Agenda Constructiilor
Marti, 19 Martie 2024
Frontale
PAGINA PERSONALIZATA


AGC FLAT GLASS ROMANIA SRL

AGC FLAT GLASS ROMANIA SRL

Adresa: Splaiul Unirii nr. 223, Et. 2, Bucuresti, S3
Telefon: 031/80.53.261
Fax: 031/80.53.262
E-mail: romania@eu.agc.com
Web site: www.yourglass.com
Domenii: Sticla & geam termoizolant
Descriere activitate
Producator de sticla pentru constructii (peste 250 de sortimente).
Prezentare companie/institutie
 
AGC: Parteneriate durabile cu producatorii de geam termoizolant
Divizia locala a AGC Flat Glass Europe, din cadrul concernului nipon Asahi Glass Corporation, si-a mentinut nealterata eficienta economica, realizand in 2012 o cifra de afaceri similara celei raportate in anul fiscal precedent. Stabilitatea companiei a fost asigurata gratie implementarii unei strategii care are in centrul sau focalizarea pe promovarea produselor cu valoare adaugata mare. Actualmente, aproape toate sistemele livrate pe piata autohtona sunt certificate in sistem „cradle-to-cradle”, fapt ce garanteaza obtinerea unui punctaj suplimentar la evaluarile caracteristicilor de sustenabilitate a imobilelor in cadrul carora sunt incluse. In opinia expertilor AGC, trendul dezvoltarii durabile s-a instalat ferm la nivelul Europei Occidentale, urmand ca, in scurt timp, respectiva abordare sa fie aplicata inclusiv in Romania. In ceea ce priveste tendintele de evolutie pe termen scurt si mediu, acestea indica o ajustare pozitiva a eficientei activitatii, ca urmare a incadrarii pe un trend ascendent a preturilor de livrare a produselor vitrate cu destinatie arhitecturala.
 
Dragos Matei, director general al AGC Flat Glass Romania:
„Abordarea subiectului de dezvoltare durabila la nivelul companiei noastre are un istoric bogat, majoritatea produselor specifice livrate pe piata europeana si, implicit, pe cea din Romania avand performante deosebite, ce le recomanda pentru utilizarea la proiecte care urmeaza sa fie certificate intr-unul dintre sistemele internationale. Gratie certificarii «cradle-to-cradle» (marca de certificare autorizata de catre institutul de inovatie cu acelasi nume, din SUA), produsele AGC sunt agreate de multi specialisti de pe mapamond care dezvolta proiecte din categoria respectiva. Prin intermediul acestui sistem riguros de evaluare, este determinata durabilitatea unui produs prin analiza tuturor elementele sale componente, de-a lungul intregului ciclu de exploatare. AGC Glass Europe este primul producator european de sticla ce obtine aceasta certificare pentru sticla float si pentru sortimentul cu pelicula de acoperire soft. Avand in vedere perspectivele de dezvoltare in aceasta directie, suntem optimisti in ceea ce priveste consolidarea pozitiei pe care compania o detine pe piata de profil din Romania”.

Obiectiv de vanzari in valoare de 2.000 miliarde yeni, in 2020
Grupul AGC, din Japonia, are o bogata expertiza in tehnologiile de fabricatie a sticlei si a compusilor fluorurati. Fondata in anul 1907, corporatia a consemnat o evolutie rapida, ajungand ca, in prezent, sa se claseze in topul furnizorilor internationali ce activeaza in domeniul vitrajelor pentru industria auto si pe piata constructiilor. Divizia Asahi Glass Company deruleaza cu succes operatiuni de productie si comercializare in Japonia, Asia/Pacific, Europa si America de Nord, avand, la finele lui 2012, aproape 50.000 de angajati si peste 200 de subsidiare consolidate. La nivelul anului fiscal trecut, datele oficiale indicau o cifra de afaceri de 1.190 miliarde yeni (aproximativ 12,07 miliarde USD), din care incasarile realizate in Europa au totalizat 229 miliarde yeni. Holdingul este prezent in regiune cu 18 linii de productie a sticlei float si un centru de cercetare-dezvoltare, amplasat in Belgia. Importanta acordata pietei UE este deosebita, daca se ia in considerare ponderea de peste 40% a capacitatii de fabricatie existente in regiune. Este posibil insa ca, in viitor, structura respectiva sa inregistreze anumite modificari, ca urmare a orientarii strategice catre zonele aflate in curs de dezvoltare. Presedintele si directorul executiv al concernului, Kazuhiko Ishimura, a declarat ca „strategia de expansiune propusa pentru 2020 - la a carei punere in aplicare este folosita politica manageriala «Grow Beyond» - prevede atingerea a trei obiective principale, si anume: consolidarea si diferentierea tehnologiilor utilizate, orientarea spre solutiile ecologice, respectiv accesarea prioritara a regiunilor in care se consemneaza rate sustinute de crestere. Se va acorda o atentie deosebita mai ales promovarii sistemelor arhitecturale ce garanteaza diminuarea consumului energetic, precum si a celor folosite in domeniul resurselor regenerabile din categoria panourilor fotovoltaice. Toate acestea se subordoneaza ideii centrale de asigurare a unei eficiente optime a companiei, pentru anul 2020 fiind vizata obtinerea unei cifre de afaceri de aproximativ 2.000 miliarde yeni”.
Investitiile in dezvoltare au continuat in timpul recesiunii
Reprezentanta din tara noastra a fost infiintata in anul 2003, iar cifra de afaceri a inregistrat o evolutie optima consecutiva, compania consolidandu-si o pozitie stabila in grupul principalilor furnizori de sticla arhitecturala de pe plan autohton. In primul deceniu de activitate, AGC Flat Glass Romania a livrat produse pentru o serie de obiective de referinta din Bucuresti (dintre care se disting Financial Plaza, World Trade Center, Baneasa Business Park, Charles de Gaulle Plaza, Biblioteca Nationala etc.) si din tara (Palas - Iasi, Petrom - Ploiesti, Pavilionul Vizitatorilor - Stejaru). „Principalul avantaj competitiv de care beneficiaza compania noastra, care contribuie in mod definitoriu la consolidarea vanzarilor si la crearea/mentinerea unor parteneriate durabile cu firmele din industria de prelucrare a sticlei, este constituit de diversitatea portofoliului propriu, alaturi de raportul optim calitate/pret al produselor incluse in acesta. Din punct de vedere financiar, cea mai prolifica perioada in ceea ce priveste AGC Flat Glass Romania a coincis cu intervalul de dezvoltare maxima a sectorului national al constructiilor, cand cresterile anuale depaseau 20%. Au urmat anii de recesiune, pe parcursul carora am reusit insa mentinerea echilibrului necesar asigurarii premiselor pentru relansare. Astfel, desi au fost inregistrate scaderi ale activitatii, investitiile nu au fost stopate, ci dimpotriva, o parte importanta a fondurilor disponibile au fost orientate in directia dezvoltarii de produse cu performante deosebite”, a subliniat Dragos Matei, director general al AGC Flat Glass Romania.
Protectia mediului ramane o preocupare centrala
