate informatii suplimentare.
Numarul de telefon alocat este 0800-868.622 si va putea fi apelat de luni pana vineri intre orele 9.00 - 21.00.
In acest context, Inspectia Muncii a realizat si un Ghid privind desfasurarea activitatii in regum de munca la domiciliu/ telemunca/ program individualizat de munca. Pentru a accesa documentul, click aici!