Agenda Constructiilor
Marti, 14 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - McKinsey anunta schimbari majore de paradigma pentru noua normalitate
McKinsey anunta schimbari majore de paradigma pentru noua normalitate
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Ovidiu Stefanescu 29 Iun 2020 05:53
Confruntate cu presiuni constante in directia optimizarii costurilor si imbunatatirii performantelor operationale, multe companii au intreprins deja actiuni concrete pentru a spori inclusiv eficienta functiilor de suport. Statisticile arata ca 80% dintre firmele incluse in clasamentul Forbes 500 folosesc deja un model centralizat de servicii partajate, insa in majoritatea cazurilor este vorba doar despre o abordare superficiala, fara a se exploata, la intensitatea necesara, potentialul acestor oportunitati. Ingrijorator este, de asemenea, faptul, ca multe organizatii au pierdut deja timp pretios in dezbaterea oportunitatii unei astfel de abordari, incercand sa afle daca este rentabil sa se focalizeze pe procese si functii centralizate pentru majorarea eficientei sau sa-si automatizeze activitatea prin tehnologiile digitale disponibile. Pandemia Covid-19 nu a facut altceva decat sa accelereze procesele, creand o fereastra utila pentru acele entitati care si-au propus sa reconfigureze modul de lucru al functiilor de suport. De aceea, expertii McKinsey considera ca in noua normalitate companiile care aleg ca mai intai sa-si centralizeze procesele vor afla foarte curand ca se impune o digitalizare a acestora. O asemenea abordare, de tipul „actioneaza si apoi aplica toate corectiile necesare” nu este intotdeauna de dorit, fiind uneori indicata abordarea prin care progresul rapid este asigurat prin automatizare, urmata ulterior de centralizarea operatiunilor. Obiectiv insa, ordinea in care se realizeaza cele doua etape depinde in mare masura de o combinatie unica de circumstante si de nevoile aferente. Indiferent de calea pe care o alege o companie, exista un set clar de masuri care au rolul de a imbunatati rezultatele, esential fiind stoparea dezbaterilor si trecerea la actiunea directa. Ambele metode – centralizarea intai sau automatizare intai – au capacitatea de a spori calitatea serviciilor prestate, precum si a tuturor functiilor de suport. Decat sa se urmareasca implementarea exclusiva a uneia dintre ele, mai rationala ar fi combinarea lor inteligenta, urmarind  cinci reguli de baza – si anume: adaptarea digitalizarii in functie de specificul masurabil al fiecarei operatiuni (de exemplu, pentru achizitiile de marfuri si materiale comune pentru alimentarea ciclurilor de productie este recomandat un nivel inalt de automatizare, ceea ce nu este indicat in schimb in cazul achizitiilor strategice, unde decizia se ia exclusiv de personalul specializat); standardizarea proceselor folosind un sistem logic unitar; consolidarea platformelor IT si a bazelor de date; incurajarea dezvolarii unei puternice culturi organizationale; asigurarea unei viteze ridicate de reactie. Pentru informatii suplimentare, click aici
 
ABONARE REVISTEhiltiRAWLPLUGALLBIMSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
MAKITA
CONCEPT STRUCTURE
strabag nivel 1
quadratum
concelex
Ubitech
viarom
leviatan
ERBASU CONSTRUCT
theda mar
CDS
Acvatot 2019
EDIT-Structural
ness project
siniat
rigips
noark

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
INNOCONSTRUCT2024
top 500
ROGBC 2016
econet
top 500
AICPS_30
ef-de-n

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander