Agenda Constructiilor
Marti, 10 Iunie 2025
ABONARE REVISTE
Home - INDEX COMPANII - YDA PROIECT CONSULTING
PAGINA PERSONALIZATA


YDA PROIECT CONSULTING

YDA PROIECT CONSULTING

Adresa: Toma Cozma, nr 7B-9, Iasi, Judet Iasi
Telefon: 0332 420 680 , *
E-mail: office@ydaproiect.ro
Web site: www.ydaproiect.ro
Domenii: Proiectare si inginerie | Consultanta tehnica
Descriere activitate
Servicii la cheie de proiectare in infrastructura de apa - canal, irigatii, poduri si drumuri, arhitectura, rezistenta, instalatii in constructii. Consultanță Fonduri Nerambursabile.
Prezentare companie/institutie
YDA Proiect Consulting: Cifra de afaceri in crestere cu 80% in 2024
 
 
 
 
Ing. Stefan-Andrei Sticea
Functia/Firma: Founder & CEO, YDA Proiect Consulting;
Experienta profesionala: 17 ani in domeniul proiectarii si consultantei in constructii.
 
Societatea YDA Proiect Consulting, cu sediul in Iasi, are peste un deceniu de experienta in domeniul proiectarii, consultantei si expertizei, reusind de la infiintare sa raporteze vanzari de circa 9 milioane de euro, in urma finalizarii cu succes a peste 600 de proiecte. Compania si-a creat si consolidat o reputatie puternica pe piata romaneasca de profil, datorita contractelor executate cu promptitudine, la cel mai inalt grad de calitate, conform standardelor internationale actuale. YDA Proiect Consulting executa, inca de la infiintarea sa, proiecte la cele mai inalte standarde internationale, pline de creativitate si functionale, contribuind astfel la dezvoltarea durabila si cresterea calitatii vietii in Romania. Preocuparea centrala a specialistilor firmei este aceea ca solutiile oferite sa fie, in acelasi timp, eficiente din punct de vedere al raportului cost/beneficiu, optime si moderne, precum si livrate prompt, in cele mai sigure conditii, respectand cadrul legislativ in vigoare. In cele ce urmeaza, fondatorul companiei, ing. Stefan-Andrei Sticea, se refera la situatia operationala curenta si la perspectivele de dezvoltare pe termen scurt, mediu si lung.
 
