ARCH-VISION: Cresterea din constructii nu impulsioneaza piata renovarii locuintelor |
Producatori & Furnizori Publicat de Cosmin Dincu 25 Iun 2018 07:01 |
Potrivit celui mai recent studiu elaborat de expertii companiei olandeze de cercetare si consultanta USP Marketing Consultancy (autori ai studiului Arch-Vision: Barometrul Arhitectural European), ce prezinta noile tendinte ale pietei europene de renovare/reabilitare a locuintelor, cresterea PIB in Europa (de pana la +1% pe an) si saltul consemnat in sectorul de constructii (+2% pe an) nu au impulsionat segmentul de referinta nici ca numar de locuri de munca rezervate echipelor de specialisti, nici in ceea ce priveste sumele alocate de populatie, acesti indicatori fiind insa stabili.
„Astfel, din noua editie a European Home Improvement Monitor rezulta unele discrepante intre cresterea din constructii, in general si ceea ce se intampla in sectorul reabilitarii unitatilor locative, in particular. Chiar daca in ansamblu este vorba de o stabilizare a investitiilor (sumelor cheltuite pentru renovare), situatia este diferita de la o tara la alta. Practic, in Austria, Danemarca, Polonia si Olanda majorarea depaseste 5% (deci se afla peste media europeana din constructii, de +2%). In schimb, in Italia si marea Britanie declinurile sunt ample, avand impact asupra mediei UE”, a declarat Reinier Zuydgeest, unul din autorii studiului.
Unele dintre motivele stagnarii segmentului de piata analizat, identificate in cercetare constau in durabilitatea unor produse folosite la renovari, cum ar fi vopselele, necesitand astfel mai putine lucrari de reparatii si intretinere. De asemenea, consumatorii cheltuie mai mult pentru achizitia de electronice/electrocasnice decat sa investeasca in reabilitari. Abia dupa ce generatia obisnuita sa efectueze lucrari in regim do-it-yourself (DIY) va imbatrani, cota echipelor de meseriasi (segmentul do-it-for-me - DIFM) se va majora in consecinta, astfel incat nu este de mirare ca numarul de locuri de munca pentru asa-numitii „mesteri” este stabil.
|