WIENERBERGER: Cererea puternica si vremea buna aduc o crestere de 15% in T1 Imprimare
Producatori & Furnizori Publicat de Cosmin Dincu 17 Mai 2019 07:38
Intr-un raport extins prezentat recent investitorilor institutionali, managerii Wienerberger au aratat ca, din punct de vedere al incasarilor, la nivel de grup, in primul trimestru al anului 2019, corporatia si-a sporit rulajul cu +15%, atingand un prag-record din punct de vedere istoric (mai precis, aceste prime trei luni au reprezentat cel mai puternic trimestru de initiere a afacerilor din istoria de 200 de ani a grupului), dar s-a evidentiat si ca profitul operational EBITDA ajustat (like-for-like - LFL) s-a majorat cu +89%, ceea ce demonstreaza clar efectele pozitive ale actualei strategii de afaceri, axata pe o regrupare a diviziilor pentru cresterea eficientei, precum si faptul ca actuala perioada este foarte dinamica pentru Wienerberger.
Comentand rezultatele respective, Heimo Scheuch, CEO al grupului austriac, a subliniat: „Majorarea indicatorilor financiari ce denota performanta Wienerberger – si anume incasarile, ce au ajuns la un nivel record absolut pentru primul trimestru al unui an, mai precis la 776,8 milioane de euro (+6%) si EBITDA ajustat, care s-a plasat la 109 milioane de euro (+89%, ceea ce a marcat de asemenea un record istoric) ne incurajeaza sa aplicam in continuare strategia generala de afaceri ce are efecte pozitive, numeroase proiecte fiind dezvoltate in ceea ce priveste inovarea si digitalizarea. Cresterea profitabilitatii si performanta operationala deosebita, ce au generat majorari organice pentru toate diviziile, ne determina sa investim in noi proiecte de dezvoltare, sa ne optimizam portofoliul si sa implementam alte masuri de sporire a eficientei. Pozitionandu-ne astfel pentru a ne urma calea dezvoltarii, pentru intregul an financiar in curs suntem in masura sa confirmam estimarile initiale – si anume atingerea unui nivel al EBITDA ajustat cuprins intre 560 milioane de euro si 580 milioane de euro. Actualmente, gratie implementarii consistente a strategiei corporatiste, profitabilitatea a atins un nivel record, iar cifrele referitoare la vanzari sunt extrem de satisfacatoare, pe fondul unei cereri puternice si conditiilor meteo favorabile, beneficiindu-se si de efectul ajustarilor de pret, implementate inca din 2018, pentru a contracara inflatia anticipata a costurilor”.
Tocmai aceste tendinte, vizibile mai ales in zona de est a continentului (unde s-au constatat salturi semnificative ale cererii si, implicit, ale vanzarilor Wienerberger), au facut ca afacerile noii divizii Wienerberger Building Solutions sa se majoreze cu +18% in intervalul de referinta, la peste 476,6 milioane de euro, cu un indice EBITDA ajustat ce s-a dublat si a ajuns la 85,7 milioane de euro. Totodata, divizia Wienerberger Piping Solutions, fructificand avantajul dat de cererea optima de pe piata si pornind cu o structura mult imbunatatita a costurilor, si-a majorat rulajul cu +9%, la 224 milioane de euro si a consemnat un indicator EBITDA ajustat in crestere (pana la 17,7 milioane de euro). In fine, dar nu in ultimul rand, divizia nord-americana - The North America Business Unit - a raportat indicatori de exceptie atat pentru afacerile cu elemente de zidarie (caramizi), cat si pentru cele cu tubulatura, raportand un rulaj de 75,9 milioane de euro in primul trimestru din 2019 (cu un salt de +16%), in timp ce EBITDA ajustat a fost de 5,6 milioane de euro.
***
De la inceputul lui 2019, an in care celebreaza a 200-a aniversare si 150 de ani de prezenta in cadrul Bursei de Valori din Viena, Wienerberger si-a restructurat diviziile, in vederea cresterii eficientei acestora si pe fondul implementarii programului ambitios de dezvoltare Fast Forward 2020. Astfel, toate afacerile europene cu materiale de constructii, derulate la nivel de grup, s-au reunit deja in cadrul diviziei Wienerberger Building Solutions, cu diverse game sortimentale pentru zidarie, fatade, acoperisuri si lucrari de pavare. In acelasi timp, Wienerberger Piping Solutions reuneste toate afacerile cu tubulatura din Europa, avand ca obiectiv pe termen lung dezvoltarea de solutii pentru infrastructura „smart” in domeniul alimentarii cu apa/ evacuarii apelor uzate, solutii pentru constructii noi si renovate, aplicatii speciale pentru industrie si sectorul energetic etc. Nu in ultimul rand, divizia North America Business Unit urmeaza sa implementeze in continuare strategia sa focalizata pe crestere organica si pe expansiune regionala, prin intermediul unei politici de achizitii selective si sustinute. Pentru informatii suplimentare, www.wienerberger.com