SMARTRADE: Majorare cu 60% a cifrei de afaceri in primul semestru Imprimare
Producatori & Furnizori 12 Aug 2010 09:15
Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia pietei specifice, Sorin Alexandru Mocanu, director general al firmei Smartrade, a precizat ca segmentul specific s-a diminuat cu 50% in anul 2009, pe fondul accentuarii crizei economice si a blocajului financiar. In primele sase luni din 2010, societatea a intrat si pe piata din Bulgaria unde a incheiat parteneriate cu firme specializate in distributia de parchet. In perioada urmatoare compania are in vedere consolidarea pozitiei pe piata, prin extinderea retelei de distributie.
 
 
 - Cum a evoluat segmentul de piata specific in anul 2009 si in primul semestru din 2010?
- Segmentul reprezentat de livrarile de parchet din bambus s-a contractat in anul 2009 cu aproximativ 50% fata de 2008, urmand acelasi trend ca al pietei altor elemente pentru pardoseala. Datele sunt bazate pe volumul importurilor (informatii furnizate de INS). In prima parte a anului 2010 volumul importurilor s-a majorat simtitor fata de perioada similara din 2009, cel mai probabil datorita optimismului cu privire la revenirea economiei. Totusi vanzarile firmelor specializate nu au confirmat indicativul respectiv, livrarile efective consemnand o stabilizare, fiind aproape similare celor din 2009.
- Descrieti modul in care criza financiara a afectat activitatea Smartrade.
- Criza financiara a avut ca principal efect o scadere simtitoare a marjelor de profit, determinata si de fluctuatia foarte mare de pe piata valutara. Pe fondul cresterii cotatiei dolarului american si nemodificarii preturilor exprimate in moneda nationala, marja de profit a companiei a scazut la mai putin de o treime. Totusi, recesiunea inseamna si o perioada de oportunitati, intrucat au ramas in piata mai putini competitori, respectiv cei cu adevarat seriosi si dedicati activitatii pe care o desfasoara.
-Care este zona unde s-au inregistrat cele mai multe livrari?
- Din punct de vedere geografic, cele mai mari vanzari s-au inregistrat in Bucuresti si in Banat. In acest an, ne-am extins si pe piata din Bulgaria unde s-au incheiat parteneriate cu firme specializate in distributia de parchet. Totusi, rezultatele pe aceasta piata au ramas inca sub asteptari. In prima jumatate a anului 2010, cifra de afaceri in euro a crescut cu aproximativ 60%.
- Ce categorie de produse a inregistrat cele mai multe cereri?
- Cele mai mari cresteri au fost consemnate in cazul parchetului de bambus densificat, care este si varful nostru de gama, incluzand cele mai performante modele. Acesta este un tip de parchet foarte dur si rezistent, care are si un aspect deosebit. Tot anul acesta a fost introdus in portofoliul companiei si parchetul de bambus densificat cu sistem de prindere tip “click”, fiind o noutate pe piata romaneasca. Practic, montajul devine mult mai facil, se elimina folosirea adezivului, iar sistemul de prindere este foarte stabil.
- Ce prevede strategia pentru dezvoltarea companiei in intervalul urmator?
- In perioada urmatoare se intrevede consolidarea pozitiei pe piata, prin marirea numarului de parteneri care ne distribuie produsele. In acest sens suntem in discutii cu mai multe retele de bricolaj, care ar putea deveni colaboratorii nostri. Totodata, se doreste accesarea altor piete din tarile invecinate.
- Care sunt problemele intampinate in bransa?
- Principala problema este legata de instabilitatea foarte mare atat din punct de vedere legislativ (modificarile Codului Fiscal), cat si fluctuatia pietei valutare. Cererea ramane in continuare la niveluri foarte mici, ceea ce face foarte dificila reajustarea preturilor ca urmare a evolutiei cursului valutar. Din acest motiv, mai multi concurenti au abandonat aceasta piata, cel putin pentru o anumita perioada de timp. Pentru informatii suplimentare, www.classbambus.ro