JLL: 58% dintre angajati doresc intoarcerea la birou, mai ales generatia millenials Imprimare
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Stelian DINCA 05 Oct 2020 14:07
Companiile se confrunta in prezent cu o provocare importanta in ceea ce priveste amenajarea birourilor astfel incat sa fie adaptate la ”normalul” post-pandemic, respectiv sa fie respectate masurile de distantare sociala si de protectie a angajatilor, dar in acelasi timp sa utilizeze intr-o proportie cat mai mare spatiile existente.
Astfel, in ciuda regulilor restrictive de siguranta, exista solutii astfel incat spatiile existente sa fie utilizate in proportie de peste 90%, una dintre acestea fiind implementarea unui nou concept, respectiv spatiile pivot.
”In industria imobiliara si cea de amenajare a birourilor, acesta este un model de proiectare a spatiilor comune astfel incat sa fie multifunctionale si usor de reorganizat in orice moment. In era coronavirusului si a nevoii de a mentine distantarea sociala, asa-numitul spatiu pivot functioneaza cel mai bine pentru reproiectarea actualelor spatii de birouri”, a declarat Cezar Florea, Managing Director Tetris Romania.
Amenajarea unui spatiu pivot se bazeaza in primul rand pe mobilier. Printre elementele care pot fi utilizate pentru a oferi flexibilitate birourilor se numara scaunele simple cu spate inalt, birouri si mese modulare, care pot fi combinate in diverse moduri, in functie de necesitati, fotolii si canapele modulare, “bariere” care separa diferite zone de lucru sub forma de plante, pereti modulari, , mobilier -customizat, , ajustat la spatiul existent.
”Sugeram companiilor sa se uite din nou la modul in care sunt organizate si amenajate birourile si sa le adapteze in mod eficient la standardele si asteptarile impuse de criza COVID-19. Spatiile trebuie regandite, astfel incat locul de munca sa fie sigur, dar si eficient, flexibil, modern si estetic. Lucrul din afara biroului va fi din ce in ce mai des combinat cu lucrul de la birou. In aceste conditii, birourile vor prelua rolul de „hub si club”, ceea ce inseamna ca trebuie sa fie transformate in medii de lucru care sa favorizeze cooperarea, intalnirile de afaceri si sociale, care sa faciliteze interactiunile umane atat de necesare pentru a fi productivi si creativi in afaceri”, a adaugat Cezar Florea, Managing Director Tetris Romania..
Reactivarea spatiilor de birouri este inevitabila si va lua amploare
Studiile JLL arata ca 58% dintre angajati isi doresc sa se intoarca la birou, sentiment resimtit mai ales in randul generatiilor millenials. In timp ce se vorbeste foarte mult despre munca la distanta ca o noua tendinta conturata de Coronavirus, reactivarea spatiilor de birouri este inevitabila si va lua amploare.
”Asistam la o intorsatura naturala a evenimentelor. In timpul restictiilor de circulatie, adaptarea la sistemul de lucru la distanta era o prioritate si realitatea ne-a aratat ca acesta este si eficienta. Cu toate acestea, dupa cateva luni de lucru de acasa, angajatii pierd pur si simplu ocazia de a se intalni la birou, de a lucra intr-un spatiu profesional de birouri si intr-un mediu de lucru organizat”, a spus Cezar Florea, Managing Director Tetris Romania.
Spatiile pivot sunt din ce in ce mai apreciate in Europa si o vedem ca pe o oportunitate si pentru piata locala, implementarea acestui concept bazandu-se in acelasi timp si pe solutii tehnologice care sa reduca interactiunea directa intre oameni.
Potrivit expertilor Tétris, solutiile IoT (Internet of Things) vor fi din ce in ce mai utilizate in spatiile pivot pentru a oferi flexibilitate si mobilitate, cu accent puternic pe solutii de igiena si de sterilizare a birourilor care au ca scop oferirea unui sentiment de confort angajatilor.
Utilizarea tehnologiei pentru a gestiona traficul in spatiul de birouri, pentru completarea de chestionare electronice de sanatate, precum si utilizarea instrumentelor de screening si biometrice. va deveni obisnuita. Desigur, procesul de digitalizare a spatiilor de birouri va fi sustinut de aplicatii mobile si sisteme BIM (Building Information Modeling), care, gratie IoT, vor oferi informatii despre disponibilitatea spatiilor, despre numarul de persoane dintr-o incapere sau despre -calitatea aerului conditionat dintr-o anumita zona.
Chiar daca aparent utilizarea tehnologiilor inteligente in spatiile de birouri pare o schimbare de directie, in realitate, aceasta nu face decat sa contribuie la efortul pe care companiile le fac deja pentru a crea birouri ecologice. Birourile ecologice si dezvoltarea durabila a companiilor, precum si tehnologiile moderne nu sunt tendinte care concureaza intre ele, ci sunt sisteme care sunt interconectate, si care, atunci cand sunt concepute cu intelepciune, dau rezultate excelente.
Tetris, subsidiara a JLL, este lider de piata in Europa pe piata amenajarilor de spatii de birouri. Tétris, care in mod istoric s-a concentrat pe proiecte de birouri corporative, a devenit, de asemenea, un partener cheie pentru investitori, retaileri si jucatori internationali din industria hoteliera.
Datorita unei prezente regionale puternice, Tétris ofera solutii atat pentru IMM-uri, cat si pentru marile corporatii. Tetris opereaza in prezent in 16 tari de pe 3 continente avand peste 800 de angajati.
In Romania, Tetris opereaza in cadrul biroului JLL din Bucuresti si ofera servicii de fit-out pentru toate tipurile de proiecte imobiliare.