Rezultate financiare de 5 milioane de euro pentru Rossetti East Imprimare
Producatori & Furnizori 03 Dec 2008 03:00

Ovidiu Gui (38 de ani)
Functia/firma: director de vanzari al Rossetti East;
Studii: Facultatea de Mecanica, Universitatea Politehnica din Timisoara;
Experienta profesionala: 13 ani in domeniul vanzarilor;
Hobby: schi. 

Compania Rossetti East, din Arad, este specializata in productia de feronerie pentru ferestre si usi (manere din alama, broaste, cilindri si accesorii). Societatea face parte din cadrul Gruppo Rossetti care, incepand din anul 1953, a reusit sa-si faca un renume pe piata de feronerie din intreaga lume, prin calitatea produselor si serviciilor pe care le ofera. In anul 2000, Gruppo Rossetti a luat decizia deschiderii unei fabrici de feronerie in Arad, efectuand o investitie de 5 milioane de euro in acest proiect. In prima faza, fabrica din tara noastra a inceput sa produca broaste si cilindri, iar ulterior s-a extins si in domeniul executiei de manere din alama. 

- Care este capacitatea de fabricatie a companiei?
- In momentul de fata, la fabrica din Arad avem o capacitate lunara de productie de 80.000 de cilindri, 70.000 de broaste ingropate, 20.000 de broaste aplicate si 20.000 de manere din alama, 70% din livrari efectuandu-se la export, in tari membre ale Uniunii Europene, precum si in state din Asia si Africa (diferenta, de 30%, este constituita de vanzarile din Romania). Astfel, am incheiat parteneriate cu firme specializate in distributie sau direct cu producatorii de tamplarie din toata tara. Trebuie mentionat faptul ca punem un accent important pe calitatea produselor si serviciilor noastre. Pentru aceasta, folosim o tehnologie performanta care, imbinata cu experienta acumulata in acest domeniu si cu utilizarea unei materii prime optime, determina realizarea de produse ce indeplinesc cele mai exigente cerinte ale pietei.

- Cum a evoluat piata de feronerie din Romania, in anul 2008?
- In ultimii ani, nu numai in 2008, piata romaneasca de feronerie a inregistrat o crestere importanta, ca urmare a dezvoltarii sectorului de constructii si, implicit, a domeniului tamplariei termoizolante. Toate produsele pe care le oferim sunt certificate din punct de vedere al conformitatii, astfel incat sa putem indeplini toate cerintele colaboratorilor, care doresc elemente de calitate, cu un design deosebit. Certificatele pentru sortimentele comercializate de Rossetti East sunt obtinute in Italia, linia tehnologica fiind, de asemenea, importata din aceeasi tara. Situatia pozitiva ne-a permis ca, in anul 2007, sa inregistram o cifra de afaceri de aproximativ 5 milioane de euro, iar in acest an, ca si pentru 2009, preconizam o crestere de 10% a rezultatelor financiare. Deocamdata, nu ne asteptam sa consemnam o majorare spectaculoasa a livrarilor, deoarece producem in limitele capacitatii de fabricatie. Pentru partenerii nostri din Romania, dispunem de produse aflate permanent in stoc (intr-o cantitate suficienta pentru a onora comenzile curente), termenul maxim de livrare fiind de 48 de ore. Derulam operatiuni de export numai pe baza de comenzi ferme, astfel incat perioada de livrare catre colaboratorii din strainatate se situeaza intre 30 de zile si 60 de zile.

- Precizati principalele dificultati intampinate in ultima perioada.
- Nu pot afirma ca au existat dificultati majore, insa principala dificultate pe care o intampinam in momentul de fata este legata de piata fortei de munca. Pentru a solutiona acesata problema, oferim persoanelor care doresc sa lucreze in cadrul echipei noastre posibilitatea de a se califica la locul de munca. Totodata, concurenta este mare pe piata de feronerie, fiind vorba atat de firme producatoare in Romania, cat si din afara tarii. Exista si competitie neloiala, dar nu ne afecteaza in mod direct, Rossetti East avand parteneriate stabile cu clientii sai, care impun standarde ridicate atat din punct de vedere al calitatii, cat si al designului. Pentru anul 2009 ne propunem dezvoltarea retelei de distributie pe plan national. In acest sens, intentionam sa participam la cat mai multe manifestari expozitionale, pentru a consolida imaginea firmei si a ne promova produsele in zonele cu potential.