In prezent, reprezentantii firmei deruleaza un amplu proiect de consolidare a colaborarii cu specialistii din bransa (arhitecti, proiectanti, antreprenori generali), precum si cu diversii investitori, pentru a asigura utilizarea produselor proprii la edificarea obiectivelor importante aflate in curs de executie si in cadrul carora vitrajele au un rol fundamental. „Misiunea noastra a fost si ramane aceea de a promova elemente din sticla care sa depaseasca limitele tehnologiei actuale, contribuind astfel la dezvoltarea industriei de prelucrare. Principiul promovat de AGC Flat Glass este de a imbina cu succes functionalitatea si designul, promovand astfel sortimente deosebit de performante de sticla colorata si/sau artistica. Rezultatul este reprezentat intotdeauna prin obtinerea unor produse care au proprietati optime de siguranta, izolare termica si acustica. De asemenea, doua dintre obiectivele majore, cu aplicabilitate obligatorie, raman: dezvoltarea de noi modele superioare din punct de vedere tehnic si beneficiind de o mai lunga durata de exploatare (caracteristici prin care se urmareste cresterea capacitatii de reciclare), respectiv imbunatatirea proceselor de fabricatie care sa contribuie la pastrarea unui mediu curat, prin utilizarea de tehnologii performante, disponibile inca din acest moment. Astfel, se poate afirma ca orientarea catre protectia mediului se afla in centrul misiunii AGC”, a subliniat oficialul companiei.
Sticla vopsita, pentru aplicatii de anvelopare in sistem ventilat
Pentru a ilustra cele mentionate anterior, in continuare sunt prezentate detalii tehnice referitoare la cele mai recente inovatii lansate de compania japoneza pe piata mondiala de profil. Una dintre acestea este constituita de sortimentul vitrat Lacobel T, ce reprezinta o sticla float vopsita care se preteaza la aplicarea tratamentelor termice de securizare. Spre deosebire de versiunea anterioara, utilizabila doar pentru aplicatii la interior, noul model poate fi inserat in zonele de parapet sau de calcan, fiind folosit in cadrul operatiunilor de placare. In cazul in care este supus unui proces specific de securizare, Lacobel T nu este afectat de socul termic, respectand toate standardele de siguranta valabile la nivelul Uniunii Europene. Dintre avantajele certe ale acestui produs, pot fi mentionate urmatoarele: aspect lucios, uniformitate perfecta a culorii si stabilitate a acesteia dupa aplicarea tratamentului de securizare, instalare simpla, mentenanta facila etc. Principalele aplicatii pentru care este recomandata folosirea Lacobel T sunt constituite de: industria mobilei (mese, birouri, plansete, rafturi, elemente de afisaj), sisteme de anvelopare (realizarea de placari de tip ventilat pentru hoteluri, birouri, centre comerciale etc.), executia de parapeti vitrati etc. Specialistii AGC Flat Glass sugereaza ca procesarea sticlei vopsite sa se realizeze prin intermediul unor cuptoare de securizare ce functioneaza pe principiul convectiei, pentru a obtine rezultatele scontate. De asemenea, furnizorul japonez pune la dispozitia partenerilor sai un suport tehnic complet, pentru stabilirea corecta a profilelor de calire.
Elemente transparente cu functionalitate integrata
De asemenea, recent, oferta companiei a fost completata prin lansarea modelelor cu dubla functie Stopray Ultra 60 si Ultra 50 on ClearVision. Primul dintre cele doua sortimente mentionate anterior este caracterizat prin faptul ca, in timpul sezonului rece, actioneaza ca o sticla avand caracteristici deosebite de izolare termica, intr-un pachet termoizolant clasic (realizat din doua foi vitrate). Astfel, valoarea coeficientului de transfer termic este de numai 1,0 W/mpK. In sezonul estival, factorul solar scazut (de 28%) genereaza reduceri semnificative de energie electrica (astfel incat aerul conditionat nu mai este utilizat la capacitate maxima). In acelasi timp, transmisia luminii este optima (LT = 60%), asigurandu-se patrunderea luminii naturale in cladire. Produsul devine astfel unul dintre cele mai competitive de pe piata, ceea ce este dovedit de faptul ca raportul dintre transmisia luminii si factorul solar este foarte mare (2,14). Din punct de vedere estetic, aspectul este neutru - proprietate foarte solicitata in ultimul timp de arhitecti. In ceea ce priveste modelul Stopray Ultra 50 on ClearVision, protectia solara este si mai puternica (intrucat corespunde unui factor de 23%), sortimentul avand culoare neutra si o transmisivitate luminoasa de 50%.
Piata sticlei arhitecturale se va orienta spre sistemele sustenabile
