Beneficii de imagine, prin comunicare organizationala Imprimare
Punct de vedere Publicat de Camelia Pantel 11 Feb 2015 09:49
Pentru multe dintre companiile din domeniul tamplariei termoizolante, comunicarea organizationala se desfasoara destul de dificil, desi exista o multitudine de motive, dar si mijloace prin care aceasta ar putea sa se deruleze in cele mai bune conditii. Definita ca un proces activ prin care se schimba informatii intre un emitator si un receptor printr-un canal de transmitere, comunicarea le-ar putea aduce firmelor din acest sector numeroase avantaje si o vizibilitate speciala. Deosebit de apreciat in alte tari, se pare insa ca procesul comunicarii trebuie sa mai astepte putin pentru a-si castiga locul binemeritat in activitatea firmelor de profil din Romania.
Tehnicile de comunicare pot ajuta o firma sa-si creeze si sa-si mentina o imagine favorabila in domeniu, sa-si prezinte mai bine politica organizatiei, sa-si indeplineasca obiectivele sau sa stabileasca relatii de colaborare cat mai bune cu diversi parteneri. Exista chiar un tip special de comunicare externa, denumit comunicare de promovare, prin intermediul careia institutia in cauza mentine legatura cu exteriorul. Potrivit studiilor specializate, formele acestui tip de comunicare externa sunt: articolele realizate despre organizatie in publicatii de referinta, publicitatea (realizata fie prin mijloace proprii, fie cu ajutorul mass-media), promovarea vanzarilor, sponsorizarile (prin finantarea unor activitati culturale sau sportive), mecenatul (reprezinta un ajutor financiar sau logistic acordat ONG-urilor, artistilor etc.), organizarea unor zile de tipul “portilor deschise” sau desfasurarea unor actiuni de consiliere si ajutorare a altor institutii similare. Le-am enumerat pe toate pentru a intelege ca un procent foarte redus din firmele care activeaza in domeniul tamplariei desfasoara activitati de acest tip.
In ceea ce priveste vizibilitatea prin intermediul articolelor, nu toate companiile din acest domeniu inteleg ca este benefic sa comunice date despre evolutia activitatii, cele mai numeroase dintre acestea motivandu-si alegerea prin aceea ca nu doresc sa ofere informatii care sa ajunga la concurenta sau prin faptul ca au suficiente comenzi. Aceste doua motive palesc clar in fata avantajelor care pot fi obtinute prin comunicarea transparenta a realitatii, construirea unei imagini ajutand deopotriva activitatea interna si externa. Pentru a intelege atitudinea neflexibila din acest domeniu, este suficient sa accesam cat mai multe site-uri ale firmelor din bransa pentru a observa ca poate nici 10% dintre acestea nu au informatii actualizate, in conditiile in care mediul online este unanim apreciat la nivel international. Nu in ultimul rand, evenimentele si initiativele sociale de-a lungul unui an pot fi cu greu identificate, alt motiv care ne determina sa afirmam ca transparenta acestui domeniu este deocamdata destul de restransa.
Incheiem prin a le multumi tuturor firmelor care comunica, dar si prin a le invita pe toate celelalte ca, la inceputul acestui an, sa puna un nou inceput si in demersurile de comunicare pe care le intreprind.