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2024 si ce estimari aveti pentru 2025 si in perspectiva?
- Se poate afirma ca anul 2024 a fost unul foarte bun, intrucat cifra de afaceri a crescut cu un procent de 80%. Din pacate, exercitiul financiar curent este unul in care nu avem la fel de multe oportunitati in ceea ce priveste programele de finantare, fiind, de aceea, un an in care ne-am bucura daca am mentine cifra de afaceri la nivelul atins in precedentele 12 luni. Perspectivele in domeniul nostru credem ca vor fi, insa, favorabile in anii urmatori, si consideram ca sectorul proiectarii va continua sa evolueze rapid in perioada 2025-2030, iar tendintele majore vor include integrarea tehnologiilor inovatoare, solutiile sustenabile, automatizarea si digitalizarea proceselor, precum si cresterea cerintelor in ceea ce priveste eficienta energetica si reducerea impactului asupra mediului.
- In ce proiecte sunteti implicati in acest moment si ce tipuri de servicii asigurati?
- In cadrul firmei noastre, realizam orice proiect de constructii de la infrastructura (drumuri, alimentari cu apa, canalizari, irigatii), constructii civile si industriale, lucrari de cadastru si topografie. Avem contractate in prezent lucrari pe toate departamentele, cu finantare din PNRR (componenta C1), de la regiile locale de apa si canal, precum si finantari prin programul "Anghel Saligny" (lucrari pentru infrastructura de apa si canal), la care se adauga DR 27 si DR 28 pe partea de infrastructura de drumuri finantate prin AFIR (Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale), plus trotuare si piste pe programul Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM). Pe segmentul de irigatii, avem pe AFIR mai multe proiecte castigate si beneficiari privati care isi finanteaza singuri proiectele. In ceea ce priveste lucrarile civile, activam pe Programul national de consolidare a cladirilor cu risc seismic ridicat (PNCCRS), pe POR, dar realizam si proiecte finantate din bugete locale. Departamentul de topografie lucreaza pe baza de finantari de prima inscriere gratuita in cartea funciara si ofera suport celorlalte departamente. De asemenea, asigura inclusiv consultanta necesara pentru obtinerea fondurilor nerambursabile.
- Ce tendinte sunt in sectorul proiectarii, in acest moment?
- Trendurile majore se refera, actualmente, la adoptarea tehnologiilor digitale BIM, sustenabilitatea si eficienta energetica, materiale inovatoare si altele. Din pacate, in Romania, toate aceste concepte demareaza mai lent.
- Ce provocari intampinati in desfasurarea activitatii, in prezent?
- In opinia noastra, schimbarile fiscale care au intrat in vigoare inca de la inceputul acestui an au exercitat deja un impact semnificativ asupra fondului de salarii. Cu toate acestea, am reusit sa mentinem retributiile nete, unele salarii fiind chiar majorate in functie de evolutia personalului. Suntem o firma cu un personal stabil, format din 30 de specialisti. Am investit constant in crearea unui mediu de lucru solid, bazat pe respect reciproc si care ofera numeroase oportunitati de dezvoltare profesionala.
La capitolul dificultatilor operationale, putem aminti despre intarzierile de 3-6 luni la incasarea facturilor. Estimam ca, in continuare, ne vom confrunta cu astfel de probleme, deoarece inca nu avem o linie clara care sa defineasca oportunitatile de finantare din perioada urmatoare.
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Noi investim in mod constat in echipamente si in digitalizare. Avem un program de pregatire pentru studentii care isi doresc sa lucreze in domeniul proiectarii. De asemenea, specialistii nostri urmeaza programe de dezvoltare in domeniul fiecaruia de activitate si beneficiaza de vizite de lucru in strainatate. De exemplu, doar in 2024 am implementat un astfel de program de lucru, vizitand firme din Spania, Franta si Belgia. De asemenea, avem un program de mentorat pe partea de dezvoltare personala, cu instructori specializati in acest domeniu.
- Ce tendinte identificati in directia digitalizarii? Ce instrumente folositi in activitate si ce imbunatatiri aduc acestea modului de lucru?
- In ceea ce priveste transformarea digitala, Building Information Modeling (BIM) continua sa castige teren, fiind utilizat pentru a crea modele digitale detaliate ale cladirilor si infrastructurilor. BIM permite colaborarea eficienta intre echipele de proiectare, inginerie si constructie, imbunatatind fluxul de informatii si reducand riscurile legate de erori si costuri suplimentare. Totodata, proiectarea asistata de computer (CAD) a evoluat, iar instrumentele de design devin tot mai puternice, facilitand realizarea unor structuri complexe si integrarea acestora intr-un proces de lucru colaborativ, intr-un mediu digital. Mai trebuie amintit faptul ca in perioada urmatoare intentionam sa achizitionam un dispozitiv special pentru scanarea tridimensionala a cladirilor.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Mai 2025)

Produse & tehnologii

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMhiltiBIMTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 190 (Mai 2025)
 

Autentificare

Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 189 (Martie-Aprilie 2025)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
TECNIC
SSAB
CONCEPT STRUCTURE
KADRA
Arduro
ERBASU CONSTRUCT
quadratum
SIGM
MCA
EDIT-Structural
leviatan
Ubitech
ELECTROGRUP
AED
Eco Garden Construct
CDS
noark
strabag nivel 1
EURO BUILD
theda mar
MAKITA
GEWISS
Acvatot 2019
BogArt
Daikin

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor