Agenda Constructiilor
Miercuri, 01 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - HARGHITA-COVASNA: Contract de 27,5 milioane euro pentru reabilitare DJ131
HARGHITA-COVASNA: Contract de 27,5 milioane euro pentru reabilitare DJ131
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 30 Mar 2018 09:57
La limita judetelor Harghita si Covasna, pe traseul DJ 131, a avut loc evenimentul de semnare a ultimelor doua contracte de finantare privind reabilitarea drumurilor judetene regionale, aflate in faza precontractuala in Regiunea Centru, pentru modernizarea traseului interjudetean care porneste din Baraolt si merge pana la Odorheiu Secuiesc, aproape paralel cu DN13/E60, intr-o zona cu frumuseti naturale deosebite, intre care se remarca Cheile Varghisului. Este vorba despre atragerea de fonduri nerambursabile pentru reabilitare unor componente din DJ131 - DJ 133 si DJ 137A, in judetele Harghita si Covasna, pe traseul Baraolt - Varghis - Ocland - Sanpaul - Martinis - Valeni - Feliceni, cu legatura catre DN13A si municipiul din estul judetului Harghita. Proiectele semnate au denumirile ”Reabilitarea DJ 131-DJ 133 -DJ 137A lot 3-DJ 131 KM 38+621 - 54+984; DJ 133 KM 25+000 - 41+866; DJ 137A KM 0+000 - 16+000”, pentru partea din Harghita, precum si ”Reabilitare drum judetean ”Interjud. Covasna - Harghita”, tronson Covasna DJ131 km 22+830 - 38+621”, pentru judetul partener. Proiectele au fost semnate de presedintii celor doua Consilii Judetene, pentru Covasna de domnul Sándor Tamás si pentru Harghita de domnul Csaba Borboly, impreuna cu Simion Cretu, director general ADR Centru, in prezenta reprezentantilor administratiei publice din localitatile de pe traseul acestor drumuri. Finantarea modernizarii acestor artere rutiere, in valoare totala cumulata de peste 171 milioane lei (cca 38 milioane euro), este asigurata de Programul Operational Regional 2014-2020, Axa prioritara 6 - care vizeaza imbunatatirea infrastructurii rutiere de importanta regionala, respectiv Prioritatea de investitii 6.1 - ”Stimularea mobilitatii regionale prin conectarea nodurilor secundare si tertiare la infrastructura TEN-T”, la care se adauga contributia beneficiarilor, judetele Harghita si Covasna.
Ca urmare a corelarii intereselor de dezvoltare ale judetelor Harghita si Covasna, au fost pregatite doua cereri de finantare pentru reabilitarea acestor drumuri judetene, care asigura o conectivitate mai buna a zonei adiacente orasului Baraolt, pe de o parte, cu principalele artere rutiere din sud-estul Transilvaniei, respectiv DN 13, si pe de alta parte, cu ruta din zona de mijloc a Regiunii Centru, care leaga judetul Mures, prin Sovata si apoi Praid, cu Odorheiu Secuiesc si Miercurea Ciuc. Acest traseu trece printr-o zona turistica mai putin cunoscuta, de o frumusete salbatica, prin care a mai fost reabilitat un drum judetean, DJ132 din Harghita, pe ruta nord-sud. Pentru a valorifica mai bine aceasta zona si pentru a creste mobilitatea intr-un areal tot mai cautat de turistii romani si straini, Consiliile Judetene din Covasna si Harghita au pregatit cele doua initiative, care vor asigura modernizarea unui drum important pentru traficul de persoane si bunuri din zona de mijloc a Regiunii Centru, aflata si in apropierea judetelor Brasov, Sibiu si Mures. Proiectele sunt pregatite de asa maniera incat sa raspunda prevederilor acordului de colaborare semnat in urma cu un an intre cele doua Consilii judetene. Aceste cereri de finantare, alaturi de proiectele deja semnate, luna trecuta, de judetele Covasna si Brasov, fac parte din strategia regionala de dezvoltare, care urmareste reabilitarea infrastructurii rutiere in Regiunea Centru, cu accent pe cresterea mobilitatii in zonele unde s-au realizat mai putine investitii in ultimii ani. Concret, prin toate cele patru proiecte depuse de judetele Brasov, Harghita si Covasna (cu doua cereri de finantare) se va moderniza o legatura rutiera importanta intre DN13 si zona Sovata-Praid, prin Baraolt - Odorheiu Secuiesc. Astfel, se completeaza traseul drumurilor judetene din Regiunea Centru cu conexiuni catre cele mai importante trasee rutiere, catre caile ferate de mare viteza, dar si catre aeroporturile existente, sau in curs de dezvoltare, intr-un areal foarte intins, unde locuiesc peste o treime din cetatenii regiunii.
