Agenda Constructiilor
Luni, 29 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - RAILWORKS: Contract de 1,34 miliarde lei pentru modernizarea CF Caransebes - Lugoj
RAILWORKS: Contract de 1,34 miliarde lei pentru modernizarea CF Caransebes - Lugoj
Infrastructura Publicat de AG&F 18 Dec 2023 12:18
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, in valoare de 1,34 miliarde lei, fara TVA, pentru Lotul 1 Caransebes – Lugoj, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ, finantat cu fonduri nerambursabile prevazute in Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil. Contractul a fost semnat de reprezentantul CFR SA, directorul general Ion Simu Alexandru, si cei ai asocierii RailWorks, reprezentata de Gabriel Stanciu din partea Alstom Transport SA (lider) si Mihai Huma din partea Arcada Company SA. Serviciile de supervizare a constructiei vor fi asigurate de compania TPF Inginerie.
"Am semnat ultimul contract, in valoare de 1,34 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebes – Timisoara – Arad (162,19 km) si anume Lotul 1 Caransebes – Lugoj, o sectiune care va fi proiectata inclusiv pentru dublarea liniei pe o lungime a traseului de cca 32 de km. Semnarea acestui ultim contract reprezenta practic finalizarea etapei de contractare pentru unul dintre cele mai mari proiecte de dezvoltare a infrastructurii din cadrul PNRR, pe care trenurile de calatori vor circula, din anul 2027, cu o viteza maxima de 160 km/h.
 
 
Avem in acest moment semnate toate cele 8 contracte, inclusiv consultanta, o investitie cu o valoare totala de peste 6,88 miliarde lei pentru modernizarea tronsonului de la Caransebes la Arad. Fiind o investitie esentiala pentru continuarea dezvoltarii infrastructurii feroviare in zona de vest retelei nationale si conditionata de respectarea termenelor prevazute de PNRR, astept din partea antreprenorilor sa-si respecte obligatiile contractuale, in contextul in care, asa cum am declarat si la semnarea celorlalte trei contracte, ei sunt cei care elaboreaza inclusiv proiectele tehnice, in baza carora vor executa lucrarile de modernizare, ceea ce inseamna ca din start eliminam «eventualele probleme de proiectare», asa cum s-a intamplat in celelalte proiecte feroviare de modernizare, in care proiectarea si executia lucrarilor au fost incluse in contracte separate", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Asocierea RailWorks va elabora proiectul tehnic si va executa lucrarile de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza maxima de 160 km/h pe sectiunea Caransebes – Lugoj (lotul 1), in lungime de 39,56 km, inclusiv dublarea liniei CF pe o lungime de 31,69 km, lucrari civile in 4 statii CF, cea mai importanta fiind statia CF Caransebes, care va avea inclusiv o cladire de mentenanta si pasarela edilitara, 2 halte de calatori, lucrari de modernizare a lucrarilor de arta – 12 poduri si 49 podete, construirea unui pasaj superior la intrarea in Lugoj (DJ 584), montarea de sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferata, lucrari specifice de exploatare feroviara, dar si lucrari de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) pe intregul traseu de 39,56 km.
Durata contractului, in valoare de 1,34 miliarde lei, fara TVA, este de 42 de luni pentru proiectare si executie, din care 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic si 36 de luni pentru executia lucrarilor.
 
 
Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale ferata pe intregul traseu, servicii feroviare moderne in spatiile destinate publicului calator, imbunatatirea conditiilor de exploatare si operare feroviara, necesare maximizarii volumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:
  • imbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h;
  • modernizarea statiilor si haltelor de miscare, adaptand capacitatea de exploatare la volumul de trafic si la necesitatile tehnologice;
  • modernizarea cladirilor statiilor de calatori, construirea de pasarele si ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
  • dublarea liniei (functie de conditiile de relief);
  • lucrari poduri/podete, sistem de drenaj, imbunatatirea terenului de fundare si a terasamentelor;
  • lucrari pentru rridicarea niveletei caii si protectia antierozionala a terasamentului de cale ferata in zonele inundabile;
  • montare de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata ce strabat localitati;
  • instalatii de centralizare electronica si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
  • montarea de incalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, in statii, in halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele inzapezirii liniei CF.
Linia de cale ferata Caransebes – Timisoara – Arad (162,19 km) beneficiaza de finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020-2030.
 
RAWLPLUGSISECAMABONARE REVISTEALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
theda mar
leviatan
EDIT-Structural
rigips
noark
quadratum
siniat
concelex
viarom
strabag nivel 1
CDS
MAKITA
Acvatot 2019
ness project
ERBASU CONSTRUCT
CONCEPT STRUCTURE
Ubitech

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
econet
top 500
AICPS_30
ROGBC 2016
ef-de-n
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander