Decor Lux vizeaza extinderea retelei de distributie Imprimare
Producatori & Furnizori Publicat de Simona Ene 26 Nov 2008 12:58
 
 

Daniel Zugravu (37 de ani)
Functia/firma: director general al Decor Lux;
Experienta profesionala: 8 ani in domeniul tamplariei din PVC;
Studii: Facultatea de Drept, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, din Iasi;
Hobby: calatorii.

In 2001, compania Decor Lux (Piatra Neamt) s-a lansat in activitatea de prelucrare a tamplariei din PVC si aluminiu, fiind unul din principalii parteneri Trocal, la nivel national. Firma s-a implicat initial in productia de ferestre, iar ulterior in configurarea usilor de interior/exterior, in prezent oferind solutii complete in domeniul ansamblurilor termoizolante. Decor Lux face parte dintr-un grup de firme, care integreaza 7 societati ale caror venituri au depasit 10 milioane de euro, in 2007.

- Precizati nivelul cifrei de afaceri din 2007, estimand si vanzarile aferente anului in curs.
- Anul trecut, firma noastra a realizat o cifra de afaceri de 10 milioane de lei, ceea ce, in termeni cantitativi, reprezinta livrari de aproximativ 28.000 mp de tamplarie termoizolanta, in conditiile utilizarii capacitatii de productie la un randament de 90%. In ceea ce priveste nivelul vanzarilor din primele 9 luni ale anului in curs, Decor Lux a inregistrat venituri de 9,5 milioane de lei, respectiv 26.000 mp de ansambluri din PVC/aluminiu. Astfel, in conditiile mentinerii trendului ascendent, pana la sfarsitul lui 2008 estimam venituri de 12 milioane de lei (+20% fata de 2007).

- Care sunt directiile prioritare in vederea efectuarii de investitii?
- In urmatorii trei ani, vizam efectuarea unei investitii de un milion de lei, in vederea extinderii retelei de distributie, la nivel national. Obiectivul presupune deschiderea de centre comerciale in sud-estul tarii si pe alte piete emergente. In Capitala, Moldova si Transilvania avem deja 19 magazine de prezentare, colaborand cu 32 de dealeri. Actualmente, detinem peste 7.000 mp de spatii de stocare si productie, in cadrul carora isi desfasoara activitatea peste 70 de angajati. Din punct de vedere al procedurilor cu privire la marcajul de conformitate, societatea noastra se afla in stadiul de implementare, urmand ca, din luna martie 2009, sa incepem aplicarea insemnului comunitar la produsele proprii. Decor Lux a optat pentru efectuarea ITT in sistemul de evaluare AoC 3, consultanta si testele aferente fiind efectuate de specialistii de la IFT Rosenheim, din Germania.

- Cum se structureaza activitatea firmei?
- Compania noastra este specializata in productia/montajul de tamplarie termoizolanta din PVC si aluminiu. Ca urmare a achizitiei, in 2007, a unei linii performante de prelucrare (marca Rotox), in valoare de 0,2 milioane de lei, capacitatea de procesare s-a majorat la 150 mp/schimb. In ceea ce priveste structura livrarilor, aproximativ 94% reprezinta comenzile pentru tamplaria din PVC, diferenta fiind constuita din vanzarile de ferestre/usi din aluminiu (4%) si lucrari de placare cu materiale compozite (2%). Pe segmentul de usi rezidentiale, departamentul propriu de cercetare si analiza dezvolta in permanenta noi solutii pentru aceste produse. Cele mai solicitate ansambluri au fost reprezentate de cele din PVC, cu sisteme Trocal si feronerie Siegenia, geamul termoizolant fiind furnizat de firma Fonoizoterm Glass (Piatra Neamt).

- Cum a evoluat sectorul specific pe parcursul lui 2008?
- Datorita situatiei ce se contura inca de la inceputul anului, determinate atat de politica interna specifica tarii noastre, cat si de preconizarea aparitiei unui blocaj financiar la scara globala, acest sector nu a evoluat conform previziunilor initiale, optimiste. In pofida acestui fapt, am reusit sa gestionam situatia nou-creata si sa ne mentinem pe acelasi trend ca si in 2007, urmarind o crestere de 17%, mai mica decat aceea pe care ne-am propus-o. Nu putem sa spunem ca lucrurile au mers prost in ceea ce ne priveste, insa micii producatori au avut de suferit. Si in continuare, cei care realizeaza aceasta activitate la un nivel redus si nu se implica in executia tamplariei de calitate au si vor avea doar de pierdut. Practic, noua situatie politico-economica va «cerne» piata nationala de tamplarie si urmeaza sa consemnam, cat de curand, o situatie de normalitate a acestui segment. Din fericire, aspectele mai putin favorabile inregistrate de-a lungul activitatii Decor Lux nu au pus probleme organizatiei, intrucat competenta personalului a facut ca situatiile nou-aparute sa fie, de fapt, incercari trecute cu brio. Din februarie 2009, asa cum se asteapta, probabil, majoritatea managerilor firmelor de tamplarie, piata va incepe sa se regleze, in sensul ca vor fi in competitie produse cu performante asemanatoare. Pentru client, acest fapt presupune achizitia unor ansambluri mai bune, ceea ce determina evitarea problemelor din exploatare.