Documentatia tehnico-economica, devizul general si indicatorii tehnico-economici pentru proiectul de reabilitare a DJ131, de la km 22+830 pana la km 38+621, pana la limita cu judetul Harghita, pe o distanta de aproape 16 kilometri, indica faptul ca valoarea totala a investitiei este de peste 47 milioane lei, respectiv circa 10,4 milioane euro, din care circa 10 milioane euro sunt sume nerambursabile, restul fiind reprezentat de contributia beneficiarului, Consiliul Judetean Covasna. Investitiile pe traseul acestui drum, corelate cu cele din sud, de pe ruta Augustin (BV) - Baraolt - Biborteni - Micfalau, sunt programate sa se finalizeze pana in ianuarie 2022.
”In ultimii ani am convenit cu colegii mei din conducerile judetelor Harghita si Brasov sa gandim strategic, pentru viitor. Este important sa ne unim fortele, sa generam proiecte comune, sa ne completam investitiile deja demarate, sau sa cream legaturi mai trainice intre ceea ce am realizat pana acum. Acest proiect, dezvoltat in parteneriat cu judetul Harghita, completeaza investitiile pe care le derulam prin actualul program de finantare, REGIO 2014-2020, dar are legatura si cu ceea ce am inceput in urma cu mai bine de sapte ani, prin reabilitarea DJ 121, tot cu fonduri europene. Investim pentru a sustine viitorul acestui areal din zona mediana a Regiunii, pentru a atrage oamenii catre noul traseu al apelor minerale, Baraolt-Biborteni-Malnas Bai, pentru a facilita legaturile catre punctele de mare interese Sovata si Praid, dar si pentru a reabilita drumurile care nu sunt intr-o stare foarte buna, ca sa raspundem doleantelor cetatenilor. Suntem siguri ca vom facilita nu doar accesul rutier, dar si posibilitatea de interconexiune cu caile ferate, fie pe magistrala Brasov-Sighisoara-Teius, cu oprire la Augustin, fie pe ruta Brasov-Sfantu Gheorghe-Toplita-Deda. Dupa aceasta investitie, va creste siguranta circulatiei si atractivitatea turistica a acestei zone”, a declarat domnul Sándor Tamás, Presedintele CJ Covasna.
Portiunea de DJ 131 si traseele reabilitate de pe parcursul DJ 133 si respectiv 137A din judetul Harghita, reprezinta peste 48 km, aflati in acest moment intr-o stare precara, dar care au legatura catre unul din drumurile reabilitate cu fonduri REGIO in precedenta perioada de finantare, DJ 132, de la Vlahita la Ocland, prin Lueta. Circulatia intre localitatile Ocland -- Sanpaul - Martinis - Ulies - Valeni - Feliceni se desfasoara cu dificultate, iar conexiunea orasului Baraolt cu Odorheiu Secuiesc este foarte dificila. De aceea a fost pregatita cererea de finantare pentru reabilitarea celor doua drumuri din Harghita, cu fonduri REGIO 2014-2020, parte a conceptului general de dezvoltare a infrastructurii rutiere din Regiunea Centru, cu conectivitate catre judetele Brasov si Mures. Valoarea totala a proiectului este de peste 124 milioane lei, peste 27,5 milioane euro, din care circa 26 milioane euro reprezinta sume nerambursabile, la care se adauga cofinantarea Consiliului Judetean Harghita. Se estimeaza ca lucrarile sa se incheie pana in luna mai 2022.
”Dezvoltarea infrastructurii de transport in judetul Harghita este pentru noi principala prioritate. Din pacate, am intampinat anumite probleme cu regimul de proprietate, dar am beneficiat de sprijinul colegilor nostri si am reusit sa definitivam aceasta cerere de finantare, astfel, conexat cu precedenta investitie din fonduri nerambursabile, vom asigura o buna infrastructura de transport in zona Homorodului” - a declarat domnul Csaba Borboly, presedintele Consiliului Judetean Harghita.
”Localitatile din zona Odorhei, si municipiul Odorheiu Secuiesc, ca motoarele principale ale economiei judetene, merita si au nevoie de o buna conectivitate intre zona din nordul judetului Brasov, cu judetul Covasna, cu zona apelor minerale. Aceste meleaguri sunt zone extrem de atragatoare, iar prin finalizarea acestui proiect, accesul turistilor in zona se va face mult mai comod” - a subliniat importanta proiectului domnul Bíró Barna Botond, vicepresedintele CJ Harghita.
”Prezentul proiect este cea mai mare investitie in infrastructura de transport din judetul Harghita din ultimii ani, iar odata cu definitivarea retelei rutiere din acest areal, ne putem concentra si pe atragerea de fonduri pentru alte proiecte prioritate pentru cetatenii din Harghita si din regiune” - a precizat domnul Barti Tihamér, vicepresedintele CJ Harghita.
Cu cele doua contracte semnate azi, 29 martie 2018, la nivelul Regiunii Centru sunt semnate zece contracte de finantare in cadrul Axei prioritare 6 din cadrul POR 2014-2020, pentru modernizarea retelei de drumuri judetene care asigura conectivitatea directa cu reteaua europeana TEN-T, fie prin drumuri judetene legate direct, fie indirect (drumuri legate de retea prin intermediul unui drum national modernizat). Valoarea totala a celor zece proiecte de reabilitare a infrastructurii rutiere din Regiunea Centru este de aproape 1,17 miliarde lei, respectiv circa 259 milioane euro, din care peste 250 milioane euro sunt sume nerambursabile, pentru reabilitarea a mai mult de 362 kilometri de retele rutiere. Astfel, sunt depasiti indicatorii din precedenta perioada de finantare, 2007-2013, cand, prin 20 de contracte semnate, au fost reabilitati circa 290 kilometri de drumuri judetene in Regiunea Centru.
”Sustinem cu toata increderea parteneriatele destinate imbunatatirii mobilitatii rutiere interregionale. Am finalizat procesul de contractare, fiind semnate toate contractele de acest gen, cu toate judetele Regiunii. Am completat cu bine lista proiectelor prioritare, finantate din programul REGIO 2014-2020, pentru modernizarea drumurilor judetene care unesc zonele si oamenii regiunii. Se dezvolta astfel cai de circulatie moderne care strabat intregul podis transilvan, aducand cetatenii mai aproape de principalele cai de transport internationale. Ne implicam institutional, alaturi de partenerii nostri din administratia publica judeteana, sa cautam solutiile optime pentru dezvoltarea investitiilor destinate centrelor de transfer intermodal, pentru o si mai buna fluidizare a circulatiei bunurilor din Regiunea Centru. Activitatea noastra urmareste cresterea competitivitatii regiunii, atragerea investitorilor in zonele care au fost pana acum mai putin atractive, pentru a imbunatati viata locuitorilor si pentru consolidarea procesului de dezvoltare economica, locala si regionala, prin inlesnirea legaturilor dintre zonele urbane si cele rurale”, a spus domnul Simion Cretu, director general ADR Centru, referindu-se la importanta proiectelor REGIO 2014-2020 prin care se modernizeaza reteaua regionala de transport rutier.
 
RAWLPLUGABONARE REVISTEALLBIMSISECAMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
MAKITA
ness project
EDIT-Structural
strabag nivel 1
siniat
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
CONCEPT STRUCTURE
quadratum
CDS
concelex
Acvatot 2019
rigips
Ubitech
noark
viarom

Parteneri

top 500
HABITAT
AHK 2022
INNOCONSTRUCT2024
FPSC_2019
econet
ef-de-n
top 500
top 500
ROGBC 2016
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander