Welthaus implementeaza procedurile specifice marcajului CE Imprimare
Producatori & Furnizori Publicat de Simona Ene 13 Mar 2008 02:00

Ioana Ruxandra Welther (23 de ani)
Functia:
director de marketing, Welthaus;
Experienta profesionala: 5 ani in domeniul tamplariei termoizolante;
Studii: Facultatea de Business, Universitatea Babes Bolyai - Cluj Napoca;
Hobby: muzica, inot, calatorii.

Compania Welthaus - Zalau este specializata in realizarea de tamplarie din PVC si geam termoizolant, avand parteneri ca Gealan Romania, Saint-Gobain Glass si Roto. In 2005, firma a implementat sistemul integrat de management al calitatii ISO 9001:2000, iar in prezent parcurge procedurile de obtinere a dreptului de aplicare a marcajului de conformitate CE.

- Estimati evolutia activitatii proprii pentru anul 2008.
- Daca in 2007 am inregistrat o dublare a productiei (atat in termeni valorici, cat si cantitativi), pentru 2008 estimam o crestere cuprinsa intre 30% si 50% a vanzarilor. Deocamdata, piata se afla intr-o etapa sustinuta de dezvoltare, trendul ascendent continuand pe termen mediu. Ne axam pe imbunatatirea calitatii si majorarea randamentului, concomitent cu modernizarea liniilor de productie. Anul trecut, cifra de afaceri a companiei Welthaus s-a situat la 8 milioane de lei, iar in 2008 se preconizeaza venituri maxime de 15 milioane de lei. In prezent, derulam contracte a caror valoare insumeaza circa 3 milioane de lei, dintre care se disting: furnizarea de tamplarie la Hotelul Popasul Romanilor (situat pe drumul E60), instalarea de ansambluri termoizolante la 12 imobile cu 600 de apartamnete in cartierul Floresti, echiparea cu ferestre/usi a 20 de vile in Debrecen - Ungaria (complexul Also To) si altele. De asemenea, avem parteneriate stabile cu 5 companii din sectorul constructiilor, care efectueaza comenzi de un milion de lei/an.

- Cum se structureaza oferta proprie?
- Pentru fabricarea tamplariei din PVC, folosim preponderent seria hexacamerala Gealan S8000, cu o pondere de 80% din vanzarile totale. In prezent, avem doua linii automate de productie, cu o capacitate de 180 u.f./schimb. Utilajele, de ultima generatie, sunt coordonate in mod centralizat, printr intermediul unui software realizat de specialistii nostri. De asemenea, dispunem si de echipamente pentru fabricarea de geam termoizolant, cu un randament de 300 de unitati/schimb. Livrarile de vitraje catre terti constituie circa 50% din  productia totala. Realizam, in general, sortimente Low-E cu argon, insa, ca urmare a noilor cerinte cu privire la coeficientul de transfer termic, folosim si alte tipuri de gaz inert (kripton).

- Prezentati evolutia pietei din 2007 si tendintele specifice anului in curs.
- Anul trecut, pe fondul cresterii volumului de investitii imobiliare, segmentul de piata specific activitatii Welthaus s-a dezvoltat corespunzator. Astfel, au aparut noi perspective pentru realizarea produselor tipizate, tendinta care se va accentua la nivelul lui 2008. Investitiile proprii au vizat sporirea capacitatii de productie la 150 u.f./schimb si urmeaza sa alocam fonduri pentru dezvoltarea  sistemului logistic, astfel incat sa avem in stoc ansambluri standardizate. Tamplaria de serie reprezinta o optiune viabila pentru antreprenori si arhitecti, deoarece achizitia de ferestre/usi din aceasta categorie presupune o investitie cu 15% mai mica fata de cea aferenta procurarii ansamblurilor la comanda.

- Ce presupune aplicarea marcajului CE pentru o firma din bransa de tamplarie?
- Aplicarea marcajului CE presupune atat o verificare riguroasa a calitatii ansamblurilor, cat si respectarea standardelor armonizate in domeniu. Totodata, este necesara testarea initiala a produselor (fie de fabricant, fie de organismul de certificare). Compania care obtine dreptul de utilizare a simbolului CE trebuie sa efectueze un control intern permanent al procesului de fabricatie. De asemenea, va detine un certificat de conformitate pentru produse, acordat de un organism certificat in Uniunea Europeana.

- Expuneti cateva aspecte referitoare la problema deficitului de personal calificat.
- Tinand cont de faptul ca realizarea de tamplarie din PVC reprezinta o activitate economica relativ noua in Romania, personalul se califica la locul de munca, majoritatea angajatilor provenind din alte sectoare industriale. Intrucat nu exista colegii tehnice de profil, instruirea se face haotic, fara o programa bine definita. Institutiile de stat abilitate nu aplica o metoda unitara si transfera responsabilitatea derularii cursurilor de perfectionare profesionala catre firme ai caror reprezentanti nu cunosc procedeele de fabricare a ansamblurilor din PVC. In unele cazuri, acestea dispun de angajati specializati in productie, insa acestia nu sunt abilitati din punct de vedere pedagogic/metodologic. Consider ca procedura optima o reprezinta scolarizarea prin intermediul marilor companii furnizoare de sisteme.