Dupa cum se mentiona anterior, strategia curenta, implementata la nivelul grupului AGC, vizeaza extinderea in regiunile emergente, caracterizate printr-o crestere economica pronuntata. In acest moment, se afla in derulare o investitie semnificativa in valoare de peste 320 milioane de euro in Brazilia, noua fabrica urmand sa livreze sticla pentru domeniul constructiilor si cel auto. In ceea ce priveste Europa, activitatea din Germania a fost consolidata prin preluarea, la finele lui 2011, a 51% din actiunile producatorului local de sticla float Interpane Glas Industrie. In afara de punctul comun, care consta in fabricatia de sticla float cu destinatie arhitecturala, cele doua entitati economice deruleaza activitati complementare atat in ceea ce priveste tipul produselor finite, cat si aria geografica de adresare. Prin aceasta actiune, AGC reuseste sa-si imbunatateasca in mod semnificativ prezenta pe piata europeana, obiectivul declarat fiind acela de majorare a vanzarilor de sisteme cu valoare adaugata mare (din categoria sticlei cu acoperiri speciale). „Avand in vedere intreaga evolutie a domeniului nostru de activitate, consideram ca, pe termen mediu si lung, putem fi optimisti, produsele aflate in portofoliul propriu asigurandu-ne o pozitie competitiva confortabila. Este de asteptat ca, in perioada urmatoare, gradul de informare a beneficiarilor sa se imbunatateasca in mod semnificativ, iar acestia sa constientizeze importanta utilizarii unor modele performante de sticla, care sa fie compatibile cu exigentele viitorului, asigurand atat performanta energetica solicitata la proiectele moderne, cat si nivelul de confort impus de exigentele de sustenabilitate. Toate acestea vor determina ca, in viitor, competitia sa se deruleze primordial pe aceste segmente, in care AGC detine o expertiza remarcabila”, a incheiat Dragos Matei.
AGC: Strategy geared towards high value-added products
Founded in 1907, the Japanese Corporation AGC recorded a fast development. In the present, it ranks in the top international suppliers which activate on the segment of glazing for the automobile industry and on the construction market. Asahi Glass Company Division performs successful production and marketing operations in Japan, Asia / Pacific, Europe and North America and had nearly 50,000 employees and over 200 consolidated subsidiaries at the end of 2012. During the last fiscal year, the official data indicated a turnover of 1.190 billion YEN (about 12.07 billion USD), out of which the European incomes totalled 229 billion YEN. The Group is present in the region with 18 float glass production lines and a R & D center located in Belgium. The importance of the EU market is significant, given the fact that over 40% of the manufacturing capacity is in the region. The representation from our country was founded in 2003 and registered a consecutive optimal development. Thus, it consolidated a firm position in the group of the main suppliers of architectural glass on the domestic market. In the first decade of operation, AGC Flat Glass Romania supplied products for a number of important projects in Bucharest and the country. The local division maintained unaltered its economic efficiency during the recession and, in 2012, a turnover similar to that reported in the previous fiscal year was registered. The company’s stability was ensured thanks to the implementation of a strategy that is centered on promoting high value added products. Currently, almost all the systems supplied on the local market are certified as "cradle-to-cradle", a fact which will guarantee the granting of extra points during the evaluation of the sustainability characteristics of buildings in which these are included. According to AGC experts, the durable development trend settled firmly in Western Europe and, in a short time, this approach will be applied also in Romania. In what concerns the trends on short and medium term, these indicate a positive adjustment of activity efficiency due to the enrolment on an upward trend of the delivery prices of glazing products for architectural use.

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMABONARE REVISTERAWLPLUGhilti
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
rigips
CDS
ERBASU CONSTRUCT
theda mar
CONCEPT STRUCTURE
Ubitech
quadratum
viarom
noark
MAKITA
strabag nivel 1
Acvatot 2019
concelex
leviatan
FRONTALE

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
AICPS_30
ef-de-n
ROGBC 2016
top 500
econet
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander