PLASTSISTEM: Crestere cu 3% a volumului de productie, in primele 6 luni Imprimare
Producatori & Furnizori 23 Aug 2010 09:22
Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia segmentului panourilor termoizolante, Andrei Rusu, director general al Plastsistem, a precizat ca, in conditiile in care la nivel national exista sapte producatori care au capacitati anuale de peste 14 milioane mp, importurile se vor reduce in acest an la maximum 18% din totalul pietei. Totodata, pentru 2011 se preconizeaza ca segmentul autohton nu va depasi 5,5 milioane mp de panouri.
 
Andrei Rusu, director general al Plastsistem: “In 2010 estimam, in cel mai optimist scenariu, mentinerea pietei interne pentru panouri termoizolante la nivelul anului 2009, respectiv 5,2 milioane mp – 5,3 milioane de mp, din care aproape 84% reprezinta cota poliuretanului. In conditiile in care, la nivelul acestui an, exista sapte producatori interni care au capacitati anuale de peste 14 milioane mp, estimam reducerea importurilor la maximum 18% din totalul pietei. Cota de transport si structura retelei locale de vanzari ar putea determina o scadere mai severa a importurilor. In conditiile continuarii recesiunii economice si dificultatilor de finantare la costuri acceptabile a noilor investitii, pentru 2011 nu putem preconiza o crestere a volumului de vanzari pentru panouri. Ar fi posibila o majorare a capacitatilor de productie, prin sporirea exporturilor, insa aceasta este limitata, avand in vedere ca distantele de transport restrang sfera de vanzari la tarile invecinate Romaniei, iar in aceste state exista cel putin doi producatori relevanti locali. Pentru 2011 consider ca piata interna nu va depasi 5,5 milioane mp.
Dintre dificultatile pe care le intampinam, exceptand volumul redus al cererii si concurenta foarte mare pentru fiecare obiectiv de investitii cu panouri, ramane in actualitate marea problema a finantarii prin credite (cu costuri acceptabile) a investitiilor in hale, centre logistice, comerciale, obiective pentru agricultura (spatii de depozitare, refrigerare, conservare etc.). Lipsa unui program national de incurajare si finantare a investitiilor in centre de prelucrare si conservare a legumelor si fructelor, ceea ce mi se pare a fi o oportunitate pentru economia Romaniei, constituie un handicap major si pentru industria noastra.
In ceea ce priveste rezultatele financiare ale firmei, in primul semestru din 2010 am inregistrat o crestere de 3% a volumului de productie si cu 7% a celui valoric fata de perioada similara din 2009, insa profitabilitatea a fost in scadere, in conditiile cresterii cheltuielilor financiare si a reducerii pretului net de vanzare”.