McKinsey: Relatiile la locul de munca si rolul major al factorilor de decizie Imprimare
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Ovidiu Stefanescu 28 Sep 2020 05:02
Specialistii de la McKinsey observa ca, in mod paradoxal, cu cat o firma este mai orientata spre exterior, cu atat este necesara o atenta analiza a mecanismelor sale interne de functionare, iar dintre acestea unul dintre cele mai importante se refera la satisfactia lucratorilor. Practic, este vorba despre una dintre cele mai mari provocari puse in sarcina factorilor de decizie, care se suprapune peste grijile induse de pandemie si peste nevoia de a asigura conditii optime de sanatate si securitate atat angajatilor, cat si partenerilor. Pentru a face fata tuturor cerintelor respective, liderii trebuie sa fie clarvazatori, sa aplice strategii indraznete, sa manifeste agilitate si flexibilitate, in acelasi timp, cu atat mai mult cu cat guvernele si comunitatile se asteapta ca firmele a caror activitate o coordoneaza sa-si asume obiective mai cuprinzatoare, cum ar fi sustenabilitatea sau justitia sociala. Pentru corporatii, mai ales, momentul actual este definitoriu, fiind necesar sa fie rapid identificata metoda de armonizare a intereselor si valorilor actionarilor, cu conservarea sau consolidarea numerarului si, in multe cazuri, cu o restructurare agresiva. Problematica este chiar mai complexa in cazul entitatilor care si-au definit deja ambitii corporatiste in domeniul social, al protectiei mediului etc., intrucat acum este momenul propice pentru a demonstra dedicatia reala pentru obiectivele respective. Cheia problemei este, in opinia celor de la McKinsey, stabilirea cu maxima precizie a prioritatilor, iar din acest punct de vedere este cat se poate de clar faptul ca unul dintre obiectivele cele mai importante este constituit tocmai de asigurarea unei cresteri substantiale a satisfactiei pe care o ofera locurile de munca dintr-o organizatie. Aceasta se intampla intrucat, dupa cum demonstreaza specialistii, in secorul al XXI-lea s-a dezvoltat o legatura extrem de puternica intre satisfactia generala pe care o ofera viata si cea obtinuta in activitatile de productie, ceea ce ar putea constitui un factor decisiv daca se are in vedere faptul ca afirmatia anterioara este valabila in cazul a peste 2,1 miliarde de angajati. Pentru informatii suplimentare, click aici