Opinii despre piata de spume poliuretanice - GeocelPro Imprimare
Producatori & Furnizori 13 Oct 2009 12:57
Silviu Ghinea, director general al GeocelPro: "Pe parcursul lui 2008 s-a mentinut tendinta de crestere accelerata a domeniului tamplariei termoizolante, primele efecte ale recesiunii economice aparand in ultimele luni ale anului trecut. Se poate afirma ca majoritatea companiilor a avut de suferit fie prin scaderea volumelor de marfa comercializata, fie prin micsorarea marjei de profit, datorita presiunii puse pe nivelul pretului de vanzare.
In ceea ce ne priveste, desi vanzarile catre clientii existenti s-au diminuat, am putut remedia problema respectiva prin atragerea de noi beneficiari. Evolutia cifra de afaceri din 2009 o privim cu un optimism moderat, mai ales ca, in primul semestru din 2009, am inregistrat o usoara scadere fata de perioada similara din 2008. Astfel, la nivelul lui 2009, ne-am propus o mentinere sau chiar o posibila depasire a nivelului cifrei de afaceri a anului precedent, astfel incat sa ne indeplinim obiectivul principal, concretizat prin consolidarea cotei de piata. Dificultatea majora pe care am intampinat-o in ultima perioada este reprezentata de recuperarea cu intarziere a creantelor de la diversi colaboratori, situatie cauzata de blocajul generalizat din industria constructiilor, precum si de neseriozitatea anumitor clienti. De asemenea, am remarcat o tendinta acuta de restrangere a pietei de constructii, multe proiecte fiind stopate, amanate sau chiar abandonate, ceea ce ne-a determinat sa regandim strategia companiei pentru urmatorii doi ani. Actualmente, in gama de produse oferite sunt inclusi etansantii siliconici, cei poliuretanici, universali, diverse accesorii etc. In pofida situatiei economice, consultanta tehnica reprezinta, in continuare, un aspect important al activitatii noastre si avem in vedere dezvoltarea acestui domeniu. Firmele din bransa pot adopta diferite procedee de combatere a efectelor recesiunii, precum: gestionarea drastica a resurselor financiare si scaderea cheltuielilor acolo unde este posibil, renegocierea contractelor cu prestatorii de servicii si a preturilor de achizitie de la furnizorii de materiale, selectarea riguroasa a clientilor si limitarea pe cat posibil a intarzierilor cu privire la recuperarea creantelor, optimizarea utilizarii resurselor umane etc.".