PROTRUCK: Incasari in crestere cu 10% planificate pentru 2012 Imprimare
Utilaje & Echipamente Publicat de Simona Ene 22 Mar 2012 10:35
Catalin Ghita (47 de ani)
Functia/Firma: director general, Protruck Center;
Experienta profesionala: 12 ani in domeniul comercializarii utilajelor pentru constructii.
 
Peste 70% din comenzile de utilaje pentru constructii indeplinite in 2011 de societatea Protruck Center (din Glina, judetul Ilfov) au vizat livrari catre firme ce au accesat fonduri nerambursabile pentru dezvoltare, procentul fiind chiar mai mare in cazul altor companii din domeniu. In conditiile actuale, investitiile finantate din surse europene reprezinta o componenta de baza in evolutia activitatii din domeniul constructiilor si, implicit, in evolutia activitatii societatilor ce comercializeaza utilaje specifice. Firma Protruck distribuie, pe plan autohton, utilajele pentru constructii marca New Holland, utilaje permanent imbunatatite la nivel de motorizari, consum de carburant si alte functionalitati. Astfel, la finele anului 2011, New Holland a lansat noua gama de echipamente.  
 
Ce nivel al incasarilor estimati pentru 2012?
Avand in vedere faptul ca mizam pe potentialul de dezvoltare din 2012 a pietelor carora ne adresam, pentru anul in curs ne-am propus realizarea unei cifre de afaceri in crestere cu 10% fata de 2011. Un alt factor pe care se bazeaza aceste previziuni este reprezentat de optimizarea strategiilor de marketing si promovare, care au ca scop pastrarea actualilor clienti si completarea portofoliul cu parteneri noi. Compania noastra a realizat in 2011 incasari in valoare de 22,7 milioane de euro, in scadere fata de anul fiscal precedent (cand am consemnat venituri de 27,7 milioane de euro).  
 
Care este strategia companiei pe termen mediu?
In ceea ce priveste extinderera activitatii proprii, consideram ca in urmatorii trei ani nu vor fi necesare investitii majore intrucat pietele pe care activam nu au ajuns nici macar la nivelul valoric din 2008. Avand in vedere faptul ca este extrem de dificil de prezis o crestere importanta si definitorie a unor linii de business delimitate strict, strategia companiei noastre pe termen scurt si mediu consta in identificarea rapida si eficienta a tuturor oportunitatilor de afaceri din domeniu si plierea rapida si profesionala a procedurilor interne proprii pe specificul acestora. In plus, avem in vedere identificarea permanenta a mijloacelor de reducere a costurilor de distributie, fara a afecta calitatea serviciilor oferite - astfel incat sa putem raspunde solicitarilor stringente ale clientilor actuali - respectiv criteriilor de pret mic si calitate sporita.  
 
Cum a evoluat sectorul specific in 2011?
De la cele 600 de unitati livrate in 2010 pe plan intern, anul trecut au fost comercializate aproximativ 1.000 de echipamente pentru constructii. Sporirea vanzarilor din bransa a fost sesizabila inca de la finele lui 2010, comenzile pentru utilaje cunoscand o majorare continua in fiecare trimestru din 2011. Exceptie au facut ultimele trei luni ale anului din cauza diminuarii volumului lucrarilor de constructii din sezonul rece.
 
Ce tendinte se contureaza pe piata interna specifica?
Avand in vedere investitiile ce se impun in infrastructura tarii in perioada urmatoare, precum si rezultatele centralizate de la finele anului trecut pe segmentul de piata specific, estimam o dezvoltare continua a bransei in urmatorii ani. In ceea ce priveste orientarea utilizatorilor, cei mai multi prefera fie sistemele de leasing operational, fie de mentenanta si reparatii pe termen lung, fie doresc sa aiba siguranta unei preluari de catre distribuitor a echipamentelor dupa un anumit termen, la un pret rezonabil. In aceste conditii, Protruck se pregateste intens pentru lansarea, in cel mai scurt timp, a unor astfel de instrumente, mai ales ca piata specifica traverseaza schimbari majore.