ROLLOTEC: Continuare a investitiilor in pofida contextului economic Imprimare
Producatori & Furnizori 02 Feb 2010 03:00
Compania Rollotec (din Secuieni, judetul Harghita) s-a infiintat in anul 1997, avand ca obiect de activitate fabricarea produselor din domeniul tehnicii de umbrire. Societatea importa semifabricatele si componentele necesare procesului de fabricatie de la firma germana Warema, una dintre cele mai importante grupuri din domeniul tehnicii de umbrire in Europa. Rollotec importa, de asemenea, o gama larga de parasolare (peste 15 tipuri si 100 de culori) si storuri.

Karácsony Sándor, director comercial al Rollotec:
"Datele financiare pe care le avem la dispozitie ne indica faptul ca nivelul cifrei de afaceri din 2009 s-a mentinut, fiind comparabil cu veniturile aferente anului anterior. Chiar daca, pana la sfarsitul exercitiului financiar actual, este posibil sa apara mici modificari, acestea nu se vor concretiza decat prin scaderi nesemnificative, de unul sau doua procente. Aceasta nu inseamna ca actuala criza nu ne-a afectat activitatea, fiind nevoiti sa depunem eforturi sporite, pentru aceleasi rezultate. Cu alte cuvinte, echipele proprii de vanzari au avut un volum mult mai mare de munca, fara ca aceasta sa se reflecte intr-o imbunatatire a rezultatelor. Totusi, situatia Rollotec este optima, in conditiile in care ne raportam la realitatea consemnata in prezent pe piata locala de tamplarie termoizolanta. Pentru a preveni o deteriorare a rezultatelor, am procedat, totusi, la o alocare mai atenta a resurselor, evitand, astfel, eventualele pierderi. Mai mult, in 2009 nu am aplelat la solutia disponibilizarilor si ne-am aflat chiar in situatia de a face angajari, in special pentru a completa echipele de la departamentul de montaj. Situatia pozitiva s-a datorat sporirii cererii, mai ales pe segmentul beneficiarilor din zona Capitalei, unde am derulat cateva contracte importante la proiecte de mari dimensiuni. Speram ca tendinta sa se pastreze si in perioada urmatoare si sa ne permita consolidarea pozitiei pe piata. In ceea ce priveste investitiile din 2009, am avut din nou o abordare atipica, continuand sa implementam programele din agenda, indiferent de starea generala mai putin buna a economiei. Astfel, am inaugurat o noua hala in judetul Harghita, avand destinatia unui spatiu de productie si depozitare. Referitor la proiectele pentru 2010, nu se poate face, inca, nicio afirmatie, intrucat bugetele nu au fost definitivate, dar este de asteptat sa continuam aplicarea aceleiasi strategii de dezvoltare. Dintre problemele pe care le intampinam in activitatea cotidiana, cele mai dificile sunt legate de revenirea practicilor de indisciplina financiara, fapt care ne-a determinat sa devenim mai atenti la intocmirea contractelor si la alegerea partenerilor. Consideram ca o revenire completa a pietei va fi posibila abia dupa primul semestru din 2011, intrucat, asa cum se stie, produsele de tamplarie pot fi incluse in categoria finisajelor si, astfel, in mod sigur vor aparea decalaje de minimum 6 luni intre momentul relansarii activitatii in constructii si cel al redresarii sectorului de ferestre si accesorii"