Investitii de peste 1,5 milioane de lei pentru Bucovrad Imprimare
Producatori & Furnizori 25 Nov 2008 12:59
 

Dan Mironiuc (49 de ani)
Functia/firma: director general al Bucovrad, Profil Exim, Rosar SA;
Studii: Facultatea de Tehnologie a Constructiilor de Masini;
Experienta profesionala: 18 ani in domeniul tamplariei termoizolante;
Hobby: calatoriile.
Compania Bucovrad, din localitatea Radauti, specializata in productia de tamplarie din PVC /aluminiu, a fost infiintata in anul 1994. In 2003, afacerea s-a dezvoltat, prin fondarea unei noi societati comerciale, Profil Exim, avand ca principal domeniu de activitate fabricarea de geam termoizolant. Recent, Profil Exim a achizitionat pachetul majoritar de actiuni al firmei Rosar SA, din Radauti, implicata in realizarea de echipamente, scule si freze.

- Prezentati istoricul companiei si evolutia acesteia din ultima perioada.
- Initial, am functionat ca firma de comert, iar din anul 1997 am inceput productia de tamplarie termoizolanta din aluminiu, ansamblurile fiind executate cu profile Elvial. Din 1999, in urma unui parteneriat realizat cu furnizorul Veka, am devenit producatori de tamplarie din PVC, de atunci si pana in prezent lucrand exclusiv cu aceste profile (feroneria utilizata este marca Siegenia). Permanent, am fost preocupati de reducerea costurilor, obiectiv atins prin implementarea unor programe moderne de management si gestiune. Astfel, am reusit sa promovam pe piata un produs finit de calitate, la un pret accesibil, obtinand, pe plan local, vanzari mai bune in comparatie cu principalii competitori. Cu timpul, am beneficiat si de alte facilitati din partea furnizorului de sistem si am ajuns pe pozitia a treia in clasamentul partenerilor acestei companii.

- Ce preferintele au beneficiarii?
- Clientii opteaza, in general, pentru tamplarie executata cu profile din seriile Softline si Swingline, precum si Euroline cu 3 camere, acestea fiind cel mai bine comercializate produse. Capacitatea de fabricatie atat pentru unitatea de executie a tamplariei (Bucovrad), cat si pentru cea de realizare a geamului termoizolant (Profil Exim) este de 30 de unitati/8 ore. Termenul maxim de livrare se situeaza la 10 zile, produsele fiind disponibile, in cele mai multe situatii, din stoc.

- Care au fost principalele investitii realizate?
- De-a lungul timpului, am incercat sa investim numai in echipamente profesionale, in acest sens, compania Bucovrad fiind dotata cu masini de debitat la doua capete si utilaje de sudura/debavurare, marca Urban. Echipamentele Profil Exim (masini automate si semiautomate de taiat sticla, instalatii de butilat, de sablat, gaurit etc.) sunt furnizate de Bavelloni, prin intermediul firmei According Group - Iasi. In perspectiva, intentionam sa achizitionam un centru automat de prelucrare a cantului si unul pentru slefuire, operatie care - in momentul de fata - se efectueaza manual. Intrucat spatiul de productie al Profil Exim era redus, urmatoarea investitie a vizat preluarea companiei Rosar SA (costurile acestei actiuni fiind de 1,3 milioane de lei, din care 0,7 milioane de lei aport propriu si 0,6 milioane de lei credit bancar). Pe termen scurt, intentionam sa alocam fonduri si pentru retehnologizarea acestei societati, precum si in vederea amenajarii unui showroom in Botosani.

- Cum au evoluat rezultatele financiare obtinute de societatile pe care le reprezentati?
- In anul 2007, Bucovrad a realizat o cifra de afaceri de 7,5 milioane de lei, iar Profil Exim de aproximativ 4 milioane de lei. Pentru ambele firme, preconizam o majorare cu 10% - 15% a volumului total al vanzarilor atat pentru 2008, cat si pentru 2009. Compania Bucovrad are reprezentante in Radauti, Suceava si Roman, acoperind intreaga zona din nordul Moldovei, iar Profil Exim colaboreaza cu aproximativ 30 de societati producatoare de tamplarie termoizolanta din judetele Suceava si Iasi.

- Prezentati situatia actuala si perspectivele pietei de tamplarie termoizolanta.
- Situatia generala a fost pozitiva, iar companiile care au inregistrat pierderi fie au promovat produse neconforme, fie au dovedit neseriozitate in raport cu clientii. Pe piata exista un foarte mare potential, specialistii estimand faptul ca inca 3 - 4 ani de acum inainte vor fi inregistrate cresteri. Situatia economica a dezavantajat unitatile de productie, prin cresterea artificiala a preturilor la materia prima. De asemenea, au existat dificultati legate de lipsa personalului calificat. Am fost nevoiti sa angajam lucratori fara o pregatire profesionala corespunzatoare, fapt care a generat probleme de calitate a produsului finit. Din punct de vedere legislativ, insa, exista perspective de a se realiza o armonizare cu standardele comunitare.